Clasa: a IV-a
Obiectul: Educatia plastica
Unitatea de invatare: Compozitia decorativa Continut: Rolu1 decorativ al punctului si al liniei
Element de continut: Friza
Tipullectiei: formare de priceperi si deprinderi
Obiective-cadru. Obiective de referinta: 1.1; 3.1; 3.2; 4.1. Obiective operationale:
A. Cognitive
Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, elevii vor fi capabili:
oOCI - sa identifice punctul/linia ca elemente decorative in arta populara:
Nivel minimal - recunoasterea punctului/liniei pe obiecte de arta populara;
Nivel mediu - identificarea procedeului/principiului utilizat in compunerea modelelor decorative observate;
Nivel maximal - precizarea rolului decorativ al punctului/liniei in compozitiile decorative analizate.
OC2 - sa realizeze o compozitie decorativa folosind punctul si linia ca elemente decorative:
Nivel minimal - obtinerea motivului decorativ din puncte/linii;
Nivel mediu - aplicarea motivului decorativ obtinut, dupa principiile artei decorative;
Nivel maximal - crearea frizei prin utilizarea punctului/liniei ca motive decorative.
B. Motrice
Elevii vor deveni capabili:
OMI - sa realizeze frize decorative din linii, puncte si forme folosind acuarela in tehnica picturii;
OMz ,- sa manevreze atent instrumentele de lucru; ,
OM3 - sa-si coordoneze mobilitatea mainii si a corpului in functie de solicitari.
C. Afective Elevii:
OAI - vor manifesta interes pentru realizarea compozitiei;
OAz - vor dori sa creeze lucrari cat mai atractive;
OA3 - isi vor exprima parerea fata de lucrarile colegilor;
OA4 - vor coopera cu cei din jur si cu invatatorul, in scopul finalizarii lucrarii.
Resurse
A. Bibliografice: 1. stiintifice
- Cemea P., Constantin F., Vederea culorilor, Craiova, Editura "Scrisul romanesc", 1977;
- Susala N., Barbulescu O., Dictionar de arta-termeni de atelier, Bucuresti, Editura "S igma", 1993;
- Susala N., Culoarea cea de toate zilele, Bucuresti, Editura ;,Albatros", 1982;
- GheorghiuMaria, Paleta copilariei, Bucuresti, Editura TEDIT FZH, 1998;
2. oficiale
- Curriculum National. Programe scolare pentru invatamantul primar, Bucuresti, 1998, p. 53;
- Stoica Adrian (coordonator), Evaluare,a in invatamantul primar. Descriptori de performanta, Bucuresti, 1998;
3. pedagogice
- Psihologie scolara, Craiova, Editura "Scrisul romanesc", 1982;
- Cerghit L, Radu LT., Didactica, manual pentru clasa a X-a, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 1999;
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.