Cargo mărfuri generale

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Descrierea navei cargou marfuri generale 6450 [ tdw ]
Capitolul 1:
1.1- Determinarea dimensiunilor principale
1.1.1- Calculul lungimii cand se cunoaste deadweightul si viteza.
1.1.2- Determinarea coeficientilor de finete ai navei
1.1.3- Determinarea interferentei de val
1.1.4- Calculul latimii navei si a raportului bd
1.1.5- Calculul inaltimii de constructie.Bord liber minim
1.2- Verificarea dimensiunilor principale
1.2.1- Rapoarte intre dimensiuni
1.3- Verificarea perioadei oscilatiilor de ruliu
1.4- Stabilitatea initiala
1.5- Pozitia pe lungimea navei a centrului de carena.Pozitia sectiunii maestre
Capitolul 2:
Trasarea planului de forme
Capitolul 3:
Calculul rezistentei la inaintare
Capitolul 4:
4.1- Calcul de carene drepte
4.2- Diagrama Bonjean
Capitolul 5:
5.1- Esantionajul navei
5.2- Compartimentajul navei
Capitolul 6:
Proiectarea elicei dupa diagrame
Capitolul 7:
Instalatia de balast
Capitolul 8:
8.1- Determinarea eficientei economice a navei
8.2- Situatia indicatorilr de eficienta economica a navei
Capitolul 9:
Studiul rezistentei transversale

Extras din licența:

Nava cargou mafuri generale 6450 [ tdw ] este destinata transportului de marfuri generale, marfuri in vrac, cherestea in magazii si pe punte, containere in magazii.

Nava este prevazuta cu doua punti, patru magazii, o teuga in prova si o suprastructura la pupa.

Compartimentul masini, incaperile de locuit si de serviciu sunt amplasate la pupa.

Dimensiunile principale:

Lungimea maxima - L = 12 [ m ]

Lungimea intre perpendiculare - Lpp = 113.68 [ m ]

Latimea - B= 16.8 [ m ]

Inaltimea de constructie - D = 9.23 [m ]

Pescajul - d = 6.75 [ m ]

Deplasamentul - ? = 9050 [ t ]

Coeficientul de stivuire a marfii - ? = 1.53 [ m3/t ]

Deadweightul 6450 [ tdw ]

Zona de navigatie si autonomia

Nava are zona de navigatie nelimitata. Raza de actiune este de 7500 [ Mm ].

Motorul principal

- Fabricatie licenta MAN - RSR

- Tip K4 SZ 52 / 105 CL

- Numar de cilindri 4

- Putereamaxima 3440 [ kw ] = 4800 [ CP ]

- Viteza 14.1 [ Nd ] = 7.247 [ m/s ]

Stabilitatea

Nava satisface conditiile de stabilitate prevazuta de R N R - editia 1990.

Clasa navei

Nava va fi construita si dotata in conformitate cu Regulile R N R pentru obtinerea clasei:

620

Regulile si conventiile care vor fi respectate la constructia navei:

- Reguli pentru clasificarea si constructia navelor maritime RNR - editia 1986

- Reguli RNR privind poluarea - editia 1980 si 1983

- SOLAS 1974, cu completari din 1978, 1981 si 1983

- Conventia internationala pentru liniile de incarcare 1966

- Conventia contra poluarii cu produse petroliere MARPOL - 1984

- Conventia internationala asupra amenajarilor pentru echipaje - 1992

- Conventia asupra radiotelecomunicatiilor Geneva 74 / 79

- Reguli de navigatie prin canalul Panama 1975, 1978, 1980

- Conventia internationala pentru securitatea containerelor Geneva 1972

- Reguli de navigatie prin canalul Suez 1977, 1981

- Conventia internationala privind masurarea tonajelor

Deadweight, rezerve, incarcatura utila

- Combustibil greu 750.5 [ t ]

- Motorina 120.15 [ t ]

- Ulei 25.3 [ t ]

- Apa tehnica 90.0 [ t ]

- Apa potabila 51.0 [ t ]

- Echipaj ( 39 persoane )+ bagaje 4.5 [ t ]

- Provizii 13.7 [ t ]

- Incarcatura utila 5395 [ t ]

- Deadweightul 6450 [ t ]

Magaziile de incarcare au urmatoarele capacitati:

Denumirea Coaste Volumul net [ m3 ]

Vrac Balot

Magazia Nr 1 127 - 157 1332 1220

Magazia Nr 2 99 - 127 2772 2350

Magazia Nr 3 71 - 99 2772 2350

Magazia Nr 4 43 - 71 2773 2350

Viteza

Viteza navei in apa adanca pe asieta dreapta la pescajul de 6.75 [ m ], cu carena curata si recent piturata, cu vant maxim de 300 Beaufort, cu starea marii de maxim 20 , cu motorul dezvoltand puterea continua de serviciu va fi de 14.1 [ Nd ].

Proba de viteza a navei se va face cu nava in balast, numai la nava prototip.Pe baza rezultatelor obtinute se va calcula viteza navei la pescajul de plina incarcare.

Capitolul 1:

1.1-Determinarea dimensiunilor principale

Determinarea dimensiunilor principale s-a facut cu ajutorul Cursului practic de "Proiectarea Navei" - POPOVICI Ovid, MANOLACHE Lucian, IOAN Alexandru, DOMNISORU Leonard.

1.1.1- Calculul lungimii cand se cunoaste deadweight-ul si viteza

1.Estimarea deplasamentului

Legatura dintre deplasamentul navei ? si deadweight Dw a fost stabilite pe baze statistice sub forma:

?Dw- coeficent de utilizare al deplasamentului

Valorile informative sunt date in tabelul de mai jos:

Tipul navei ?Dw ?u

Cargou marfuri generale 0,5 - 0,73 0,45 - 0,61

[ t ]

Daca armatorul va indica si cantitatea de marfa pe care vrea sa o incarce, atunci deplasamentul se va calcula cu relatia:

Bibliografie:

1. Indrumar de Proiectarea Navei - Galati 1986

Ion BIDOAE, Nicolae SARBU, Ionel CHIRICA, Ovidiu IONAS

2. Proiectarea Navei - Curs practic - Galati 1993

POPOVICI Ovid, MANOLACHE Lucian, IOAN Alexandru,

DOMNISORU Leonard

3. Constructia, amenajarea si exploatarea navei - Galati 1991

POPOVICI Ovid, IOAN Alexandru, DOMNISORU Leonard

4. Registrul Naval Roman - Bucuresti 1990

5. Cursurile si proiectele din anii de studiu

6. Eficienta economica a navei - Bucuresti 1992

7. Instalatii de bord si punte - Galati 1993

CEANGA Valeriu, Paraschivescu C-tin, LUNGU Adrian, BIDOAIE Razvan

8. Constructia navei - Galati

POPOVICI Ovid

9. Documentatie din ICEPRONAV Galati

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cargo marfuri generale.DOC
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
97 pagini
Imagini extrase:
100 imagini
Nr cuvinte:
10 115 cuvinte
Nr caractere:
91 838 caractere
Marime:
184.25KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
nava, transport, date tehnice
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Conf. Dr. Ing. Domnişoru Leonard
Sus!