Analiza pieței virtuale a transporturilor în România

Cuprins licența:

Introducere .pag.3
I. Capitolul 1. Introducere in teoria pietei virtuale
1.1. Piata virtuala .pag. 4-10
1.2. Piata virtuala a transporturilor.pag.10-34
a) Transport rutier.pag.14-19
b) Transport feroviar.pag.19-23
c) Transport prin conducte.pag.24-25
d) Transport fluvial si maritim.pag.25-30
e) Transport aerian.pag.31-34
1.3. Concluzii.pag.35
II. Capitolul 2. Activitatea de promovarepag.
2.1. Marketing.pag.36-41
a) Definirea conceptului de marketing.pag.36
b) Mixul de Marketing.pag.36-41
2.2. Publicitatea on-line.pag.41-48
a) Publicitatea on-line pe plan mondial.pag.41-45
b) Publicitatea on-line in Romania.pag.45-48
2.3. Campania publicitara.pag.48-56
a) Campania publicitara on-line.pag.48-50
b) Campanie publicitara directa .pag.50-56
2.4. Concluzii.pag.56-57
III. Capitolul 3. Bursele de transport
3.1. Bursa-elemente generale si specifice.pag.57-63
a) Bursa de valori.pag.59-61 b) Bursele comerciale.pag.61-62 c) Brokerii.pag.62-63
3.2. Bursele de transport europene.pag.63-64
3.3. Bursele de transport din Romania.pag.64-66
3.4. Concluzii.pag.66-67
IV. Capitolul 4 Concluzii finale
4.1 Metodologie.pag.67
4.2 Concluzii.pag.68-69
4.3 Critici si propuneri .pag.69-70
V. Bibliografie.pag.74-71
VI. Lista figurilor, graficelor si tabelelor.pag.75-76
VII. Anexe.pag.77-79

Extras din licența:

Introducere

Aceast lucrare are la baz analiza pietei virtuale si a modului in care firmele romanesti d etransport se prezint pe aceast piat . Astfel c incepand cu primul capitol am analizat atat stadiul in care se afl piata virtual dar si modul in care a evoluat de-a lungul timpului.

La inceputul lucr rii am efectuat o baz de date care cuprinde un num r de 1185

de firme romanesti de transport pe care le-am analizat din punct de vedere al existentei pe piata virtual fie printr-un website, fie in functie de o adres de e-mail. In etapa

urm toare am analizat reactiile firmelor in ceea ce priveste deschiderea manifestat fat

de campaniile de marketing.

Lucrarea este structuratt astfel incat s cuprind aspectele necesare pentru a

putea concluziona referitor la piata virtual a transporturilor. Structura se regaseste astfel: I Capitolul 1. Introducere in teoria pietei virtuale

II Capitolul 2. Activitatea de promovare

III. Cpirolul 3. Bursele de transport

IV Capitolul 4. Concluzii finale

Ceea ce am vrut s evidentiez in cadrul acestei lucr ri este starea actual a pietei virtuale romanesti a transporturilor in comparatie cu t rile mai dezvoltate din Europa in particular si in lume in general.Starea Romaniei atat din punct de vedere al existentei si raspandirii internetului cat si a capacitatii firmelor de a se sustine pe piata virtuala.

Analiza pietei virtuale a transporturilor in Romania

Cap.1 Introducere in teoria pietei virtuale

1.1 Piata virtuala

Agentii economici isi exercita capacit tile in cadrul pietei. Pata reprezinta spatiul in care cererea si oferta se confrunta pentru a-si satisface nevoile. Piata este un concept economico - social, un sistem integrat de relatii de interdependenta si conexiuni directe sau inverse intre cerere, oferta, si factorii sai de influenta, manifestarea prin totalitatea actelor de vanzare si cumparare desfasurate intr-un anumit spatiu geografic.1

Piata are diferite forme in functie de criteriile pe care le consideri adecvate pentru

impartirea acesteia.Astfel ca avem :

a) Dupa forma bunurilor schimbate : piete unifome , piete omogene si piete diversificate

b) Dupa natura bunurilor ce fac obiectul tranzactiilor comerciale : piata factorilor

destinate consumului final si piata factorilor care intra intr-un proces de productie

c) Dupa starea produselor supuse vanzarii-cumpararii : piata reala si piata fictiva

d) Dupa locul in care se desfasoara operatiile comerciale : piete locale , piete regionale , piete nationale , piete internationale si piata mondiala.

e) Dupa timpul in care se transfera bunul catre consumator : piete la termen , piete

disponibile sa livreze si piete la vedere

f) Dupa numarul si importanta participantilor : piete cu concurenta perfecta si

piete cu concurenta imperfecta

Analiza pietei virtuale a transporturilor in Romania

g) in functie de raportul dintre cererea si oferta unui bun : piata vanzatorului si

piata consumatorului2

In cadrul acestui sir de clasificari putem introduce cea mai noua forma a pietei - piata virtuala. Acest tip de piata este un mecanism artificial creat de om datorita posibilitatii oferite de aparitia internetului, considerat ca un canal complex de propagare a informatiilor. incepand cu anii `90 s-a creat si s-a dezvoltat un nou tip de comert si anume comertul electronic. Acest lucru este datorat si accesului tot mai usor a populatiei catre un calculator si implicit catre Internet. Daca acum 10 ani o mica parte a populatiei folosea internetul si ceea ce poate oferi el,astazi a creat o dependenta.

Datorita acestei nevoi tot mai acute a oamenilor de a folosi internetul plus faptul ca

piata virtuala si-a largit orizonturile devenind o copie a pietei traditionale. Acest tip de comert este tot mai preferat de catre populatie datorita accesului tot mai usor la informatie cat si economia care se face la cea mai pretioasa resursa pe care o avem - timpul. Comertul electronic este un concept integrativ ce desemneaza o gama larga de servicii suportate pentru procesele de afaceri, incluzand posta electronica, cataloagele

electronice, sisteme suport pentru preluarea de comenzi, logistica si tranzactii. 3Pietele

virtuale sunt spre deosebire de cele normale, sisteme inchise.

In lume utilizarea internetului si respectiv a pietei virtuale este un lucru cat se poate de firesc. in urma unui studiu s-a facut topul primelor 20 de tari cu cel mai mare

numar de utilizatori de internet. Putem vedea acest top in Tabelul 1.1

Bibliografie:

Capitolul 1. Introducere in teoria pietei virtuale

1. http://www.studentie.ro/Curs_Marketing_PIATA TREPRINDERII--citeste- nr401.html

2. http://facultate.regielive.ro/cursuri/economie/burse_de_marfuri_si_valori-23891.html

3. http://www.bcut.ro/abir/chivu.doc

4. http://www.internetworldstats.com/top20.htm

5. http://www.internetworldstats.com/stats4.htm

6. http://www.internetworldstats.com/stats4.htm

7. http://www.internetworldstats.com/eu/ro.htm

8. http://www.anisp.ro/?c=noutati-comunicate&idu=0802260958

9. http://www.buget.ro/finante-banci-investitii-legi/o-DictionaryBuget_m- ViewTermen_id-9905/Definitie_Transport.html

10. http://dex.webis.ro/transport_3_1_1_200.html

11. http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf

12. http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf

13. http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf

14. http://www.mt.ro/domenii/transporturi/geostrategie.html#romania_placa%20turnanta

15. http://www.untrr.ro/content/2393fe30f677a3b4b1b9b17b52bd7d3d.pdf

16. http://www.infoeuropa.ro/ieweb/jsp/page.jsp?cid=189&lid=1&id=1618

17. http://www.untrr.ro/index.php?menu=raportul_periodic_asupra_progreselor_nregistrat e_de_romnia_n_vederea_aderrii_la_ue&page=raportul_periodic_asupra_progreselor_nre gistrate_de_romnia_n_vederea_aderrii_la_ue

18. http://www.curierulnational.ro/Specializat/2007-11/Noi+norme+europene+privind+transportul+marfurilor+periculoase

19. http://www.mt.ro/statistici/rutier.html

20. http://www.mt.ro/consiliu%20_superior_feroviar/legislatie/legislatie.html

21. http://www.untrr.ro/content/2393fe30f677a3b4b1b9b17b52bd7d3d.pdf

22. http://www.mt.ro/statistici/feroviar.html

23. http://www.eafacere.ro/art_item.asp?artCatID=1&artID=2169

24. http://www.standard.ro/articol_4149/romania_va_ramane_in_2022_fara_gaze.html

25. http://www.mt.ro/transparenta/2008/pr%20OMT%20Amend%20Cod%20OSV%202007%20final.pdf

26. http://www.mt.ro/transparenta/2008/HG%20CONTRIB%20VOLUNTARA.pdf

27. http://www.mt.ro/statistici/maritim.html

28. http://ec.europa.eu/transport/maritime/index_en.htm

29. http://ec.europa.eu/transport/iw/index_en.htm

30. http://www.gov.ro/presa/afis-doc.php?idpresa=59631&idrubricapresa=1

31. http://www.mt.ro/statistici/fluvial.html

32. http://www.caa.ro/ro/About/index.html

33. http://www.caa.ro/ro/index.html

34. http://www.mt.ro/statistici/aerian.html

Observații:

-Introducere in teoria pietei virtuale

-Activitate de promovare

-Bursele de transport

-Concluzii finale

-Bibliografie

-Lista figurilor, graficelor si tabelelor

-Anexe

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza pietei virtuale a transporturilor in Romania.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
80 pagini
Nr cuvinte:
17 834 cuvinte
Nr caractere:
107 977 caractere
Marime:
1.09MB (arhivat)
Publicat de:
Elisabeta Moldovan
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
analiza, pietei, transporturilor, virtuale, Bursele, Radu, Adrian, Mlesnita
Predat:
Facultatea de Studii Europene , Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca
Specializare:
Management
Materie:
Transporturi
An de studiu:
III
Profesorului:
Radu-Adrian Mlesnita
Sus!