Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice si sociale pentru un numar tot mai mare de tari ale lumii.
Romania, dispunand de un potential turistic bogat si variat, face parte din categoria tarilor cu traditie si experienta in domeniul turismului, ceea ce a situat-o de-a lungul timpului intre destinatiile de vacanta recunoscute si apreciate in lume.
In ultimele decenii, prin importantele sale proiecte sociale si economice, turismul balnear a devenit un segment major al pietei turistice internationale, spre care se centreaza importante mijloace materiale si umane, cu o implicare tot mai profunda a stiintei si tehnici.
Astfel, lucrarea de fata prezinta cateva trasaturi definitorii turismului balnear si intr-o masura considerabila turismul in statiunea Baile Govora din judetul Valcea.
Romania poseda un imens potential balnear cu care, prin intermediul statiunilor balneo-climaterice si-a castigat un firesc si binemeritat renume pe plan international.
Inca din cele mai indepartate vremuri tratamentul balnear a ocupat un loc de seama atat in arsenalul terapeutic al omenirii, cat si in domeniul medicinii traditionale. Scurgerea timpului si progresul stiintific nu au reusit sa diminueze insemnatatea balneoterapiei, insa, in schimb acest tratament s-a perfectionat si s-a nuantat cu indicatii si contraindicatii pentru tratarea anumitor afectiuni, dobandind o fundamentare stiintifica.
In conditiile turismului modern se inregistreaza o continua crestere a cererii pentru tratamentele balneo-medicale, reflectata prin sporirea considerabila a numarului de curanti, in majoritatea tarilor in care exista factori naturali de cura, suficient de atractivi pentru a contribui la promovarea acestei forme de turism.
In zilele noastre, cererea de servicii pentru tratamentele balneo-medicale izvoraste din necesitatile reale de ingrijire a sanatatii, cat si ca rezultat al evoluarii conceptiilor despre necesitatea tratamentelor si curelor profilactice pentru prevenirea imbolnavirilor la persoanele predispuse la anumite maladii.
Omul, prin progresul tehnico-stiintific, a slabit legaturile care il fixau de secole de factorii naturali, in buna masura vitregi, ceea ce a avut ca rezultat imbunatatirea traiului si a vietii.
Apreciind mai corect si mai exact relatiile dintre om si mediu acesta isi poate apropia mai bine, atat factorii naturali favorabili, indispensabili vietii, cat si pe cei artificiali, descoperiti pentru usurarea traiului. Viata si sanatatea omului este dependenta de intreaga atmosfera, hidrosfera si biosfera, ca si de actiunile societatii din care face parte: civilizatia tehnica, economica, cultura si arta.
Astfel, in vederea atenuarii consecintelor negative determinate de folosirea tehnicii si tehnologiei, in schimbarea, uneori, fundamentala a existentei omului, fara protectia corespunzatoare, a mediului inconjurator si implicit a sanatatii acestuia, trebuie ...
BALAURE V., ADASCALITEI V., BALAN C., BOBOC ST., CATOIU I., OLTEANU V., POP AL.N., TEODOREANU N. - "MARKETING" - ED.URANUS, BUCURESTI, 2000
COSMESCU I. - "ECONOMIA TURISMULUI PRINCIPII SI MECANISME" - ED.UNIVERSITATII "LUCIAN BLAGA" SIBIU, 1998
GHERASIM T., GHERASIM D., COSMESCU I. - "MARKETING TURISTIC" - ED.ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
IONCICA M. - "ECONOMIA SERVICIILOR. TEORIE SI PRACTICA" - BUCURESTI, 2000
IONESCU I. - "TURISMUL FENOMEN SOCIAL ECONOMIC SI CULTURAL" - ED.OSCAR PRINT, 2000
ISTRATE I., ERDELI G., - "AMENAJARI TURISTICE" - ED.UNIVERS, BUCURESTI, 1996
KOTLER PHILLIP - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - ED. TEORA, BUCURESTI 1998
MINCIU R. - "AMENAJAREA TURISTICA A TERITORIULUI" - ED.UNIVERSITATII "DIMITRIE CANTEMIR", BUCURESTI, 1995
MINCIU R. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED.URANUS, BUCURESTI, 2000
MINCIU R., BARON P., NEACSU N. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED.UNIVERSITATII "DIMITRIE CANTEMIR", BUCURESTI, 1991
NEACSU N. - "TURISMUL SI DEZVOLTAREA DURABILA" - ED.EXPERT, BUCURESTI, 2000
PATRICHE D., STREMTAN F. - "ELEMENTE DE MARKETING TURISTIC" - ED. DEVA, 2000
PETRARU C. - "BAILE GOVORA GHID BALENEAR SI TURISTIC" - ED.MIRADOR, ARAD, 1998
SNACK O. - "ECONOMIA INDUSTRIEI TURISTICE" - ED.INSTITUTULUI EDEN, BUCURESTI, 1993
SNACK O., BARON P., NEACSU N. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED.EXPERT, BUCURESTI, 2001
STANCIOIU A. - "STRATEGII DE MARKETING IN TURISM" - ED.ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
STANCIULESCU G., STAN S., MILCU M. - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - ED.BIC ALL, BUCURESTI, 1995
STANCIULESCU G. - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - ED.ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1998
STREMTAN F. - "MARKETING AREALUL TURISTIC APUSEAN AL ROMANIEI" - ED.ETA, CLUJ, 1998
VORZSAK ALMOS - "INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR" - ED. PRESA UNIVERSITARA CLUJANA, CLUJ-NAPOCA, 2001
REVISTA "ACTUALITATEA IN TURISM", BUCURESTI, EDITIILE 1989-2003
REVISTA "VACANTE SI CALATORII", NR.27, MARTIE 2003
REVISTA "TRIBUNA ECONOMICA", BUCURESTI, EDITIILE 1998-2003
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.