Precizări teoretice cu privire la eficacitatea exercițiilor de atletism pentru dezvoltarea vitezei

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
1.1 IMPORTANTA SI ACTUALITATEA TEMEI
1.2 SCOPUL LUCRARII. MOTIVAREA ALEGERII TEMEI- ANALIZA CRITICA A TEMEI
1.3 IPOTEZELE LUCRARII
2 FUNDAMENTAREA TEORETICA
2.1 EDUCATIA FIZICA-PARTE COMPONENTA A EDUCATIEI GENERALE
2.1.1 CARACTERISTICILE SI CONTINUTUL PROCESULUI DE INVATAMANT
2.1.2 EDUCATIA FIZICA-COMPONENTA A PLANULUI DE INVATAMANT
2.2 PARTICULARITATILE PREDARII EDUCATIEI FIZICE IN INVATAMANTUL LICEAL
2.2.1 EDUCATIA FIZICA-ACTIVITATE SOCIALA. ORIGINE, IDEAL, FUNCTII, OBIECTIVE
2.2.2 SISTEMUL DE EDUCATIE FIZICA DIN ROMANIA
2.2.3 MIJLOACELE EDUCATIEI FIZICE
2.2.4 TENDINTE SI ORIENTARI METODOLOGICE MODERNE IN ACTIVITATEA DE EDUCATIE FIZICA
2.2.5 TIPOLOGIA SI STRUCTURA LECTIEI DE EDUCATIE FIZICA
2.2.6 EVALUAREA IN EDUCATIA FIZICA LA CICLUL LICEAL
2.3 PARTICULARITATI DE DEZVOLTARE FIZICA SI PSIHICA A ELEVILOR DE 15-16 ANI
2.3.1 PARTICULARITATI SOMATICE
2.3.2 PARTICULARITATI FUNCTIONALE
2.3.3 PARTICULARITATI PSIHICE
2.3.4 PARTICULARITATI BIO-MOTRICE
2.4 ATLETISMUL IN SISTEMUL DE EDUCATIE FIZICA DIN ROMANIA
2.5 FUNDAMENTAREA TEORETICA A CALITATII MOTRICE VITEZA
2.5.1 VITEZA. DEFINITII, ORIENTARI METODICE
2.5.2 FORMELE DE MANIFESTARE ALE VITEZEI IN ATLETISM
2.5.3 BAZELE BIOLOGICE SI PSIHOLOGICE ALE VITEZEI
2.5.4 DEMERSUL METODOLOGIC PRIVIND DEZVOLTAREA VITEZEI IN ATLETISM
2.5.5 METODE DE DEZVOLTARE
2.5.6 CERINTE FATA DE EXERCITIUL DE VITEZA
2.5.7 CONDITIILE DE REPETARE A EXERCITIULUI DE VITEZA
2.5.8 "BARIERA DE VITEZA"
3 METODOLOGIA CERCETARII
3.1 SARCINILE CERCETARII
3.2 METODE DE CERCETARE
3.3 ORGANIZAREA EXPERIMENTULUI
3.4 DESFASURAREA, ETAPELE SI LOCUL CERCETARII
3.5 SUBIECTII(ESANTIOANE DE EXPERIMENT SI DE CONTROL)
3.6 PROIECTAREA DIDACTICA IN VEDEREA REALIZARII CONTINUTULUI CURRICULUM-ULUI, PENTRU ATLETISM - CICLUL LICEAL
3.6.1 CONTINUTUL CURRICULUM-ULUI
3.6.2 METODOLOGIA DE LUCRU
3.6.3 STRUCTURI OPERATIONALE
3.7 TESTE SPECIFICE EVALUARII DEZVOLTARII FIZICE SI MOTRICE FOLOSITE IN EXPERIMENT
4 PREZENTAREA SI INTERPRETAREA REZULTATELOR
4.1 INTABELAREA SI PRELUCRAREA STATISTICO-MATEMATICA A DATELOR REZULTATE DIN TESTAREA INITIALA SI TESTAREA FINALA
4.2 ANALIZA, INTERPRETAREA SI COMPARAREA DATELOR
5 CONCLUZII SI PROPUNERI
6 ANEXE
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Istoria omenirii datoreaza mult efortului atletic.

A merge, a alerga, a sari, a arunca reprezinta tot atatea etape primare ale devenirii umane, iar multiplicarea acestor miscari, ca exercitiu primordial de rutina, a condus la evolutia cotidiana a bipedului. Memoria musculara a insotit memoria cerebrala. Gesturile repetate au dus la ritual, la tezaurul casnic al dinamicii cu caracter utilitar. Asa s-au nascut, ca operatiuni vitale, vanatoarea si pescuitul, operatiuni prin care oamenii primitivi isi asigurau hrana si care astazi sunt considerate practici sportive.

Din acest punct de vedere, s-ar parea ca exercitiul fizic pur ocupa in viata primitivilor un loc mult mai important decat la popoarele civilizate, intrucat existenta lor era mult mai apropiata de starea naturala.

In comuna primitiva, spre sfarsitul ei, exerctiile fizice erau practicate pentru imbunatatirea procesului de practicare a unor bunuri necesare existentei umane.

Neexistand clase sociale, exerctiile fizice din acesta perioada erau practicate in conditii de egalitate Lector universitar doctor Mihai Sanislav- Teoria educatiei fizice si sportului- Sibiu 2003. Cand ansamblul de miscari, constituit in gestica traditionala, si-a diminuat ponderea didactica, cand experienta a fost simulata distantandu-se de regula muncii si a devenit placere, atunci putem inregistra nasterea jocului.

Cand catararea in bananier nu se mai face pentru obtinerea fructului, ci pentru demonstrarea agilitatii participam la o modificare de calitate pe scara evolutiei umane: lui homo i se adauga homo ludens.

Acolo unde ia sfarsit activitatea de intretinere a vietii, incepe jocul cu energii eliberate temporar de satisfacerea imperativelor biologice fundamentale. Insa nu putem deconditiona evolutia exercitiilor fizice de factorii sai impulsionanti. Aceasta conditionare fiind determinata nu numai de latura materiala a vietii sociale, ci si de factori cum ar fi: stiinta, nivelul de cultura, religia.

Daca n-ar fi fost atletismul care-l precede nu numai alfabetic, ci mai ales prin simplitatea miscarilor si utilitatea acestora inca din zorii civilizatiei umane, am fi putut sustine ca boxul pare cea mai veche dintre disciplinele registrului sportiv.

Importanta si actalitatea temei.

Educatia fizica alaturi de celelalte activitati motrice fundamentale din domeniu, face parte integranta din masurile privind dezvoltarea fizica armonioasa si mentinerea unei stari optime de sanatate pentru toate categoriile de populatie ale tarii noastre.

Educatia fizica se subordoneaza in principal pregatirii pentru munca si viata.

In actuivitatea profesionala a orcarui cetatean, dar cu precadere in cea de perfectionare sportiva, nivelul de dezvoltare a calitatilor motrice are o impotanta foarte mare.

Se considera ca intreaga varietate de actiuni motrice efectuate de individ in activitatea cotidiana sau sportiva se realizeazacorect sau mai putin corect, in raport direct cu gradul de dezvoltare a calitatilor motrice.

In prezent, procesul ...

Bibliografie:

ARDELEAN TIBERIU - "INVATAREA MOTRICA CU APLICATII IN ATLETISM" - I.E.F.S., 1987

BOTA CORNELIA, PRODESCU, B. - "FIZIOLOGIA EDUCATIEI FIZICE SI SPORTULUI. ERGOFIZIOLOGIE" - EDITURA ANTIM IVIREANUL, RM. VALCEA, 1997

CARSTEA GHEORGHE - "EDUCATIA FIZICA. TEORIA SI BAZELE METODICII" - A.N.E.F.S., BUCURESTI 1997

CORDUN M. - "KINETOLOGIE MEDICALA" - EDITURA AXA, BUCURESTI, 1999

DEMETER A. - "FIZIOLOGIA SI BIOCHIMIA DEZVOLTARII CALITATILOR MOTRICE" - EDITURA SPORT-TURISM, BUCURESTI, 1983

DRAGNEA ADRIAN, BOTA AURELIA - "TEORIA ACTIVITATILOR MOTRICE" - EDITURA E.D.P., BUCURESTI, 1999

DRAGNEA ADRIAN - "TEORIA SI METODICA DEZVOLTARII CALITATILOR MOTRICE" - A.N.E.F.S., BUCURESTI, 1991

DRAGNEA ADRIAN - "MASURARE SI EVALUARE IN EDUCATIE FIZICA SI SPORT" - EDITURA SPORT-TURISM, BUCURESTI, 1984

DRAGNEA ADRIAN - "TEORIA EUCATIEI FIZICE SI SPORTULU" - EDITURA CARTEA SCOLII, BUCURESTI, 2000

DRAGAN I. - "MEDICINA SPORTIVA" - EDITURA STADION, BUCURESTI, 1974

DRAGAN I. - "SELECTIA SI ORIENTAREA METODICO-SPORTIVA" - EDITURA SPORT-TURISM, BUCURESTI, 1989

EPURAN M. - "METODOLOGIA CERCETARII ACTIVITATILOR CORPORALE" - A.N.E.F.S., BUCURESTI, 1992

GAGEA A. - "METODOLOGIA CERCETARII STIINTIFICE IN EDUCATIE FIZICA SI SPORT" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 1999

MANNO R. - "BAZELE TEORETICE ALE ANTRENAMENTULUI SPORTIVE" - EDITURA REUVE EPS, 1992, ROMA, TRADUS IN LIMBA ROMANA IN SPORTUL DE PERFORMANTA NR. 371-474, 1996

NICULESCU M. - "METODOLOGIA CERCETARII STIINTIFICE IN EDUCATIE FIZICA SI SPORT" - A.N.E.F.S., BUCURESTI, 2002

SANISLAV M. - "METODOLOGIA CERCETARII ACTIVITATILOR CORPORALE" - EDITURA ALMA MATER, SIBIU, 2002

SANISLAV M. - "TEORIA EDUCATIEI FIZICE SI SPORTULUI" - EDITURA ALMA MATER, SIBIU, 2003

SANISLAV M. - "METODICA EDUCATIEI FIZICE SI SPORTULUI" - EDITURA ALMA MATER, SIBIU, 2004

STOICA F. - "TEORIA ANTRENAMENTULUI SPORTIV" - EDITURA ALMA MATER, SIBIU

STOICA MARIS - "CAPACITATILE MOTRICE IN ATLETISM" - EDITURA PRINTECH, BUCURESTI, 2000

STOICA MARIS, BARBU CORINA - "ATLETISM. METODICA PREDARII EXERCITIILOR DE ATLETISM IN LECTIA DE EDUCATIE FIZICA" - EDITURA PRINTECH, BUCURESTI, 2000

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Precizari teoretice cu privire la eficacitatea exercitiilor de atletism pentru dezvoltarea vitezei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
84 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
22 672 cuvinte
Nr caractere:
126 347 caractere
Marime:
122.64KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Educație Fizică
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Educație Fizică
Sus!