Politica de preț în S.C. Altex Impex S.R.L.

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

INTRODUCERE. 1
1. ELEMENTE ASOCIATE POLITICII DE PRET INTR-O SOCIETATE 3
1.1. PRETUL SI FACTORII SAI DE INFLUENTA 3
1.1.1. Factorii ce afecteaza decizia de pret 3
1.1.2. Elaborarea strategiei de pret 4
1.1.3. Procedura stabilirii pretului 5
1.2. ALTERNATIVE STRATEGICE DE PRET 6
1.3. ELEMENTE CONSTITUTIVE ALE POLITICII DE PRODUS 7
1.4. NUMELE SI MARCA PRODUSULUI 9
1.5. GHIDUL PLANULUI PRIVIND PRETURILE 10
1.5.1. Tipurile de strategii 11
1.5.2. Matricea Ansoff 12
1.6. IMPORTANTA SI ROLUL PRETULUI 13
1.7. PROMOVAREA VANZARILOR 13
2. TENDINTE IN SECTORUL COMERTULUI CU AMANUNTUL EUROPEAN 17
2.1. CONTINUTUL ACTIVITATII, ROLUL ECONOMIC SI FUNCTIILE
COMERTULUI CU AMANUNTUL 17
2.2. CIRCUITUL COMERTULUI CU AMANUNTUL 18
2.3. CARACTERIZAREA COMERTULUI INTERIOR IN ROMANIA 20
2.4. TENDINTE IN SECTORUL COMERTULUI CU AMANUNTUL IN
ROMANIA 25
2.4.1. ,,Tele-comertul" - o atractie pentru consumatorii romani 25
2.4.2. Marile companii si razboiul preturilor 25
2.4.3. Micii comercianti pierd teren pe piata europeana de retail 27
2.4.4. Sud-estul Europei devine din ce in ce mai atractiv pentru investitori 29
2.4.5. Terapia prin shopping online castiga teren in Romania 30
2.5. TENDINTE ALE FORMARII PRETURILOR IN ERA DIGITALA 30
2.5.1. Comert electronic 30
2.5.2. Magazine virtuale 33
2.5.3. Modalitati de plata 34
3. PREZENTARE GENERALA S.C. ALTEX IMPEX S.R.L. 39
3.1. SCURT ISTORIC SI MISIUNEA ALTEX IMPEX S.R.L. 39
3.2. DOMENIUL DE ACTIVITATE SPECIFIC SC ALTEX IMPEX S.R.L. 43
3.3. MODALITATI DE FINANTARE OFERITE CLIENTILOR 44
3.4. INDICATORI ECONOMICO- FINANCIARI 46
4. STUDIU DE CAZ: S.C. ALTEX IMPEX S.R.L. 56
4.1. POLITICA DE PRODUS 56
4.2. POLITICA DE PRET 58
4.3. POLITICA DE DISTRIBUTIE 60
4.4. POLITICA DE PROMOVARE 63
4.5. CONCURENTA DE PE PIATA DE ELECTROCASNICE 69
4.6. INTENTIA ALTEX DE A SE EXTINDE PE PIATA DIN BALCANI 72
5. CONCLUZII SI PROPUNERI 74
BIBLIOGRAFIE GENERALA 81

Extras din licența:

Indiferent de natura activitatilor de comunicare, de omogenitatea sau eterogenitatea tehnicilor pe care le presupun, de actiunea lor in timp, de efectele economice pe care le antreneaza etc. , intreprinderea moderna trebuie sa aiba permanent in vedere caracterul lor complementar. O politica de piata activa si eficienta implica folosirea lor nu in mod izolat, ci incorporate intr-o politica de comunicare inchegata si operationala, apta sa contribuie la infaptuirea obiectivelor sale strategice. In acelasi timp, eficienta utilizarii variabilelor de comunicare in cadrul activitatilor de piata depinde, in masura insemnata, de modul in care acestea sunt integrate in politica generala de marketing a intreprinderii, ca si maniera in care se realizeaza coordonarea activitatii de comunicare cu celelalte componente ale mixului de marketing.

Activitatea publicitara dintr-o tara poate oferi anumite dimensiuni ale nivelului de dezvoltare a acelei tari.

Multiplicarea si diversificarea formelor concrete de realizare a publi?citatii reprezinta o consecinta a dezvoltarii activitatii economice in conditiile sporirii concurentei intre agentii economici prin intermediul marfurilor oferite de acestia.

Prin actiunile publicitare, intreprinderea urmareste sa asigure o cuprinzatoare informare a publicului in legatura cu activitatea, cu produsele si serviciile sale, cu marcile sub care acestea sunt prezente pe piata, sa-1 determine in efectuarea actului de cumparare.

Masura in care creatorii de publicitate sunt preocupati sa identifice trebuintele si profilul consumatorilor tinta, si mai ales metodologia utilizata de ei in procesul pregatirii actiunii atesta nivelul lor de profesionalitate.

Marketingul este o activitate economica universala prezenta in toate societatile umane. El reprezinta mecanismul prin care li se furnizeaza indivizilor si organizatiilor produsele si serviciile de care au nevoie. Prin urmare, activitatea de marketing depaseste granitele geografice si politice, deservind pietele de pretutindeni. Marketingul international apare atunci cand se identifica o oportunitate de a face profit prin satisfacerea nevoilor utilizatorilor sau potentialilor utilizatori ai produsului in alte tari ale lumii. Procesul si principiile marketingului sunt universale, indiferent ca se aplica la nivelul unei singure tari sau al mai multora. Intrucat marketingul intern este prima faza de implicare in afaceri, unii autori considera ca in definirea conceptului de marketing international trebuie pornit de la marketingul intern, astfel se afirma ca marketingul international cuprinde aceleasi activitati ca si marketingul intern, ceea ce diferentiaza cele doua concepte fiind modul in care ele sunt realizate si sfera lor de cuprindere. Marketingul international se deosebeste de cel intern prin influentele culturale diferite si impactul lor potential asupra implementarii cu succes a programelor de marketing.

Cercetarea de marketing in general si cercetarea pietelor externe, in special este foarte importanta pentru participantii la schimburile economice internationale. Studierea pietelor externe urmareste investigarea dimensiunilor, structurii si elementelor calitative ale fiecarei piete, in scopul atingerii unor obiective de comert exterior. Din aceste considerente, cercetarea pietelor externe trebuie sa aiba un caracter continuu, sa asigure informatii suficiente si de calitate, in timp real, care sa acopere o arie suficient de larga pentru satisfacerea necesitatilor pentru care a fost initiata.

La baza promovarii exporturilor sta cercetarea pietelor externe, care se desfasoara pe baza de programe bine puse la punct, care contin etapele cercetarii, problematica si termenul in care trebuie parcursa fiecare etapa, cine efectueaza cercetarea, precum si costurile necesare. Exista mai multe tipuri de cercetare, alese astfel incat sa nu se faca efort mai mare, sa nu se cheltuiasca si sa nu se consacre timp mai mult decat sunt necesare si justificate prin rezultatele cercetarii.

Promovarea afacerilor economice externe reuneste, intr-un mecanism complex, ansamblul conceptelor mijloacelor si instrumentelor utilizate pentru a face cunoscut potentialul de export si cooperare al unei firme, ramuri sau economii, in scopul cresterii si diversificarii exporturilor".

Desfasurarea unei activitati de marketing moderne presupune nu numai crearea unui produs bun, stabilirea unui pret atractiv si punerea marfii la dispozitia consumatorilor vizati. Firmele trebuie sa comunice cu clientii lor, iar pentru aceasta ele apeleaza la specialisti in promovarea vanzarilor, la agentii de publicitate, precum si la firme specializate in relatiile publice care le pot crea o anumita imagine.

1. ELEMENTE ASOCIATE POLITICII DE PRET INTR-O SOCIETATE

1.1. PRETUL SI FACTORII SAI DE INFLUENTA

Pretul reprezinta valoarea unui bun sau serviciu atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Valoarea atasata unui bun sau serviciu, pretul sau, se bazeaza atat pe elemente tangibile (calitatea produsului, avantaje oferite) cat si pe elemente intangibile (factorul feel - good luat in calcul pentru produsele de lux). Pretul unui produs este influentat si influenteaza la randul sau numeroase variabile de marketing pe parcursul planificarii de marketing. Factorii ce afecteaza deciziile de pret au fost grupati de Kotler in factori interni si externi intreprinderii :

1.1.1. Factorii ce afecteaza decizia de pret

Toti acesti factori sunt luati in considerare la stabilirea pretului unui bun sau serviciu, avand un rol determinant in desfasurarea etapelor planificarii strategiei de pret. Este necesar insa discutarea anumitor influente ce nu pot fi localizate precis intr-o etapa sau alta a acestui proces de elaborare a strategiei.

Costul este unul din factorii principali in stabilirea preturilor, preferat ca fundament chiar si cererii estimate. La stabilirea preturilor trebuie evaluate diferitele costuri luate in calcul, astfel:

- costurile de cercetare - dezvoltare - sunt substantiale in industria autoturismului, crearea unui prototip fiind evaluata la peste un milion de dolari;

- costurile cu salariile- sunt destul de importante, dar nu au o pondere atat de insemnata incat sa influenteze hotarator pretul unui autoturism;

- costurile cu distributia - distributia de autoturisme este destul de costisitoare deoarece solicita spatii specifice de depozitare si de expunere (show-room-uri) si forta de munca specializata in domeniu.

Cererea: cantitatea dintr-un bun pe care consumatorii sunt dispusi sa o cumpere intr-un anumit moment, depinde de pretul acestuia. Cu cat pretul unui produs va fi mai mare, cu atat consumatorii vor fi mai putin dispusi sa-l cumpere; cu cat pretul va fi mai mic, cu atat mai mare va fi cantitatea ceruta din acel produs.

1.1.2. Elaborarea strategiei de pret

Procesul elaborarii unei strategii de pret eficiente trebuie sa parcurga mai multe etape:

1 - Elaborarea strategiei de pret

2 - Stabilirea obiectivelor de pret.

Inainte de a determina pretul potrivit pentru un produs, o intreprindere trebuie sa determine rolul pe care pretul il joaca in strategia sa de marketing. Obiectivul de pret este scopul pe care intreprinderea urmareste sa il atinga prin strategia sa de pret, obiectiv care trebuie sa armonizeze cu obiectivele globale ale intreprinderii. De exemplu, daca obiectivul principal al intreprinderii este sa devina lider pe o anumita piata, strategia de pret isi va desemna acele obiective necesare pentru realizarea obiectivului global.

Principalele obiective de pret

- maximizarea profiturilor este obiectivul

Bibliografie:

1. Balaure, V.,(coordonator), Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2002

2. Balaure V.,(coordonator), 'Marketing-Editia a II-a revizuita si adaugita' Ed. Uranus, 2002(curs)

3. Costea C., 'Comertul en - gros si cu amanuntul: tendinte, mutatii, strategii', ed.

Bucuresti(curs), 2001

4. Danciu, V.,(coordonator), Marketing international, Editura Independenta Economica, Braila, 1998

5. Dinu V., 'A vinde cu succes in comertul cu amanuntul 'Ed. Alpha, Buzau, 2002(curs);

6. Dragan, J.C., M.C. Demetrescu, Noul marketing in mileniul III, Editura Europa Nova, 1998

7. Felea M., Ristea Ana-Lucia, 'Este comertul cu amanuntul pregatit pentru integrarea europeana?', (articol din Amfiteatrul Economic), 2006

8. Florescu,C., (coordonator), Marketing, Editura Marketer, Bucuresti, 1992

9. Foltean, F., L., Ladar, Marketing, Editura Brumar, Timisoara, 2001

10. Gherasim, T., E., Maxim, Bazele marketingului, Editura Sedcom Libris, Iasi, 1997

11. Grigorescu M., Felea, 'Dezvoltarea comertului electronic in conditiile globalizarii', (articol din Amfiteatrul Economic), 2005

12. Hill, E., T., O'Sullivan, Marketing, Editura Antet, Bucuresti, 1997

13. Kotler, Ph., Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997

14. Kotler, Ph., Principiile Marketingului, Editura Teora,Bucuresti, 1998

15. Patriche,D.,(coordonator), Bazele comertului, Editura Economica, Bucuresti, 1999

16. Patriche D., Stanescu I., 'Bazele Comertului', (curs)

17. Prutianu, S., Inteligenta Marketing Plus, Editura Polirom, Iasi, 1999

18. Ritt, A., Comunicare si relatii publice, Editura Sedcom Sibris, Iasi, 1999

19. Sasu,C., Marketing International, Editura Polirom, Bucuresti, 2001

20. Toma S., Popescu N., 'Mutatii in structura distributiei pe plan international', (articol din Amfiteatrul Economic), 2005

Ziare, reviste

1. Colectia Capital - 2006 si 2008;

2. Colectia Cotidianul- 2007;

3. Colectia Curierul National-2007;

4. Date interne SC ALTEX IMPEX SRL

Adrese internet

5. www.altex.ro;

6. Capital, 9 iunie 2005

7. Capital 10 martie, 2005.

8. Capital, 15 noiembrie, 2005

9. Capital 27 septembrie, 2005

10. Capital, 3 ianuarie, 2006

11. Capital, 09 februarie 2006

12. Capital, 21 februarie, 2006

13. Capital, 19 Ianuarie 2007

14. Capital, 26 iunie,2007

15. Cotidianul, 07 Ianuarie 2006

16. Cotidianul, 02 Februarie 2008

17. Curierul National, 10 februarie 2008

18. Curierul National, 06 Ianuarie 2007

19. Curierul National, 23 Ianuarie 2007

20. www.SMARTfinancial.ro

21. Wall-Street, 14 Martie 2007

22. Wall-Street, 22 Martie 2007

23. Wall-Street, 31 Martie 2008

24. Wall-Street, 07 Iunie 2007

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica de pret in S.C Altex Impex S.R.L
    • Cuprins.doc
    • Fata Licenta.doc
    • Pag de inceput LICENTA.doc
    • SINTEZa.doc
    • Tot proiectul.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
93 pagini
Imagini extrase:
93 imagini
Nr cuvinte:
29 298 cuvinte
Nr caractere:
155 726 caractere
Marime:
191.50KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
altex, firma, pret, Economie, marketing
Predat:
Facultatea de Finante, Banci si Contabilitate , Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir" din Brasov
Materie:
Economie
Profesorului:
Lect. Univ. Dr. Ec. Ing.Nastovici Luminiţa
Sus!