Obiective și strategii de marketing în cadrul S.C. Matasea Romana S.A.

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Introducere3
Capitolul 1
Politica de marketing - continut si semnificatie
1.1. Coordonate ale politicii de marketing a firmei4
1.2. Importanta politicii de marketing in cadrul strategiei de piata a firmei5
1.3. Mixul de marketing7
1.3.1. Politica de produs8
1.3.2. Politica de pret12
1.3.3. Politica de distributie14
1.3.4. Politica promotionala 17
Capitolul 2 SC Matasea Romana SA - prezentare generala
2.1.Obiectul de activitate24
2.2. Structura organizatorica a companiei25
2.3. Managementul resurselor umane29
2.4. Oferta de servicii31
2.5. Misiunea si obiectivele companiei32
2.6. Analiza rezultatelor economice inregistrate de SC Matasea Romana SA
in perioada 2004-200732
Capitolul 3 Locul si rolul S.C. Matasea Romana S.A. pe piata romaneasca
3.1. Departamentul comercial36
3.2. Analiza pietei36
3.2.1. Clientii efectivi si potentiali37
3.2.2. Analiza principalilor concurenti ai firmei39
3.2.3. Relatiile firmei cu piata si mediul extern40
3.3. Analiza PEST40
3.4. Analiza SWOT44
Capitolul 4 Analiza activitatii de marketing in cadrul SC Matasea Romana SA
4.1. Rolul marketingului practicat in cadrul firmei48
4.2. Continutul activitatii de marketing49
4.2.1. Obiectivele de marketing49
4.2.2. Mixul de marketing51
4.3. Elementele cheie ale strategiei de marketing in anul 200751
4.4. Directii de dezvoltare a strategiilor de marketing in cadrul companiei SC Matasea Romana SA
4.4.1. Politica de produs in cadrul SC Matasea Romana SA53
4.4.2. Politica de pret54
4.4.3. Politica de distributie55
4.4.4. Politica de promovare55
Propuneri si recomandari privind imbunatatirea activitatii de marketing in cadrul SC Matasea Romana SA57
Bibliografie60

Extras din licența:

,,Inteleptul nu spune ce stie iar cel mai putin inteligent nu stie ce spune" este o maxima spusa de Voltaire. A fost pentru el un motiv sa se apere pentru tacerea cu care isi umplea discursurile de la cel mai important cerc literar de la Paris.

Tacerea, insa, nu este cel mai bun raspuns atunci cand exista un subiect bun de discutie, iar paginile albe nu reprezinta o optiune atunci cand despre Matasea Romana sunt multe lucruri de spus.

Am ales aceasta lucrare pentru ca am dorit sa realizez o imagine de sinteza a obiectivelor si strategiilor de marketing din cadrul societatii Matasea Romana S.A.

Principala problema cu care se confrunta firmele din ziua de azi si implicit Matasea Romana, nu este deficitul de bunuri, ci deficitul de clienti. Majoritatea ramurilor de activitate economica ale lumii pot sa produca mai multe bunuri decat sunt in stare sa cumpere consumatorii lumii.

Practica de marketing contemporana trebuie sa depaseasca fixatia pe tranzactii, care adesea duce la o vanzare azi si un client pierdut maine. Scopul marketerului este sa edifice o relatie reciproc profitabila pe termen lung cu clientii lui, nu doar sa vanda un produs.

Lucrarea de fata este structurata pe patru capitole:

Pentru o mai buna intelegere a politicii de marketing a unei intreprinderi, am tratat in captolul 1 ,,Politica de marketing - continut si semnificatie", conceptele teoretice legate de coordonate ale politicii de marketing si importanta ei in strategia de piata a firmei, mixul de marketing, respectiv, politica de produs, pret, distributie si promovare.

Capitolul 2 ,,SC Matasea Romana SA - prezentare generala" a fost rezervat prezentarii generale a firmei, evolutia societatii si conducerea, oferta de servcii, misiunea si obiectivele companiei. Am urmarit evolutia principalilor indicatori economici pe anii 2004, 2005, 2006, 2007, date preluate din bilantul contabil al societatii din perioadele mentionate.

Capitolul 3 ,,Locul si rolul SC Matasea Romana SA pe piata romaneasca" presupune o analiza a micromediului si macromediului firmei in urma careia am evidentiat oportunitatiile si restrictiile firmei prin analiza SWOT, continuand cu analiza PEST a firmei.

Ultimul capitol, cel de-al 4-lea, a fost rezervat pentru ,,Analiza activitatii de marketing in cadrul SC Matasea Romana SA", analizand rolul, continutul, obiectivele si mixul de marketing. Am prezentat elementele cheie ale strategiei de marketing din anul 2007, politicile de produs, pret, distributie si promovare, incheiand cu propuneri si recomandari pentru imbunatatirea activitatii de marketing in cadrul firmei.

Am incercat sa duc la bun sfarsit si sa tratez cu seriozitate obiectivele propuse, chiar daca pe parcurs am intampinat o serie de dificultati cum ar fi accesul restrictionat la datele firmei, confidentialitate, nedivulgarea secretelor din interiorul firmei, schimbarea programelor informationale, dar in final cu colaborare si intelegere din partea directorului general am primit informatiile necesare intocmirii lucrarii de fata.

Consider ca am ajuns la o lucrare care indeplineste toate criteriile si respecta normele de intocmire si redactare.

CAPITOLUL 1

POLITICA DE MARKETING - CONTINUT SI SEMNIFICATIE

Adoptarea conceptului de marketing de catre o intreprindere presupune, intre altele, utilizarea unui sistem adecvat de conducere prin intermediul caruia se urmareste sincronizarea permanenta cu mediul in care isi desfasoara activitatea. Acest sistem trebuie sa permita intreprinderii incadrarea actiunilor sale intr-o anumita perspectiva, prin formularea unor strategii de dezvoltare care sa asigure mobilizarea fortelor ei umane, materiale si financiare in vederea atingerii obiectivelor si scopurilor fixate.

Elaborarea strategiei de dezvoltare a unei intreprinderi, in cadrul careia un loc deosebit de important il detine stabilirea strategiei de piata, reprezinta un proces complex, care face obiectul conducerii strategice, - componenta de baza a conducerii de ansamblu a activitatii economice. Gandirea si conducerea strategica trebuie sa se materializeze in programe de dezvoltare, in cadrul carora se defineste locul si rolul ce urmeaza sa-l aiba intreprinderea in ansamblul socio-economic in care opereaza, calea pe care o va urma si mijloacele concrete pe care le va utiliza in vederea cuceririi pozitiei dorite.

In componentele conducerii strategice intra trei dimensiuni de baza: definirea domeniului de activitate al intreprinderii, stabilirea indicatorilor de performanta (obiectivelor) ai acesteia si elaborarea ansamblului strategiilor de dezvoltare care sa conduca la realizarea obiectivelor stabilite.

1.1.COORDONATE ALE POLITICII DE MARKETING A FIRMEI

In prezent, firma isi desfasoara activitatea intr-un mediu instabil si dinamic, rezultand astfel necesitatea unei adaptari permanente a activitatii intreprinderii la cerintele mediului sau extern, la cerintele si restrictiile care se manifesta pe pietele pe care firma este prezenta. Adaptarea intreprinderii la conditiile concrete ale mediului sau extern nu se poate face in conditiile absentei marketingului.

Integrarea functiei de marketing in cadrul functiilor intreprinderii presupune desfasurarea unor activitati specifice, cum ar fi: selectia personalului implicat in activitatile de marketing, elaborarea politicii si a strategiilor de marketing concrete, cuantificarea interdependentelor intre activitatea de marketing si toate celelalte activitati desfasurate in cadrul intreprinderii.

Necesitatea abordarii tuturor problemelor intr-o viziune de marketing a fost sintetizata foarte sugestiv de catre Guy Serraf: ,,intreprinderile bogate nu fac marketing pentru ca au bani, ci au bani pentru ca fac marketing".

Politica de marketing a intreprinderii defineste cadrul general de actiune al acesteia, in vederea realizarii intregii sale activitati. Politica de marketing

Bibliografie:

1. Anghel, L.Marketing, Editura ASE, Bucuresti, 2000.

2. Balure, Virgil (coord.)Marketing, Editia a II-a revazuta si adaugita, Editura

Uranus, Bucuresti, 2003.

3. Bruhn, ManfredOrientarea spre clienti, Temelia afacerii de success, Editura Economica, Bucuresti, 2001.

4. Catoiu, IacobComportamentul consumatorului, Editura Uranus, Bucuresti, Teodorescu, Nicolae 2003.

5. Cetina, Iuliana (coord.) Marketingul serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 2005.

6. Iosif, Gh., si colab.Analiza calitatii produselor, Editor Tribuna Economica,

Bucuresti, 2002.

7. Kotler, Ph.Marketing de la A la Z, Editura Codecs, Bucuresti, 2004.

8. Kotler, PhManagmentul Marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2007.

9. Kotler, Philip, Principiile Marketingului, Editia a III-a, Editura Teora, G. Armstrong,Bucuresti, 2006.

10. Manole, V., si colab.Marketing, Editura ASE, Bucuresti, 2003.

11. Malcomete, Petre, Dictionar explicativ de marketing, Editura Economica,

Constantin, Florescu, Bucuresti, 2003.

12. Nita, C., Bazele marketingului, Editura Economica, Bucuresti, 2003.

13. Pistol, Gh.,Marketing, Editura Fundatiei "Romania de maine",

Bucuresti, 1999.

14. Pop, Al. N.,Marketing strategic, Editura Uranus, Bucuresti, 2000.

15. Prutianu, St.,Manual de comunicare si negociere in afaceri, Editura Polirom, Iasi, 2000.

16. Prutianu, St., si colab.Inteligenta Marketing Plus, (Editia a II-a), Editura Polirom, Iasi, 2004.

17. Purcarea, Theodor, Comportamentul consumatorului, o abordarea de marketing,

Ratiu, Monica Editura Universitara "Carol Davila", Bucuresti, 2007.

18. Ratiu, Monica PaulaMarketingul serviciilor. Abordare teoretica si instrumentala, Editura ProUniversitaria, Bucuresti, 2006.

19. Ratiu, Monica Paula Eficienta serviciilor din perspectiva consumatorului modern, Editura Prouniversitaria, Bucuresti, 2006.

20. Stoian, M.,Ecomarketing, Editura ASE, Bucuresti, 2003.

21. Victor, ManoleMarketing, Editura ASE, Bucuresti, 2004.

Stoian, Mirela

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Obiective si strategii de marketing in cadrul S.C. Matasea Romana S.A..doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
61 pagini
Imagini extrase:
61 imagini
Nr cuvinte:
5 498 cuvinte
Nr caractere:
30 311 caractere
Marime:
539.70KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
mareting, firma, societate
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!