Laborator Diagnosticare

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

1. Fundamentare teoretica

Masurarea compresiei relative presupune analiza corespondentei dintre valorile curentului electric absorbit de catre demaror la pornirea motorului (corespunzatoare fiecarui cilindru) si valorile presiunii de compresie, numita ,,presiune de compresie relativa".

2. Aparatura folosita

Pentru realizarea acestor masuratori in cadrul laboratorului am folosit:

o Sistem electronic de diagnosticare de tip stand ,,Bosch FSA 740"

o Unitate mobila pentru diagnosticare tip ,,Bosch KTS 540"

o Autoturism tip Opel Astra 1.9 CDTI

3. Desfasurarea lucrarii si interpretarea rezultatelor

Pentru masurarea compresiei relative prin intermediul masurarii curentului absorbit de catre demaror la pornirea motorului cu ardere interna, am conectat instrumentele specifice din echiparea standului Bosch KTS 740 la bornele bateriei de acumulatori a autoturismului asa cum se poate observa in imaginea urmatoare.

Dupa selectarea din meniul de comanda a standului a operatiunii de efectuat si implicit efectuarea masuratorii, am obtinut urmatoarele rezultate:

Aceasta operatiune de masurare are ca date de intrare valorile intensitatii curentului electric corespunzatoare fiecarui cilindru ( axa OX a graficului din dreapta - grade RAC), cu ajutorul carora, dupa prelucrare, ofera informatii referitoare la presiunea relativa de compresie din fiecare cilindru.

Se observa ca valoarea cea mai mica este corespunzatoare cilindrului notat cu ,,a", ceea ce inseamna ca acesta poate avea defectiuni in ceea ce priveste etanseitatea camerei de ardere. Totodata, un calcul simplu ne arata ca eroarea relativa dintre valorile minima si maxima ale presiunilor de compresie relativa este de 10,7 %.

*Observatie! Notarea cilindrilor in cadrul aplicatiei software a standului s-a realizat in functie de ordinea lor de aprindere din momentul efectuarii masuratorii si nu avem certitudinea corespondentei dintre aceasta notare si numerotarea cilindrilor de catre producatorul autoturismului.

Observații:

Daca aveti nevoie de un model bun pentru redactarea referatelor de laborator pentru disciplina "Diagnosticarea Sistemelor de Propulsie" (Diagnosticarea Autovehiculelor, pentru cei de la AR).

Mentionez ca doar unul din ele a fost notat cu nota 9, in rest toate cu 10. Bafta!

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • dia_l2_5b_uandrei.docx
  • dia_l3_5b_u_andrei.docx
  • dia_l4_5b_u_andrei.docx
  • dia_l5_5b_u_andrei.docx
  • dia_l6_5b_u_andrei.docx
  • dia_l7_5b_u_andrei.docx
  • dia_l8_5b_u_andrei.docx
  • dia_l9_5b_u_andrei.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
5/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
8 fisiere
Pagini (total):
45 pagini
Imagini extrase:
45 imagini
Nr cuvinte:
6 732 cuvinte
Nr caractere:
38 067 caractere
Marime:
5.60MB (arhivat)
Publicat de:
Eduard Marton
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
auto, diagnosticare, Sistemelor de Propulsie
Predat:
Facultatea de Transporturi , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Specializare:
Sisteme de propulsie pentru autovehicule rutiere
Materie:
Transporturi
An de studiu:
IV
Profesorului:
C. Andreescu
Sus!