Pentru fiecare componentă a realităţilor copilului cu deficienţă de vedere menţionată în tabelul de mai jos, enunţaţi trei obiective operaţionale şi trei activităţi, ca parte dintr-un program educaţional şi de socializare.
Realităţile copilului Obiective operaţionale Activităţi(educative, terapeutice, metode, mijloace)
Dezvoltare fizică -sa sara peste obstacole;
-sa arunce mingea la partenerul de joc;
-sa exploreze corect de la stanga la dreapta un traseu indicat, dupa semnl sonor; -activitati de deplasare printre si peste obstacole;
-jocuri de aruncare si prindere a mingii;
-activitati de deplasare dupa semnal sonor;
Motricitate generală -sa se deplaseze independent;
-sa foloseasca celelalte modalitati senzoriale in deplasare;
-sa desfasoare miscari sigure; -exercitii practice de orientare in spatiu ;
-activitati de deplasare coordonate de comenzi auditive si tactile ;
-jocuri de deplasare printre obstacole ;
Motricitate fină -sa manevreze obiecte uzuale;
-sa recunoasca obiectele si forma lor prin pipait;
-sa modeleze obiecte de diverse forme si marimi; -activitati de indoire rupere ,rulare a diverselor obiecte;
-jocuri de denumire a obiectelor prin atingere;
-activitati de modelare dupa sablon sau din memorie;
Autonomie în hrănire -sa pregateasca micul dejun;
-sa foloseasca obiectele din bucatarie in pregatirea si servirea mesei;
-sa denumeasca mancarea dupa gust; -exercitii practice in bucatarie;
-explicatia, conversatia, exercitiul practic;
-activitati practice de recunoastere a principalelor gusturi;
Deprinderi igienice -sa-si spele zilnic corpul;
-sa se spele pe maini inainte de masa si nu numai atunci;
-sa-si schimbe hainele de cate ori este nevoie; -exercitii de spalare a corpului papusii;
-activitati practice de curatare a mainilor;
-explicatia, conversatia, exercitiul;
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.