Miezul magnetic - componenta principala a unei masini electrice.
Prin miezul magnetic se inchid majoritatea liniilor de camp magnetic ale sistemelor electrice. Liniile de camp de dispersie se deschid partial prin miezul magnetic.
Materialele magnetice moi sunt caracterizate prin ciclul histerezis ingust, ele au permeabilitate magnetica mare, camp coercitiv mic, se magnetizeaza puternic in campuri magnetice de intensitate mica si isi pierd magnetismul la incetarea actiunii campului exterior.
Fig. 1 Ciclul de histerezis al unui material magnetic moale.
Daca materialul magnetic moale este supus unui camp magnetic exterior H care variaza de la -H la +H inductia magnetica variaza dupa ciclul de histerezis din figura 1.
In campuri alternative, materialele magnetice moi trebuie sa asigure pierderi minime de energie. Aceste pierderi se compun din:
- pierderi prin histerezis
- pierderi prin curenti turbionari,
- pierderi reziduale.
Pierderile prin histerezis se datoreaza deformarilor retelei cristaline cauzate de incluziunile nemagnetice (corpuri straine).
Pierderile prin curenti turbionari pot fi deduse din legea inductiei. Reducerea lor se obtine prin micsorarea grosimii materialului sau prin marirea rezistivitatii lui prin aliere cu elemente corespunzatoare scopului.
Pierderile reziduale apar la variatia temporara a inductiei si sunt
proportionale cu frecventa si intensitatea curentului. Aceste pierderi se datoreaza, ca si pierderile histerezis, deformarilor retelei cristaline prin incluziuni nemagnetice; migrarile atomilor de carbon in solutie si prezenta azotului sunt factori importanti pentru aparitia pierderilor reziduale. Cu descresterea impuritatilor scad pierderile reziduale si la un material pur ele sunt practice inexistente.
Arborii sunt organe de masini cu miscare de rotatie destinate sa sustina alte organe de masini (roti dintate, roti de lant, roti de curea, semicuplaje etc.) in miscare de rotatie si sa transmita momente de torsiune in lungul axei lor.
Arborii si osiile au si rolul de a prelua fortele de la organele de masini montate pe acestea si de a le transmite reazemelor (lagare cu rostogolire sau cu alunecare).
Partile componente ale unui arbore sunt (fig. 2): corpul arborelui (a); portiunile de calare (b); portiunile de reazem (c) numite si fusurile arborelui.
Fig. 2 Partile componente ale unui arbore
Portiunile de calare sunt zonele pe care se monteaza organele de masini sustinute de arbore. Acestea se pot executa cu suprafete cilindrice sau conice. Cele mai utilizate sunt portiunile de calare cu suprafata cilindrica, mai usor de prelucrat. Suprafetele conice se utilizeaza pentru portiunile de calare pe care au loc montari si demontari frecvente ale organele de masini sustinute de arbore (roti de schimb etc.) si cand se impune o centrare foarte precisa a acestora.
Portiunile de reazem sunt zonele
. www.academia.edu/8198615/Proiectarea_masinilor_electrice
2. www.rasfoiesc.com/educatie/fizica/TEHNOLOGIA-DE-FABRICATIE-A-MIE89.php
4. www.1001referateonline.blogspot.ro/2012/02/prelucrari-ale-metalelor-prin-deformare.html
5. www.alphametal.be/ro/shop/product/59384-bernardo-hst-3200-x-10-mm-elektro-hydraul
6. Standard SR EN 10106:2001
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.