Fundamentele științei mărfurilor - metode generale de determinare a caracteristicilor de calitate ale mărfurilor

Previzualizare laborator:

Cuprins laborator:

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I TEHNICA SECURITĂŢII MUNCII ÎN LABORATORUL DE MERCEOLOGIE 7
CAPITOLUL II DETERMINAREA PARAMETRILOR ATMOSFERICI DE PĂSTRARE A MĂRFURILOR 12
2.1. Determinarea temperaturii 12
2.2. Determinarea umidităţii relative a aerului 16
CAPITOLUL III DETERMINAREA MASEI UNOR PRODUSE SAU PROBE DE ANALIZAT CU AJUTORUL BALANŢELOR 21
3.1. Balanţa tehnică 22
3.2. Balanţa analitică 24
CAPITOLUL IV DETERMINAREA DENSITĂŢII PRODUSELOR 28
4.1. Metoda picnometrului 31
4.2. Metoda areometrului 33
4.3. Metoda cu balanţa Mohr-Westphal 36
CAPITOLUL V DETERMINAREA CONCENTRAŢIEI SAU A PURITĂŢII UNOR PRODUSE CU AJUTORUL REFRACTOMETRULUI 41
5.1. Principiul refractometriei 41
5.2. Refractometrul Abbe 44
5.3. Refractometrul portabil 46
CAPITOLUL VI DETERMINAREA CONŢINUTULUI DE APĂ A PRODUSELOR 48
6.1. Metodele directe 48
6.2. Metodele indirecte 50
CAPITOLUL VII DETERMINAREA CONŢINUTULUI DE CENUŞĂ DIN PRODUSE 54
7.1. Detrminarea conţinutului de cenuşă totală 55
7.2. Determinarea conţinutului de cenuşă insolubilă în HCl 10% 56
CAPITOLUL VIII DETERMINAREA CONŢINUTULUI DE GRĂSIME A UNOR PRODUSE PRIN METODA SOXHLET 58
CAPITOLUL IX MICROSCOPUL. APLICAŢIILE SALE ÎN STUDIUL MĂRFURILOR 62
CAPITOLUL X DETERMINAREA VÂSCOZITĂŢII CONVENŢIONALE LA LICHIDE 67

Extras din laborator:

În condiţiile unei competiţii globale crescânde, la începutul acestui mileniu, asistăm la o explozie a ofertei de bunuri şi servicii, ofertă ce trebuie să fie în concordanţă cu exigenţele mereu sporite ale consumatorilor şi societăţii în ansamblu.

Această abundenţă, face ca orientarea consumatorilor către acele produse sau servicii care corespund cel mai bine necesităţilor sale să devină o activitate tot mai dificilă. De aceea se pune tot mai stringent problema educării consumatorilor referitor la calitatea produselor, pentru ca aceştia să poată face o alegere corespunzătoare.

Această lucrare se adresează studenţilor de la Facultatea de Ştiinţe Economice, specializările Marketing şi Economia Turismului şi Serviciilor, care în anul I studiază Fundamentele Ştiinţei Mărfurilor. Lucrarea cuprinde lucrări practice şi metode moderne de analiză pentru determinarea diferitelor proprietăţi ale mărfurilor, pe care studenţii le vor utiliza în următorii ani de studiu în cadrul analizelor sau expertizelor de mărfuri.

Prin conţinutul său, lucrarea completează şi aprofundează unele noţiuni tratate la curs, contribuind la formarea unor deprinderi ale viitorilor absolvenţi de a identifica cu uşurinţă anumite caracteristici de calitate ale produselor.

Controlul calităţii produselor şi serviciilor constituie o etapă de mare importanţă în circulaţia mărfurilor, mai ales în conjuctura actuală a pieţei româneşti, care a fost invadată de o serie de produse de import sau chiar autohtone de o calitate îndoielnică.

1. DETERMINAREA PARAMETRILOR ATMOSFERICI DE PĂSTRARE A MĂRFURILOR

Principalii parametri atmosferici care influenţează calitatea mărfurilor în timpul păstrării, precum şi exactitatea măsurătorilor de laborator, sunt: temperatura şi umiditatea relativă a aerului.

Pentru a asigura reproductibilitatea rezultatelor măsurătorilor de laborator se iau ca valori de referinţă: 200C pentru temperatură şi 65% pentru umiditatea relativă a aerului, iar pentru condiţionare, 200C±20C şi 65%±5%.

1.1. Determinarea temperaturii

Unitatea de măsură pentru temperatură este gradul de temperatură care reprezintă o mărime fundamentală. Există mai multe tipuri de grade, în funcţie de reperele alese şi de valoarea acestora. Din acest motiv, rezultă mai multe scări termometrice utilizate concomitent.

Mai des s-au ales ca repere, temperatura de topire a gheţii şi temperatura de fierbere a apei pure, când aceasta fierbe sub presiunea normală de 1 atmosferă. Aceste repere se numesc puncte fixe ale scării termometrice. Distanţa între punctele fixe convenţionale se împarte în părţi egale (tot convenţional).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Fundamentele Stiintei Marfurilor - Metode Generale de Determinare a Caracteristicilor de Calitate ale Marfurilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
60 pagini
Imagini extrase:
60 imagini
Nr cuvinte:
8 255 cuvinte
Nr caractere:
42 879 caractere
Marime:
350.24KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Merceologie
Predat:
la facultate
Materie:
Merceologie
Sus!