Sistemul de aprindere

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrarii: De studiat tipurile de aprindere,constructia generala si principiul de functionare,constructia si functionarea elementelor sistemului de aprindere (bobinele de inductie,ruptaoarele distribuitoare,traducatoarelor distribuitoarelor fara contacte ,bugiilor de aprindere si altele)de efectuat lucrul pe instalarea momentului de aprindere

Timpul de efectuare - 4 ore.

Utilaj: Placate de studii,standuri,machete a sistemului de aprindere si elementele lui,spion de control,surubelnita si chei.

Metodica de indeplinire a lucrarii de laborator

Lucrarea de laborator presupune studierea constructiei si principiul de functionare a diferitor sisteme de aprindere si indeplinirea lucrului practic pe instalarea momentului de aprindere la automobil.Studierea sistemului de aprindere e necesar de indeplinit pe exemplu studierii sistemului de aprindere cu baterie,cu contact-tranzitor si sistemului de aprindere fara contacte.Se presupune deasemenea si studierea diferitor elemente a sistemului de aprindere.Lucrarea deasemenea presupune deprinderea practica de invatare a tehnologiei de instalare a momentului de aprindere la automobil.

4.1.2. Constructia generala a sistemului de aprindere

2. Sistemul de aprindere cu contact-transistor: constructia generala, principiul de functionare, avantaje si dezavantaje.

R:

La autoturismele, echipate cu MAS, exista diferite sisteme electrice de aprindere:

- cu contact,

- cu contact-transistor,

- fara contact,

- electronic-digital,

- cu microprocesor.

Sistemele de aprindere cu transistor se impart in doua grupe:

- cu contact-transistor

- fara contact-tranzistor.

In sistemele cu contact-tranzistor perechea ruptorului in circuit primar a bobinei de aprindere este absenta si se inlocuieste cu cheie-transistor.

Sistemul de aprindere contact-transistor a fost etapa de trecere de la sistemele cu contact la sistemele electronice fara contact.

Fig.nr1. Schema instalatiei de aprindere cu contact - tranzitor

1 - motor de aprindere;

2 - tranzistor comutator;

3 - bobina de aprindere;

4 - distributie;

Aprindere are loc prin sistemul 3 care are un tranzistor comutator 2 Condensatorul C2 protejeaza tranzistorul de supratensiune care pot sa apara in lantul alimentar. Germaniu folosit in tranzistor comutator trebuie sa functioneze la o temperatura ambianta ce nu depaseste 65 - C, astfel incat trecerea sa nu fie plasat sub capota de motor, dar in cabina mecanicului si, daca este posibil, mai aproape de usa

Instalatia de apriondere cu tranzistor si ruptor mecanic

Schema instalatiei de aprindere cu tranzistor si ruptor mecanic se compune din :

- Ruptor mecanic ( conectat la baza tranzistorului )

- Bobina de inductie

- Bateria de acumulatoare

- Rezistenta

- Distribuitorul

Curentul primar al bobinei de inductie este curentul de colector al tranzistorului, iar curentul de intrerupere este curentul de baza care are valoare foarte mica.

Intre electrozii tranzistorului se formeaza doua circuite: un circuit de comanda si un circuit principal. Prin circuitul de comanda emiter - baza trece un curent de 0,25 - 0,5 A, iar prin circuitul emiter - colector trece curentul de 5 - 12 A.

Daca ruptorul este deschis, baza tranzistorului nu este conectata in circuit si tranzistorul este blocat. In momentul in care contactele ruptorului se inchid, curentul de comanda trece de la bateria de acumulatoare si prin circuitul emiter - baza al tranzistorului la ruptor. Curentul principal va avea circuitul :

Bateria de acumulatoare - Circuitul emiter - colector al tranzistorului si la - primarul bobinei de inductie.

In momentul in care contactele ruptorului se deschid, se va intrerupe curentul de comanda si, in acelasi timp , se va intrerupe si curentul principal.

La aceasta instalatie ruptorul serveste pentru comanda tranzistorului. Fata de sistemul de aprindere de tip clasic condensatorul din circuitul primar, care atinge scanteile, nu mai este necesar.

Intreruperea curentului in circuitul primar al bobinei de inductie

Bibliografie:

1. Gh.Fratila, Mariana Fratila, St.samoila:"Automobile,cunoastere,intretinere,reparatie "

2. www.wikipedia.org ;

3. Gheorghe Bobescu,Alexandru Radu:"Motoare pentru automobile si tractoare"

4.http://rutube.ru/tracks/175204.html?v=967bdecc203dd38887c9620e767f244f

5. ?.?. ????????, <<??????????>>, ???. ??????????????, 1986

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul de aprindere.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
2 994 cuvinte
Nr caractere:
17 671 caractere
Marime:
2.17MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
mecanica, sistem de aprindere
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!