Construcția generală a motorului

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrarii: De studiat constructia motorului, constructia mecanismului biela-manivela si de distribitie a gazelor, principiul de functionare, deosebirile constructive si reglarile lor.

Timpul de efectuare - 8 ore.

Utilaj: Placate de studii, motoare pentru studii, standuri, detalii si imbinari a mecanismului biela-manivela si de distributie a gazelor, complect de instrumente a lacatusului.

Metodica de indeplinire a lucrarii de laborator

La lucrarea de laborator se va studia construcia generala a motorului, constructia mecanismului biela-manivela si de distributie a gazelor, ordinii de demontare - montare a motorului, reglarii jocurilor termice a mecanismului biela-manivela.

1.1Constructia generalaa motorului

La studierea construcciei generale a motorului, folosind cari si materiale ilustrative, machete, stenduri, placate si deasemenea baza materiala a unitatii de transport a catedrei si trebuie sa cunoasca si a poate da raspuns in scris in lucrarea de laborator pe urmatoarele intrebari:

2 Ce inseamna notiunea de putere a motorului, care este diferenta intre notiunile putere efectiva si putere indicativa? E necesar de desenat diagrama indicatorie si caracteristica exterioara a motorului si de explicat destinatia lor.

R:

Notiunea de cal-putere a fost introdusa de inventatorul scotian James Watt, astfel ca povestea nasterii acestei unitati de masura se raporteaza la sistemul englezesc de unitati. Valoarea unui cal-putere a fost stabilita dupa ce Watt a efectuat o serie de experimente in care aceste animale de tractiune (caii) tractau diverse cantitati de carbune. Initial, Watt a stabilit ca, in medie, un cal era capabil sa tracteze 22000 de livre de carbune pe o distanta de un picior intr-un minut

Watt nu a fost multumit de aceasta valoare, considerand-o prea mica. El era convins ca un cal de constitutie medie era mai puternic decat o indicau calculele si experimentele sale, astfel ca, dupa cercetari suplimentare, Watt a crescut valoarea calului-putere la 33000 de livre-picior-forta pe minut. Calul-putere nu face parte din Sistemul International de Unitati de masura.

1 picior = 0,3048 metri

1 livra = 0,453 kilograme

Watt-ul, unitatea de masura pentru putere acceptata in Sistemul International, exprima cantitatea de energie transferata (sau cantitatea de lucru mecanic efectuat)

in unitatea de timp.

CAL-PUTERE (CP,BHP)

Puterea produsa de motor se masoara cu o unitate de masura numita cal-putere. Calul putere reprezinta puterea efectiva sau puterea de franare a unui automobil. Trebuie insa retinut ca desi calul putere este mai des utilizat, nu este unitatea de masura ,,oficiala" a puterii dezvoltate de un motor cu ardere interna, ci watt-ul (1 watt este puterea care corespunde schimbului de energie de 1 joule pe secunda - 1W = 1J/s) sau mai des intalnitul sau multiplu - kilowatt-ul (1kW =1000W). Cu cat numarul cailor putere este mai mare cu atat vehiculul poate atinge o viteza mai mare. Notiunea de "cal putere" vine de la experimentul realizat de James Watt. Acesta folosea caii pentru exploatarea unei mine de carbune. Dorind sa aproximeze puterea unui cal obisnuit a constatat dupa cateva calcule simple ca acesta poate tracta in medie 82 kg-forta. Aceasta valoare se inmulteste cu viteza de deplasare a calului care a fost aproximata la 0,9 m/s. Rezulta 75 kg- m/s. De aici rezulta urmatoarea formulare: ,,puterea necesara pentru a urca 75 kg la inaltimea de un metru intr-o secunda este de 75 kg- m/s. Daca vrem sa exprimam puterea in CP, atunci utilizam urmatoarea formula: 1 kW = 1,36 C

Puterea efectiva:Puterea efectiva Pe reprezinta puteea obtinuta la arborele cotit si care poate fi folosita pentru efectuarea de lucru mecanic util,fiind data de relatia:

Pe=Pi-Pm

In care: Pi-este puterea indicata;

Pm- puterea corespunzatoare pierderilor mecanice.

Puterea indicata Pi a unui motor cu ardere interna este puterea dezvoltata in cilindrii motorului,corespunzator lucrului mecanic indicat al ciclului real.

Puterea specifica: Puterea specifica Ps, reprezinta raportul dintre puterea efectiva a motorului Pe si suma ariilor frontale ale tuturor pistoanelor motorului.

In figura 1.1. se prezinta un grafic in care se arata variatia puterii in functie de turatia arborelui cotit. Fiecare din curbele /, 2, 3, 4 corespunde unei anumite pozitii a dispozitivului de comanda a

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Constructia generala a motorului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
6 487 cuvinte
Nr caractere:
35 223 caractere
Marime:
1.07MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
motor, mecanisme
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!