1. Organizarea datelor
Problema:
In ultima săptămîna a luni ianurie au fost luate de la BC „ProCreditBank” SA au fost luate 99 de credite, vîrsta celor care au beneficiat de aceste credit pe aceasta perioade este cuprinsa 18 ani – 68 ani. Pentru a analiza politica de marketing pe care trebuie sa o ia BC”ProCreditBank”SA este nevoie de a face o analiza statistica a datelor obtinute. În urma acestei analize se va observa pe ce grup tinta trebuie sa se contreze politica de marketing.
X- virsta(ani)
X= ( 68, 59, 61, 50, 58, 62, 53, 55, 57, 53, 55, 56, 57, 55, 56, 50, 48, 51, 49, 52, 51, 51, 52, 49, 49, 44, 45, 44, 44, 46, 47, 43, 43, 44, 45, 46, 47, 47, 47, 45, 38, 38, 38, 39, 39, 39, 40, 40, 41, 40, 42, 40, 41, 40, 42, 42, 41, 37, 33, 33, 34, 34, 35, 35, 36, 34, 36, 35, 34, 37, 36, 37, 33, 37 , 37, 28, 28, 28, 29, 30, 30, 31, 30, 31, 32, 31, 30, 29, 23, 24, 27, 25, 26, 27, 25, 18, 22, 21, 22)
Calculam marimea intervalului
h = = 5
Intervalul
I (Ani) Centrul (X) Freg
( ni) Xi*fi X-Xmed (X-Xmed)2 (X-Xmed)2*ni (Xi-Xmed)3 (Xi-Xmed)4
2.Tendintele centrale
Calculam Media
X= =
Calculam Mediana
1. Locul medianei =
2. Stabilim intervalul care contine intervalul. Cautam in coloana fregventilor cumulate intervalul care corespunde locului medianei (50). Pozitia 50 din sirul de date este ocupata de valoare cuprinsa in intervalul (23-27)
3. Stabilirea limetei inferioare a intervalului care cuprinde mediana =
Me= = 22.5+7.14= 29.64
Calculam Cuantilele
Q1= = 22.5- 10.71= 11.78
Calculam Cuantila superioara
Q3= = 22.5+25= 47.5
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.