Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Conceperea si elaborarea unei rationale si eficiente strategii implica fundamentarea pe un ansamblu de elemente metodologice (ANEXA1) adaptate la specificul previzionarii, care constituie esenta acestei componente majore a managementului, si la particularitatile firmelor in calitate de subsisteme de baza ale economiei nationale.

Pentru a corespunde pe deplin cerintelor, consideram ca la elaborarea strategiilor firmelor trebuie sa se respecte cel putin patru conditii de baza. In primul rand, este necesar ca strategiile sa fie fundamentate pe temeinice prognoze, atat tehnologice si economice, cat si manageriale. Elaborarea strategiilor firmelor ramane un proces complex si dificil, dat fiind caracterul relatiilor previzionale care exista intre obiectul si subiectul actiunii economice, ale efectului Oedip si, ca atare, necesita eforturi insemnate din partea unor colective si persoane cu o inalta pregatire.

Conceperea unei strategii realiste este de regula, conditionata de fundamentarea sa pe temeinice cercetari de marketing. Fiecare firma este necesar sa cunoasca aprofundat volumul si structura cererii in domeniul sau de activitate pe piata deservita, precum si evolutiile anticipate pe o perioada cat mai lunga cu putinta, in vederea unei realiste stabilirii a tuturor componentelor sale. In conditiile trecerii la economia de piata, studiile de marketing marcheaza din ce in ce mai puternic elaborarea strategiilor intreprinderilor si implicit, eficienta implementarii lor.

A treia premisa o reprezinta abordarea sistematica a ansamblului aspectelor implicite de procesul dezvoltarii firmei. Aceasta determina tratarea fiecarei intreprinderi ca un sistem si, implicit, a strategiei ca o rezultanta a variabilelor din cadrul sau. Strategia trebuie sa reflecte starea si evolutia principalelor variabile tehnice, economice, umane, de management ale firmei, prin prisma intrarilor si iesirilor specifice organizatiei. Concomitent este necesar ca fiecare firma sa fie tratata cu un subsistem al sistemelor macroeconomice din care face parte si, in primul rand, al economiei nationale.

In consecinta, este necesar sa se ia in considerare multiplele conexiuni structurale, financiare, administrative, juridice, informationale ce se manifesta pe verticala sistemului economic.

Ultima premisa este folosirea in toate etapele principale ale conceperii si implementarii strategiei a formelor de management participativ.

2.2 Etape ale procesului strategic

Conceperea si aplicarea strategiilor firmelor de stat sau private implica din punct de vedere metodologic parcurgerea acelorasi etape principale si folosirea de instrumente similare de culegere, prelucrare, analiza si interpretare a informatiilor.

In prima faza a elaborarii strategiei se urmareste stabilirea cat mai precisa a locului pe care firma il ocupa in contextul in care-si desfasoara activitatea si, in functie de aceasta, principalele oportunitati care-i sunt accesibile.

In acest scop se folosesc prognozele si celelalte previziuni ale ministerelor. Fondurile proprietatii de stat si private si a altor organisme precum si strategia de restructurare a economiei romanesti si prognozele de restructurare pentru domeniul sau de activitate. Pe aceasta baza se precizeaza cadrul general de desfasurare a activitatilor pentru anii urmatori.

In afara acestor elemente sunt necesare o serie de analize care sa aiba in vedere cu prioritate aspecte fundamentale ale intreprinderii. Ele trebuie sa raspunda la doua obiective: diagnosticarea de ansamblu a unitatii dintr-un punct de vedere complex, concretizata in stabilirea punctelor ei ,,forte" si ,,slabe" din acest domeniu: identificarea principalelor oportunitati economice si tehnice care vor fi luate in considerare, tinand cont in special de evolutiile de pe piata deservita. Aceste elemente pot forma subiectul unui studiu de fezabilitate.

Pentru culegerea informatiilor necesare atingerii acestui scop se pot folosi o multitudine de metode intre care mentionam tehnica Delphi, sinectica, anchete obisnuite, chestionarele etc. informatiile culese pe aceste cai trebuie sa asigure: o cunoastere suficient de precisa a principalelor variabile organizationale implicate; actele care reglementeaza

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Management
    • Cap ii.doc
    • Cap iii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
15 imagini
Nr cuvinte:
3 412 cuvinte
Nr caractere:
20 447 caractere
Marime:
24.19KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Management
Tag-uri:
oportunitate economica, studiu de fezabilitate
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!