Platforme Orientate - Agent Bazate pe Limbaj Java

Previzualizare laborator:

Cuprins laborator:

Introducere in Programare Orientata pe Agenti
Platforma inteligenta Jack 4
Componentele platformei Jack
Arhitectura Jack 5
Crearea codului sursa
Executia Jack
Clasa de agent 7
Introducere practica in JACK- Exercitiul 1
Introducere practica in JACK- Exercitiul 2 12
Beneficiile Jack 15
Concluzii 16

Extras din laborator:

Introducere in Programare Orientata pe Agenti

Ce este Programarea Orientata Agent (AOP= Agent Oriented Programming)-

Programarea Orientata Agent este o paradigma introdusa de catre Shoham in anul 1993 si are la baza ideea de a descrie un mod prin care sa fie creati agenti inteligenti.

Ideea care sta la baza AOP este de a crea agenti care interactioneaza intre ei pentru a atinge niste scopuri pe care fiecare dintre acesti agenti le are. Agentii sunt ceva mai mult decat simple obiecte, ei sunt entitati care au credinte(beliefs), capabilitati ( capabilities), posibilitatea de a alege (choises) si obligatii (commitments).

Partea buna la AOP il reprezinta gradul de autonomie pe care il poate avea un agent. Agentul face alegeri pentru sine insusi la fiecare moment de timp si stie ca trebuie sa indeplineasca anumite obligatii. Dar, binenteles, starea se poate schimba in functie de informatiile primite din exterior(de exemplu: de la alti agenti)

Ce sunt Agentii Inteligenti?

Ideea folosirii agentilor nu este noua. Ea a aparut pentru prima data in lucrarile lui Nicholas Negraponte (1970) si Alan Kai (1984). Alti cercetatori cum ar fi Marvin Misky, Oliver Selfridge, Rodney Brooks, Pattie Mass au studiat problemele legate de agenti si au evidentiat diferite tipuri de comportament ale lor.

Agentii inteligenti sunt programe adaptive si autonome,care sunt folosite in vederea crearii de produse software care rezolva anumite sarcini (task-uri) in numele unui anumit utilizator, bazându-se pe instructiuni explicite sau implicite din partea acestuia. Agentii inteligenti pot imbunatati interactiunea cu calculatorul prin:

- ascunderea complexitatii task-urilor dificile;

- realizarea de task-uri (actiuni) laborioase;

- conducerea unor tranzactii în numele utilizatorului;

- pregatire si învatare;

- oferirea de ajutor unor anumiti utilizatori in vederea colaborarii acestora;

- monitorizarea de evenimente si proceduri diverse.

Sarcinile pe care le poate realiza sau aplicatiile pe care le poate asista un agent sunt virtual nelimitate:

- filtrarea/selectarea informatiei;

- regasirea informatiei;

- gestiunea corespondentei;

- planificarea întalnirilor;

- selectarea cartilor, spectacolelor, muzicii

Arhitectura agentilor realizeaza o interfata intre perceptiile pe care agentul inteligent le obtine din mediu si programul de care dispune agentul inteligent. Tot ea este cea care ruleaza programul, asigurand, in acelasi timp, efectuarea diferitelor actiuni alese, pe masura ce acestea sunt generate. Arhitectura se poate realiza folosindu-se diferite tehnici din

multitudinea celor existente, cum ar fi retelele semantice,scenariile, cadrele etc

in particular , arhitectura multi-agentilor este bazata pe modelul “Belief-Desire-

Intention” ,model ce a fost folosit a fost folosit cu succes in situatii in care modelarea rationamentului uman si comportamentul in echipa sunt necesare, de asemenea si simularea tactica de luare a deciziilor in operatiuni de aparare si de comanda si a structurilor de control.

S-ar mai putea preciza aici si aplicatii inteligente de control ,aplicatii de fabricatie ,aplicatii de gestionare ale traficului aerian, etc.

Platforma inteligenta Jack

Jack este un agent orientat spre dezvoltarea mediului, construit pe baza limbajului programator Java si integrat in totalitate cu acesta. Jack consta in componentele cheie descrise mai jos. Intelligent Agents este un agent de generatia a treia , conceput ca un set de componente usoare in greutate, dar de mare performanta si un puternic realizator de date, construit pe baza limbajului programator Java si integrat in totalitate cu acesta. Include toate componentele mediul Java, oferind de asemenea si extensii specifice pentru a implementa comportamentul agentului. Relatia lui Jack cu Java este analoga relatiei dintre C++si limbajele C. C a fost creat ca un limbaj procedural pe cand C++ a fost creat pentru a furniza programatorilor extensii orientate pe obiect pentru limbajul deja existent. Codul sursa Jack este intai compilat intr-un cod normal Java ,inainte de a fi executat. Asa cum un program orientat pe obiect introduce un numar de componente cheie care influenteaza intreaga structura logica si fizica a sistemului software rezultat, asa se intampla si in cazul programului orientat pe agent. In cazul programarii orientat pe agent , sistemul este modelat in termenii agentului. Acesti agenti sunt entitati autonome rationale capabile sa ia decizii pro-active in timp ce reactioneaza la evenimentele din mediul lor.

Concepte orientate pe agent

Agentii folositi in Jack sunt agenti inteligenti. Ei modeleaza comportamentul rational in conformitate cu teoria BDI . BDI- model de inteligenta artificiala . Urmand modelul BDI , agentii inteligenti Jack sunt componente de software care au teluri explicite de a dobandi sau de a manipula evenimente (dorinte). Pentru a descrie cum ar trebui ei sa dobandeasca/ realizeze aceste dorinte, agentii BDI sunt programati cu un set de planuri. Fiecare plan descrie cum sa realizeze un tel sub anumite circumstante. Setati sa munceasca , agentul urmareste telurile date(dorinte), preluand planul potrivit (intentiile) in conformitate cu setul de date curent pe care il are despre starea lumii. Aceasta combinatie de dorinte si credinte initiind comportamentul destinat contextului senzitiv este o parte ce caracterizeaza un agent BDI.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Platforme Orientate - Agent Bazate pe Limbaj Java.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
4 279 cuvinte
Nr caractere:
25 052 caractere
Marime:
459.04KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Inteligența Artificială
Predat:
la facultate
Materie:
Inteligența Artificială
Sus!