Protecția și ingineria mediului

Extras din laborator:

Emisiile poluante ale motoarelor cu aprindere prin comprimare sunt influentate in mod direct de modul de formare al amestecului si de particularitatile procesului de ardere. Motorul Diesel cu injectie directa prezinta un consum de combustibil mai redus fata de motorul Diesel cu injectie indirecta, precum si un nivel de fum mai scazut la sarcini partiale insa este dezavantajat de emisiile de NOx si HC incorporate in particule sub forma de fractiuni organice solubile si de emisiile sonore.

Pentru limitarea emisiilor, trebuie sa se realizeze un bun compromis in toata gama de sarcini si turatii intre emisiile de NOx si cele de particule, astfel raportul combustibil-aer sa nu creasca local peste 0,9 (se favorizeaza NOx) si sa nu scada sub 0,6 (se favorizeaza emisiile de particule).

Motorinele utilizate la motoarele pentru autovehicule trebuie sa posede o serie de proprietati fizico-chimice prin care sa se limiteze emisiile poluante. Emisiile sunt influentate de: viscozitate, densitate, intervalul de distilare, cifra cetanica, continutul de sulf si aditivi.

Viscozitatea

Prin cresterea viscozitatii cinematice cresc emisiile de hidrocarburi nearse si de fum, prin cresterea emisiilor de funingine iar emisiile de NOx se diminueaza. Viscozitatea cinematica are o influenta redusa asupra emisiilor de fractiuni organice solubile.

Densitatea

Prin cresterea densitatii combustibilului apare o imbogatire a amestecului aer-combustibil cu un efect direct asupra cresterii emisiilor de particule atat la motoarele cu aspiratie naturala cat si supraalimentare.

Intervalul de distilare

Emisiile de particule sunt direct legate de intervalul de distilare, din aceasta cauza exista norme care impun acest interval.

Se constata ca numai emisiile de particule sunt influentate. Cercetari experimentale efectuate pe motoare cu aprindere prin comprimare cu injectie indirecta au evidentiat faptul ca prin modificarea factorului de distilare 10% de la 210 la 216?C nu influenteaza nivelul emisiilor poluante. In cazul modificarii factorului de distilare 90% cu aceeasi crestere de la 310 la 316?C emisiile cresc: HC cu 5%, particulele cu 3% si fractiunile organice solubile cu 8%.

In cazul motorului Diesel cu injectie directa cresterea punctului de distilare a factorului 90% influenteaza emisiile de particule in mod diferit in functie de sarcina in sensul ca la reducerea sarcinii emisiile de particule se diminueaza.

Observații:

Factori care influenteaza formarea emisiilor poluante la M.A.C.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Protectia si ingineria mediului.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
ppt
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Marime:
446.73KB (arhivat)
Publicat de:
Alexandrina Buta
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Inginerie Aerospatială
Tag-uri:
mediu, poluare, protectia mediului, Ingineria mediului, emisie poluanta, M.A.C.
Predat:
Universitatea Vasile Alecsandri din Bacau din Bacau
Specializare:
Ingineria si protectia mediului in industrie
Materie:
Inginerie Aerospatială
Sus!