Dinamica autovehiculelor

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

1.1.Scopul lucrarii

Studiul organizarii generale si determinarea caracteristicilor dimensionale ale unui autovehicul. Calculul pozitiei centrului de masa si al incarcarilor procentuale la punti. Studiul repartitiei coeficientului sarcinii utile la autovehicule.

1.2.Materiale necesare

- Pentru masurarea dimensiunilor exterioare ale unui autovehicul sunt necesare urmatoarele aparate (conform STAS 6926/3-78):

- rulete de 2.5 m si 20 m;

- 2 liniale, firul cu plumb si 1 raportor mare (din lemn);

- manometru auto, compresor sau pompa de aer (pentru pneuri).

- Precizia aparatelor trebuie sa asigure:

- o eroare absoluta de ?0.2 mm pentru dimensiuni lineare;

- o eroare relativa de ? 0.5% pentru unghiuri.

- Cartea tehnica de exploatare a autovehiculului;

- Documentatie tehnica pentru diferite tipuri de autovehicule (cataloage, fise tehnice, prospecte,etc)

1.3.Principiul lucrarii

Compunerea generala si caracteristicile dimensional-masice vor fi analizate si determinate pentru un autoturism Dacia 1300.Pentru aceasta, autovehiculul se amplaseaza pe o suprafata orizontala cu imbracaminte dura, cu o abatere maxima admisibila de la planeitate de ? 2 mm si o panta generala pentru scurgerea apelor de cel mult 0.3% (conform STAS 6926/3-78).

Cu ajutorul manometrului se verifica presiunea aerului din pneuri, care trebuie sa corespunda prescriptiilor din cartea tehnica de exploatare a autoturismului.Daca este nevoie se va mari presiunea aerului din pneuri cu ajutorul compresorului sau a pompei de aer.

Pentru studiul organizarii generale si stabilirea solutiei in care a fost construit autoturismul se va avea in vedere dispunerea motorului si pozitia puntii motoare.Se vor identifica si celelalte subansambluri ce compun transmisia autoturismului (ambreiajul, cutia de viteze, transmisia principala, diferentialul si arborii planetari).

Se va consulta cartea tehnica a autoturismului si se vor scrie caracteristicile dimensionale ale autoturismului , pentru urmatoarele grupuri de dimensiuni:

a) Dimensiuni de gabarit

- lungimea autovehiculului ( );

- latimea autovehiculului ( );

-inaltimea autovehiculului ( ).

b) Dimensiuni ce reflecta organizarea autovehiculului

- ampatamentul (L);

- ecartamentul fata/spate ( );

- consola fata ( );

- consola spate ( ).

c) Dimensiuni ce reflecta capacitatea de trecere a autovehiculului

- garda la sol (h);

- unghiul de atac ( ) si unghiul de degajare ( );

- raza de trecere longitudinala ( );

- raza de trecere transversala ( ).

Determinarea pozitiei centrului de greutate al autoturismului ( ) se va face pentru cazul autoturismului la sarcina utila nula (autoturism ,,gol"), cat si pentru cazul autoturismului la sarcina utila maxima constructiva (autoturism ,,complet incarcat").In acest scop se vor calcula cotele si , respectiv a si b, pe baza valorilor incarcarilor statice la cele doua punti si a greutatii proprii totale (extrase din cartea tehnica a autoturismului), cu relatiile:

- Pentru autoturismul ,,gol":

- Pentru autoturismul ,,complet incarcat":

in care,

= inacarcarile statice la puntea fata, respectiv puntea spate, pentru autoturismul ,,gol", in daN;

= inacarcarile statice la puntea fata, respectiv puntea spate, pentru autoturismul ,,complet incarcat", in daN;

= greutatea proprie a autoturismului, in daN;

= greutatea totala a autoturismului, in daN.

Sarcina (greutatea) utila a autoturismului se determina cu urmatoarea relatie:

Pentru determinarea greutatii totale a bagajelor pasagerilor ( ), se tine cont de componentele sarcinii utile, in cazul unui autoturism (conform SRISO 2416:1997):

unde 75 reprezinta greutatea conventionala a soferului;

68 reprezinta greutatea conventionala a unui pasager;

n reprezinta numarul de locuri asezate, dat de constructor (in afara celui ocupat de sofer)

Pentru a putea compara diferite tipuri de autovehicule, din punct de vedere al utilizarii rationale a materialelor in constructia lor, se foloseste coeficientul sarcinii utile (coeficientul de tara), care se calculeaza cu relatia:

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dinamica Autovehiculelor
    • LD1.docx
    • LD2.docx
    • LD3.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
1 686 cuvinte
Nr caractere:
11 832 caractere
Marime:
112.72KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Dinamică
Tag-uri:
vehicul, utilizare, sarcina utila
Predat:
Facultatea de Transporturi , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Dinamică
Sus!