Mecanismele de ancorare ,legare si remorcare au rolul de a realiza forta necesara virarii ancorei sau tragerii anvei pentru acostare sau remorcare.
Cand pentru ancorare se foloseste un lant aceste mecanisme au ca organe de lucru una sau doua roti cu canal profilat (barbotine) care angreneaza pe lantul de ancora tensionat.Pe acelasi arbore principal pentru legare exista tamburi de capat pentru manevrarea paramei cu capat liber.Masinile cu ax orizontal se numesc vinciuri iar cele cu ax vertical cabestane.In prova navelor vinciurile sunt de obicei duble dispunand de doua barbotine pentru cele doua ancore prova si de doi tamburi de capat pentru manevra
Un vinci de ancora este compus din:
- electromotor
- frana cu panglica
- tambur de capat pentru manevra
- barbotina
- reductor
- actionare manuala de avarie
- cuplaj cu gheare
Spre deosebire de vinci cbestanul are doar un capat liber al axului principal pe care se pot monta barbotina si tamburul de manevra.
In cazul actionarii electrohidraulice masina de ancora dispune dispune pe punte doar de un hidromotor restul instalatiei hidrostatice fiind amplasat centralizat
Un mecanisma de ancorare si legare trebuie sa asigure:
- tragerea navei pe lant pana la verticala ancorei fundarisite
- smulgerea ancorei de pe fund si ridicarea ei cu min 9m/min;la apropierea ancorei de nara viteza de virare sa fie de max 10m/min iar la intrarea ancorei in nara de max 7m/min
- ridicarea ambelor ancore de la jumatatea adancimii de ancorare cu viteza de min 9m/min
- ridicarea unei ancore de la lungimea max a lantului fundarisit
- manevrarea paramelor de legare pe tamburii de capat la forta periferica max
- fundarisirea ancorei cu ajutorul franei sau a mecanismului
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.