Comuna Cristian este amplasata in vecinatatea vestica a municipiului Brasov.
Localitatea este traversata de la sud la nord de paraul Ghimbasel, separand-o in doua parti.
Lipsa podurilor se resimte in comunicarea si legatura cartierelor riverane dar si a intregii localitati cu DN73B.
Prezenta documentatie face obiectul podului din zona strazilor Brazilor si Nisipului.
Traversarea paraului Ghimbasel de podul L=16.0 m se face normal la hm. 0 + 321.20 al strazii pe care s-a
proiectat podul.
Investitia ce face obiectul adjudecarii este prezentata detaliat in documentatia anexata: instructiuni pentru
ofertant, piese scrise si desenate, liste cu cantitati de lucrari, caiete de sarcini.
Astfel, in continuare se vor prezenta numai caracteristicile semnificative ale investitiei:
lungimea podului 16.00
latime pod 8.40
latime parte carosabila 6.00
convoi de calcul A 30 - V 80 - clasa E de incarcare
Volumul lucrarilor in exclusivitate necesare executiei podului
- Infrastructura m3 240.70
din care : fundatii m3 125.80
elevatii m3 114.90
- Suprastructura m2 134.40
- Dig de abatere a apei 100m3 2.5
- Demolari m3 98.0
Pentru siguranta circulatiei s-au prevazut doua trotuare L= 1.00 m, cu parapet metalic tip IPTANA
CAIET DE SARCINI LUCRARI DE ARTA
2
CAPITOLUL 2
SPECIFICATII TEHNICE GENERALE
2.1 Prevederi generale de proiectare
Podurile, pasajele si viaductele sunt structuri de rezistenta - ,,lucrari de arta".
In conceptia oricarei structuri de rezistenta, deci si a lucrarilor de arta, trebuie sa se respecte o serie de
principii generale rezultate din experienta si anume :
? functionalitatea
? capacitatea de rezistenta
? eficienta economica
? estetica
2.1.1 Incarcari
La calculul podurilor se va tine seama de actiunea incarcarilor la care pot fi solicitate, respectand urmatoarele
standarde :
STAS 10101/1-78 Actiuni in constructii. Greutati tehnice si incarcari permanente.
STAS 10101/OB-87 Actiuni in constructii. Clasificarea si gruparea actiunilor pentru podurile
de cale ferata si sosea.
STAS 1545-89 Poduri pentru strazi si sosele. Pasarele. Actiuni.
STAS 3221-86 Poduri de sosea. Convoaie tip si clasa de incarcare.
2.1.2 Metode de calcul si dimensionare
La calculul si dimensionarea elementelor de rezistenta se va tine seama ca la data elaborarii prezentului caiet
de sarcini, in Romania, sunt in vigoare doua metode de calcul si dimensionare la poduri si anume :
- metoda rezistentelor admisibile, aplicata la suprastructurile metalice, conform STAS 1844-75 ,,Poduri
metalice de sosea. Prescriptii de proiectare" si SR 1911:1997 ,,Poduri metalice de cale ferata. Prescriptii de
proiectare".
- metoda de calcul la stari limita, aplicata la infrastructuri si suprastructuri din beton, beton armat si beton
precomprimat, conform STAS 10111/1-77 ,,Poduri de cale ferata si sosea. Infrastructuri de zidarie, beton si beton
armat. Prescriptii de proiectare." si STAS 10111/2-87 ,,Poduri de cale ferata si sosea. Suprastructuri din beton, beton
armat si beton precomprimat. Prescriptii de proiectare."
2.2 Prevederi generale pentru executie
Executia podului nu poate incepe decat dupa ce atreprenorul si-a adjudecat executia proiectului, urmare a
unei licitatii si in urma incheierii contractului cu beneficiarul.
Piesele principale pe baza carora constructorul va realiza lucrarea sunt urmatoarele:
- planurile generale de situatie, de amplasament si dispozitiile generale;
- studiul geotehnic cu precizarea conditiilor din amplasament si a solutiilor adecvate pentru fundatii;
- detaliile tehnice de executie, planuri de cofraj si armare ,etc., pentru toate elementele componente ale
lucrarii de arta;
-caietele de sarcini cu prescriptii tehnice speciale pentru lucrarea respectiva;
- graficul de esalonare a executiei lucrarii;
Aceste documentatii se vor elabora de catre societati de proiectare autorizate.
Avand in vedere varietatea problemelor ce le ridica realizarea unei lucrari de arta, antreprenorul va trebui sa
dovedeasca ca are experienta si dotarea corespunzatoare, pentru executia proiectului.
La executie antreprenorul va respecta prevederile din contract, din proiect si caietul de sarcini.
De asemenea va lua masuri pentru protejarea mediului in timpul executiei.
Se precizeaza ca nici o adaptare sau modificare la executie fata de documentatie, nu se poate face
decat cu aprobarea beneficiarului sau/si a proiectantului elaborator de documentatie.
De asemenea, la executie se va tine seama de standardele,normativele si prescriptiile in vigoare (o lista
minima este precizata in anexa).
CAIET DE SARCINI LUCRARI DE ARTA
3
2.3 Prevederi generale privind receptia lucrarilor
Pentru a realiza o executie de calitate a podului, se va face receptia lucrarilor pe faze de executie si receptia
finala in conformitate cu prevederile caietului de sarcini elaborat pentru lucrarea respectiva.
Beneficiarul va organiza receptia finala in conformitate cu legislatia in vigoare.
2.4 Prevederi generale privind exploatarea si intretinerea lucrarilor de arta
Inca din faza de conceptie, proiectul va contine elemente sau rezolvari constructive care sa asigure
personalului de exploatare si intretinere urmarirea lucrarii si accese la infrastructuri, reazeme si eventual interiorul
suprastructurii.
La unele lucrari cu caracter deosebit,la comanda beneficiarului se pot elabora si documentatii (instructiuni,
etc.) privind modul de urmarire si intretinere a acestor lucrari.
In afara acestor instructiuni se va tine seama ti de prevederile cuprinse in standardele, normativele si
prescriptiile in vigoare.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.