Copiii cu dificultăți de învățare

Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

Elevii cu nevoi educationale speciale au aceleasi drepturi la o educatie de calitate ca orice alt elev; au nevoie de afectiune si securitate, au nevoie de apreciere si intarire pozitiva, au nevoie de responsabilitate si independenta, au nevoie de incredere in sine. Ca si cadru didactic sunt parte integranta in echipa necesara depistarii si solutionarii tulburarilor copiilor, tulburari cu care ne confruntam destul de des in activitatea didactica.

Copiii cu dificultati de invatare au nevoie de o abordare speciala in clasa. Pentru a le crea un climat propice dezvoltarii si pentru a-i sprijini in activitatea de invatare, am eliminat factori perturbatori, am asigurat continuitatea exercitiilor, am stabilit programe individuale de lucru, lucrez cu elevii sarcini de lucru diferentiate, utilizez metode alternative de comunicare. Consider ca pentru rezolvarea acestor probleme este necesara interventia parintilor, a logopedului dar si a mea ca si cadru didactic. La clasa folosesc invatarea centrata pe elev deoarece acestia vor fi constienti ca pot influenta procesul de invatare; elevii aplica ceea ce au invatat, invatarea capata sens deoarece daca elevii stapanesc materia inseamna ca o inteleg. in desfasurarea activitatii de la clasa, tratez elevii diferentiat, ii indrum sa lucreze independent, le acord sprijin, incurajare si apreciere pozitiva in realizarea sarcinilor scolare.

Pentru a optimiza procesul de invatare si a-l face mai agreabil, folosesc in construirea lectiilor noi cunostintele anterioare ale elevilor, folosesc povestirile pentru a trezi interesul elevilor, folosesc transdisciplinaritatea , utilizez foarte multe jocuri.

in experienta mea didactica dintre dificultatile de invatare cel mai des am intalnit elevi care manifestau tulburari de limbaj. Prevenirea si inlaturarea tulburarilor de vorbire, activitatea corectiv-recuperativa trebuie sa inceapa cu scolarii mici, deoarece la aceste varste tulburarile sunt mai frecvente, iar transformarea lor in deprinderi gresite ar avea urmari grave

Descarcă eseu

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Copiii cu dificultati de invatare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
737 cuvinte
Nr caractere:
3 798 caractere
Marime:
9.69KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Eseu
Domeniu:
Psihologie
Tag-uri:
invatare, dificultati, Copii
Predat:
Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei , Universitatea din Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Psihologie
Sus!