De ce marketing în firma mea

Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

Conceptul de marketing s-a bucurat de un numar mare de definitii, fapt motivat de numeroase intelesuri atribuite termenului si de evolutia rapida a acestui domeniu de activitate umana. Profesorul Philip Kotler de la Universitatea Northwestern, SUA, unul dintre cei mai reputati specialisti in marketing, formula in 1992 urmatoarea definitie:

,,Marketingul reprezinta mecanismul economic si social prin care indivizii sau grupurile satisfac nevoile sau dorintele semenilor prin mijlocirea producerii si schimbului de bunuri si servicii."

Marketingul reprezinta mecanismul economic coerent de activitati,metode si tehnici, avand drept scop cunosterea cerintelor material si spiritual ale societatii,organizarea si desfasurarea proceselor economice si sociale in vederea satisfacerii la timp si in conditii de calitate si eficienta maxima ale acestor cerinte.

Enigma marketingului consta in faptul ca el este una dintre cele mai vechi activitati ale omului si totusi este privit ca cea mai recenta dintre disciplinele economice.

Marketingul, in tripla sa ipostaza de conceptie si optica economica,

activitate practica, concreta si stiinta si arta, apare si se dezvolta in contextul economiei concurentiale, ca o necesitate si conditie a succesului firmei in raport cu mediul in care actioneaza.

Transpunerea in practica a acestor obiective implica insusirea profunda a cunostintelor de marketing, care ofera cheia descifrarii mecanismelor complexe ale economiei de piata in care sunt angrenatefirmeleromanesti.

Pe piata mondiala actuala, consumatorii au posibilitatea de a alege

dintr-o gama uriasa de produse din ce in ce mai diversificate. Potentialii

clienti au cerinte si reactii diferite fata de pretul unui produs sau de

raportul produs / servicii oferite. De remarcat este tendinta de crestere

a exigentei acestora fata de calitatea ofertei. Avand posibilitati

nelimitate de alegere, consumatorii se vor orienta catre acele produse

care corespund cel mai bine nevoilor si dorintelor lor, decizia de a

cumpara bazandu-se pe capacitatea de perceptie a valorii.

Ca urmare, esenta conceptului (orientarii) de marketing consta in

identificarea, anticiparea si cuantificarea nevoilor si dorintelor

consumatorilor-tinta si satisfacerea acestora intr-un grad mai inalt decat

concurenta . Prin optica si continutul pe care le promoveaza, marketingul impune firmelor un nou mod de conduita care presupune, deopotriva, receptivitate fata de cerintele societatii, capacitate inalta de adaptare la evolutia cerintelor si exigentelor pietei, spirit novator, flexibilitate in mecanismul de functionare a unitatilor economice, viziune unitara asupra activitatilor desfasurate si eficienta maxima, obtinuta ca rezultat al orientarii efective a activitatilor economice catre nevoilerealedeconsum, catre cerintele pietei.Unul dintre conceptele cele mai importante ale societatii de astazi este acela de ,,rentabilitate". Conceptul se regaseste in toate domeniile economiei si vietii sociale, si, ca atare, trebuie sa se gaseasca si in domeniul politic.Un produs este rentabil daca se vinde, o intreprindere este rentabila daca ofera produse sau servicii care se vand, etc. Orice activitate sau actiuni in orice domeniu se pot evalua prin rentabilitate. Un management competitiv asigura rentabilitatea utilizand instrumentele de marketing pentru cunoasterea pietelor, a nevoilor si cerintele consumatorilor.Astfel, se vinde numai ceva de care este nevoie, este rentabil. Bunuri de care nu este nevoie, nu se vand. Deci cine nu este in stare si satisfaca nevoi prin ceea ce produce sau ceea ce ofera, nu este rentabil.Marketingul, cel care strange informatiile de piata si fundamenteaza deciziile de conducere, are trasatura caracteristica esentiala de a avea in vedere tocmai studiul nevoilor si cerintelor consumatorilor.

Functiile marketingului

Implementarea marketingului prezinta particularitati in functie de specificul firmelor, de domeniul de aplicare, de natura pietelor.Rolul ce revine marketingului ia forma unor functii generale precum:

1. Cercetarea pietei si a consumatorului constituie punctul de plecare

in orientarea intregii activitati de marketing. In acest mod se asigura

firmei fluxul continuu de informatii de care au nevoie managerii pentru

fundamentarea prognozelor, a deciziilor si a programelor de marketing. Informatiile obtinute se refera la pietele prezente sau la cele potentiale, la ansamblul nevoilor de consum (solvabile sau nesolvabile), la motivatia acestora, la comportamentul consumatorului.Piata si consumatorii au un caracter extrem de dinamic, fiind influentate de numerosi factori de ordin economic, social-cultural, tehnic.

Permanenta miscare si transformare a pietei determina continua modificare a pozitiei firmei pe piata. In consecinta, informatiile referitoare la piata si la consumatori au un pronuntat grad de perisabilitate, ceea ce impune ca studiul pietei si al consumatorului sa aiba un caracter sistematic, continuu.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • De ce marketing in firma mea.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 103 cuvinte
Nr caractere:
6 925 caractere
Marime:
18.96KB (arhivat)
Publicat de:
Marian Grecu
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Eseu
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, firma, dezvoltare
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!