Facebook advertising

Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

Intreaga societate accepta faptul ca noile tehnologii informationale si de comunicare se afla in centrul unor schimbari economice si sociale ce afecteaza toate tarile. Impactul cel mai mare il are insa internetul, deoarece este global, interactiv, flexibil, bogat in resurse, dinamic, generos informational, accesibil unei audiente largi, relativ ieftin in raport cu celelalte mijloace de comunicare in masa: a deschis noi cai de comunicare, colaborare si coordonare intre consumatori, comercianti si parteneri de afaceri.

In mod traditional, activitatile specifice comunicarii promotionale se pot imparti in publicitate, relatii publice, promovarea vanzarilor, forta de vanzare si marketing direct. Folosirea acestora in mediul virtual este provocatoare. In primul rand, internetul este un spatiu foarte larg: exista zeci de milioane de site-uri comerciale si cateva miliarde de pagini web astfel incat nu este usor sau facil pentru potentialii utilizatori sa afle despre existenta unui anumit site si sa faca diferenta intre diversele oferte de pe site-urile concurentei. In al doilea rand, promovarea in mediul on-line nu este simpla. Apar o serie de probleme in folosirea instrumentelor traditionale de comunicare, cum ar fi publicitatea sau relatiile publice, la care se adauga noi abordari, cum ar fi motoarele de cautare, comunicatiile virtuale, comunicatiile virale, programele afiliate sau monitorizarea oculara. Internetul a furnizat organizatiilor nu numai o noua modalitate de comunicare, ci si oportunitatea de a integra toate elementele promotionale de mix in noi modalitati.

Facebook-ul este un site de social networking (SNS), care ofera utilizatorilor o platforma pentru a crea o pagina de profil personala unde se pot adauga prieteni si trimite mesaje. Potrivit unei statistici din 2009, existau peste 300 de milioane de utilizatori activi (de exemplu, utilizatorii care s-au conectat in ultimele 30 de zile, insa in momentul de fata exista peste 500 de milioane de utilizatori. Pentru multe persoane, vizitele lor pe Facebook au devenit o parte integrata a vietii lor de zi cu zi, si chiar le-a dezvoltat o obsesie nesanatoasa pentru acest site.

Avand in vedere ca este gratuita crearea unui cont, Facebook continua sa adauge noi caracteristicisi sa-si genereze veniturile altfel, cum ar fi publicitatea. Companiile pot utiliza unele facilitati ale Facebook-ului pentru a ajunge la publicul lor, in moduri diferite. Site-urile de social networking schimba modul in care publicitatea ajunge la consumatori. Exista o varietate de moduri de a folosi Facebook-ul, iar diferitele caracteristici permit creativitate si experimentare in publicitate. De exemplu, atunci cand utilizatorii fac log-in, ei sunt trimisi o pagina numita "News Feed", care evidentiaza activitatile recente ale altor utilizatori. Fiecare cont de Facebook include de asemenea, o pagina de profil personal, un "perete" pentru a scrie mesaje publice altor utilizatori, aplicatii Facebook generate (fotografii, evenimente, grupuri, video, note si link-uri), precum si un inbox pentru a scrie mesaje private altor utilizatori. Site-ul permite utilizatorilor sa adauge caracteristici optionale, numite aplicatii.

Potrivit statisticilor Facebook (2009), mai mult de 70% din utilizatorii de Facebook folosesc platforme optionale, fiind semnificativ faptul ca utilizatorii sunt cautarea caracteristicilor suplimentare. Acest lucru demonstreaza ca utilizatorii vor mai mult decat chat-ul cu prietenii.

Aproape unul din sase oameni de pe glob foloseste in mod regulat social media. Un miliard de utilizatori Facebook asteapta ca organizatiile sa raspunda cu promptitudine la intrebarile sau nelamuririle postate pe paginile acestora.

Conform studiului Mediascope, realizat de IAB Europe, romanii ocupa locul doi in Europa, in ceea ce priveste interactiunea cu brandurile promovate prin intermediul retelelor sociale. Astfel, un procent de 75% din acestia isi exprima opiniile pe paginile sociale ale companiilor, implicandu-se activ prin comentarii, aprecieri, distribuiri si recomandari.

S-a constatat de-a lungul timpului ca prezenta online a brandurilor si a companiilor influenteaza vizibil comportamentul consumatorilor europeni. Astfel, 47% dintre acestia sunt curiosi sa afle mai multe despre produsele care sunt promovate in mediul virtual, 46% acceseaza site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% afirma ca sunt inclinati sa cumpere produsele unui brand pe care il urmaresc pe retelele de socializare.

Bibliografie:

Dunay P. & Krueger R. (2009) Facebook Marketing for Dummies, For Dummies Publishing, NY, 2009;

Gangadharbatla, H. (2008). "Facebook me: collective self-esteem, need to belong, and internet self-efficacy as predictors of the iGeneration's attitudes toward social networking sites." Journal of Interacting Advertising, 8(2) ;

Journal of Applied Computer Science & Mathematics, no. 17 (8) /2014, Suceava - Special Issue

Internet Advertising. Google AdWords versus Facebook Ads;

Learmouth, M, & Klaassen, A. (2009). Facebook's plan to amp up ad revenue. Advertising Age, 80(4);

Lessin, S. (2008). Welcome to the world of nanotargeted ads. Advertising Age, 79(42);

O'Neill, N. (2009, September 25). The Zynga influence. Retrieved November 13, 2009, from All Facebook: http://www.allfacebook.com/2009/09/the-zynga-influence/Lange, R. (2008). Feeding the privacy debate: an examination of Facebook. International Communication Association, 1(1);

Petru Bazu, 2010 "Comunicarea pe internet", editura Rovimed Publishers;

Promovare pe Facebook.Cel mai eficient canal de publicitate online, accesat la data de 11 decembrie 2014, disponibil online la adresa: http://www.promovarefacebook.ro/ ;

Swedowsky, M. (2009, September). A Social Media "How To" for Retailers. Consumer Insight: The Nielsen Company, Retrieved November 12, 2009, from Nielsen database;

http://www.elon.edu/docs/e-web/academics/communications/research/03robertsejspring10.pdf;

http://scisweb.ulster.ac.uk/~kevin/ijed-facebook.pdf ;

http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ass/article/view/25287/15727.

Descarcă eseu

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Facebook advertising.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
3 206 cuvinte
Nr caractere:
17 407 caractere
Marime:
29.64KB (arhivat)
Publicat de:
Dorina Dragan
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Eseu
Domeniu:
Management
Tag-uri:
societate, facebook, site de socializare
Predat:
Facultatea de Management , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Management
Sus!