Dezvoltarea actuala a Internetului ca mediu comercial se datoreaza posibilitatii acestuia de a facilita accesul global la informatie si capacitatii de a deveni un canal eficient pentru marketing, publicitate si chiar pentru distributia directa a unor bunuri si servicii. Datele statistice si cercetarile calitative sugereaza ca eforturile de comercializare pe Web sunt mult mai eficiente in prezent decat eforturile indreptate spre canalele clasice de distributie. Practicarea marketingului pe Internet este cu cca. 25% mai putin costisitoare decat in cazul canalelor conventionale. Aceste evolutii sunt determinate in special de cresterea complexitatii tehnologiilor si reducerea sensibila a ciclului de viata a produselor.
Firmele utilizeaza diferite mijloace mass-media pentru a comunica cu clientii actuali si potentiali. Comunicatiile de marketing indeplinesc trei functii: de informare, de reamintire si de convingere. In cadrul modelului traditional (pasiv) de comunicatii de marketing, firmele transmit mesajele catre o masa de consumatori, realizandu-se astfel informarea si reamintirea. Capacitatea de convingere a acestui model este limitata datorita unidirectionalitatii sale. Internet-ul a reprezentat o revolutie in domeniul transmiterii informatiilor, introducand conceptul de comunicare interactiva multidirectionala. Ca mediu de marketing si publicitate, Web-ul poate schimba radical modul in care firmele fac afaceri cu clientii lor, prin combinarea accesului la informatie in timp real cu comunicarea de masa si cea dedicata. Ca model operational de comunicare distribuita, Web-ul include grupuri de discutie, sisteme de comunicatie multiutilizator, sisteme globale de accesare si recuperare a informatiilor.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.