Categorii fundamentale privind piața bunurilor și serviciilor

Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

In aceasta analiza se porneste de la om si nevoile sale.Cu mult timp in urma omul isi procura singur bunurile pentru satisfacerea nevoilor si avem aici nenumarate exemple :vanat,pescuit. Odata cu evolutia societatii s-a ajuns la asa numitul schimb sau troc,acesta practic ducand la aparitia pietei.

Pentru a studia piata bunurilor si serviciilor ar trebui sa intelegem termenul de piata. La microeconomie invatam ca piata este un spatiu economic in care se intalnesc vanzatorii si cumparatorii,locul de intalnire a dorintelor cumparatorului si ale producatorului si totodata un spatiu de manifestare a concurentei.Dat fiind faptul ca piata a aparut cu mult timp in urma odata cu economia de schimb,aceasta a evoluat in contextul actual distingandu-se mai multe piete,dupa preferintele consumatorilor :piata auto,piata bunurilor de lux,piata imobiliara,piata alimentelor. In cadrul pietei au loc toate fenomenele si procesele legate de actul vanzare-cumparare :cerere,oferta,concurenta,publicitate,pret,reglementari juridice.

Un rol important in studierea pietei de bunuri si servicii il au cererea si oferta,fenomene care au aparut datorita caracteristicilor nevoilor . Un exemplu in acest sens ar fi complementaritatea nevoilor :de exemplu aparitia telefonului a dus la aparitia bateriei pentru telefon.

Cererea se formeaza pe piata ca urmare a dorintelor diferitelor categorii de consumatori. De-a lungul timpului cererea s-a diversificat ca urmare a dezvoltarii modului in care oamenii utilizeaza resurse rare pentru satisfacerea nevoilor nelimitate. Actualmente cererea de marfuri este influentata de mai multi factori. Printre acestia se numara cei economici,geografici, sociologici,demografici,psihologici,sezonieri. Astfel factorii economici se refera la indicatori economici ca venit,pret,investitii.Factorii geografici sunt de asemenea de mare importanta. Spre exemplu cererea in mediul rural este mai mica decat in mediul urban datorita numarului populatiei si nevoilor diferite ale consumatorilor. Cererea de haine de dama intr-un sat in care populatia majoritara este masculina este mai mica decat in alt sat in care populatia este majoritar feminina si invers. Asa se intampla si in cazul cererii de telefoane mobile sau calculatoare intr-un spatiu geografic in care populatia majoritara este peste 60 de ani. Moda este un factor sociologic care influenteaza cererea. Astfel cererea de haine de culoare galbena sau de un anumit model este mai mica atunci cand aceasta nu se mai poarta. Un alt factor este cel sezonier care poate influenta prin adaptabilitatea cere

Descarcă eseu

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Categorii fundamentale privind piata bunurilor si serviciilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
961 cuvinte
Nr caractere:
5 307 caractere
Marime:
11.46KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Eseu
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
bunuri, servicii, Economie
Predat:
Facultatea de Comert , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Comerț
An de studiu:
I
Sus!