Cod IMDG - mărfuri periculoase

Previzualizare documentație:

Cuprins documentație:

Capitolul I. TRANSPORTUL MARFURILOR PERICULOASE
? Notiuni introductive ________________________ pag. 7
? Clasificarea marfurilor periculoase _____________ pag. 8
Capitolul II. PREZENTAREA CODULUI I.M.D.G.
? Consideratii generale _______________________ pag. 10
? Volumul I _______________________________ pag. 11
? Volumul II _______________________________ pag. 31
? Volumul III _______________________________ pag. 31
? Volumul IV _______________________________ pag. 32
? Volumul V _______________________________ pag. 32
? Supliment _______________________________ pag. 32
CapitolulIII. SECURITATEA NAVEI SI A ECHIPAJULUI IN
TRANSPORTUL MARFURILOR PERICULOASE
? Fise de securitate ale grupurilor de marfuri ______ pag. 34
? Ghid de Prim Ajutor Medical la accidentele survenite in
transportul si manipularea marfurilor periculoase _ pag. 39
? Prevenirea si lupta contra incendiilor ____________ pag. 43
Capitolul IV.EXEMPLU DE TRANSPORT AL MARFURILOR PERICULOASE
CONFORM REGLEMENTARILOR CODULUI I.M.D.G.
? Transportul marfurilor solide inflamabile _________ pag. 47
CONCLUZII ____________________________________ pag. 54
ANEXA NR. 1 ____________________________________ pag. 56
ANEXA NR. 2 ____________________________________ pag. 69
ANEXA NR. 3 ____________________________________ pag. 74
ANEXA NR. 4 ____________________________________ pag. 80

Extras din documentație:

Schimbul de valori materiale in comertul international a crescut considerabil, antrenand un numar tot mai mare de participanti si totodata, diversificandu-se si specializandu-se in mod deosebit ca urmare a progreselor tehnico - stiintifice si economice inregistrate in ultimile decenii.

Acest avant economic inregistrat de societatea omeneasca a determinat o marire a traficului de materii prime necesare industriei (minereuri, carbune, petrol), agriculturii (ingrasaminte chimice), precum si a schimbului de produse finite industriale si alimentare.

In realizarea acestor schimburi pe plan mondial conexiunea principala dintre producatori si consumatori este realizata preponderent de transportul naval caruia i-a revenit un rol de prima marime din punct de vedere cantitativ, al oportunitatii si pretului specific.

In epoca contemporana, marile si oceanele lumii nu numai ca nu separa tarile si civilizatiile globului, ci dimpotriva, constituie mijlocul cel mai eficient de legatura pentru schimburile economice, constituind calea principala in derularea lor, comparativ cu restrictiile impuse cailor terestre si aeriene.

Transportul maritim, mijlocul cel mai economic, calculat fie la cost global, fie la tone transportate, se realizeaza printr-o gama foarte variata de nave specializate si corespunde cu capacitatile de transport, acestea fiind cuprinse intre cateva sute de tdw si 30.000 de tdw pentru navele de marfuri generale (cargouri), pana la marile mineraliere de 100 - 300.000 tdw, vrachiere de 25.000 - 150.000 tdw, petroliere de 10.000 - 150.000 tdw si supertancuri ce depasesc frecvent 500.000 tdw.

Constructiv, aceste nave maritime au cunoscut mai multe variante in evolutia lor de-a lungul timpului, uneori chiar contradictorii, din care rezulta procuparea continua a specialistilor pentru a raspunde exigentelor privind calitatile nautice, sigurantei si operativitatii navelor, cerinte necesare unei exploatari cat mai judicioase si economice a acestora.

Marfurile constituie obiectul transportului maritim fiind totodata factorul motor in evolutia acestuia.

In procesul general privind transportul maritim, dintre cele trei elemente structurale de baza, nava - marfa - portul, marfa are un rol hotarator, atat pentru evolutia navelor cat si a porturilor, determinand adaptarea acestora din urma, a caracteristicilor lor, pentru a creste la maximum eficienta economica si siguranta in exploatare.

Intotdeauna siguranta este factorul care primeaza. Marfurile periculoase (dangerous goods), prin diversitatea si conditiile speciale de manipulare si transport impun respectarea cu strictete a unor reglementari specifice care, de-a lungul timpului au condus la aparitia Codului I.M.G.D. (International Maritime Dangerous Goods Code) ale carui dispozitii si reglementari vor constitui obiectul acestei lucrari.

Din multitudinea si diversitatea marfurilor se disting marfurile periculoase, atat ca pondere in volumul transporturilor, cat mai ales prin caracteristicile si gama larga de produse.

Codul Maritim International al Marfurilor Periculoase (International Maritime Dangerous Goods Code) este creat sa asiste cerintele comerciale internationale pentru Ocrotirea Vietii Umane pe Mare (S.O.L.A.S.) referitor la transportul marfurilor periculoase pe mare.

De asemenea, Codul I.M.D.G. este conceput pentru a acorda o standardizare internationala pentru transportul marfurilor periculoase pe mare.

Codul a fost publicat pentru prima data in anul 1961. In anul 1972 a aparut o editie revizuita, intr-o versiune completata. In anii urmatori (1972, 1973, 1974, 1975, 1976) au fost editate suplimente, iar in anul 1977 au fost editate 4 volume ce urmau a fi completate cu suplimente formate din pagini aditionale si inlocuitoare.

Ulterior, din motive practice, a fost editat un al cincilea volum, precum si un al saselea intitulat "Supliment".

Aceasta editie este garantata de catre Rezolutia A-81 (IV) a celei de-a IV-a sesiuni a I.M.C.O.

Codul I.M.D.G. este axat pe clasificarea marfurilor periculoase pe clase si diviziuni din capitolul VII al Conferintei Internationale pentru Ocrotirea Vietii Umane pe Mare.

Marea majoritate a paginilor codului I.M.D.G. sunt constituite in fise individuale pentru marfurile periculoase existente.

Fiecare fisa individuala de marfuri periculoase (substante) este suficient de informativa privind identificarea, marcarea, etichetarea, ambalarea si stivuirea acestora. Interpretarea corecta a informatiilor si respectarea indicatiilor continute in fisele individuale duc la evitarea accidentelor pe timpul depozitarii, manipularii si transportului marfuirlor periculoase.

In fisa prezentata ca exemplu sunt expuse urmatoarele date :

CLASA : 4.1. - Solide inflamabile

DENUMIREA : Trinitrotoluen, umed (TNT WETTED)

PROPRIETATI : Substanta in forma pura formata din cristale galbene. In caz de incendiu degaja abur toxic, care in compartimentele inchise poate forma un amestec exploziv cu aer. Explozibil si sensibil la frecare in forma uscata. Poate forma compusi extrem de sensibili cu metale grele sau sarurile acestora.

AMBALARE : Grupa de ambalare I. Recipiente ermetice a se vedea tabla 3 din introducerea acestei clase. Pentru continut de apa de 10 - 30 % in recipiente de sticla prevazute cu captuseala inerta care sa amortizeze socurile, introduse in lazi de lemn tip 4.C, 4.D, 4.F.

OBSERVATII : Daunator la contactul cu pielea. Se va refuza imbarcarea ambalajelor cu defecte sau prezentand scurgeri.Pe parcursul transportului se va avea in vedere conservarea procentului de 30 % apa in masa acestuia. Pentru TNT uscat sau cu mai putin de 30% apa se va studia fisa U.N. No.0209,Clasa 1.

STIVUIRE : categoria "E" "Departe de" , clasa 3 si metale grele in special plumbul si compusii sai.

Ambalare, stivuire, segregare - a se consulta introducerea generala si introducerea la

aceasta clasa Fisa informativa apartinand clasei 4.1 - Solide inflamabile

Capitolul I

TRANSPORTUL MARFURILOR PERICULOASE

Notiuni introductive

Marfurile care prin natura lor pot produce avarii celorlalte marfuri de la bord, pot aduce prejudicii navei insasi sau pot vatama sanatatea echipajului formeaza o categorie distincta, cunoscuta sub denumirea de marfuri periculoase.

Transportul pe mare al acestor marfuri a crescut considerabil in ultimele patru decenii si, in consecinta tarile maritime au ridicat problema reglementarii acestui transport cu navele maritime.

Necesitatea unui regulament international privind transportul

Bibliografie:

Anton Beziris, Gh. Bamboi "Transportul maritim - Probleme tehnice si de exploatare", Editura Tehnica, 1988

Teodor Mircea, I. Pirliteanu "Indrumar tehnic pentru transportul si depozitarea marfurilor periculoase", Editura Tehnica, Bucuresti, 1986

*** "International Maritime Dangerous Goods Code", London, 1982

*** "Medical First Aid Guide for Use in Accidents Involving Dangerous Goods", London,1982

Descarcă documentație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cod IMDG - Marfuri Periculoase.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
40 pagini
Imagini extrase:
40 imagini
Nr cuvinte:
13 959 cuvinte
Nr caractere:
77 524 caractere
Marime:
63.57KB (arhivat)
Publicat de:
Tudor Moga
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
marfa, cod IMDG, marfa periculoasa
Predat:
Facultatea de Navigatie, Transport Maritim si Fluvial , Universitatea Maritima din Constanta
Specializare:
Navigatie si transport maritim si fluvial
Materie:
Transporturi
An de studiu:
IV
Sus!