Instrumente de plată

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Contabilitatea se tine in limba romana si in moneda nationala.Contabilitatea operatiunilor effectuate in valuta se tine ata in moneda nationala, cat si in valuta. Pentru necesitatile proprii de informare intreprinderile pot opta pentru intocmirea situatiilor financiare si intr-o moneda stabila(euro, USD etc.).

Raspunderea pentru organizarea si tinerea contabilitatii revine administratorului.

In acest scop administratorul trebuie sa asigure, potrivit legii, conditiile necesare pentru: intocmirea documentelor justificative privind operatiunile patrimoniale; organizarea si tinerea corecta si la zi a contabilitatii; organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, precum si valorificarea rezultatelor acesteia; respectarea regulilor de intocmire a situatiilor financiare, publicarea si depunerea la termen a acestora la organele in drept; pastrarea documentelor justificative , a registrelor si situatiilor financiare si organizarea contabilitatii de gestiune adaptate la specificul intreprinderii.

Documentele justificative cuprind, de regula, urmatoarele elemente principale:

a)denumirea documentului;

b)denumirea si sediului intreprinderii care intocmeste documentul;

c)numarul si data intocmirii acestuia;

d)mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii patrimoniale(cand este cazul);

e)continutul operatiunii patrimoniale si, daca este cazul, temeiul legal al efectuarii acesteia;

f)datele cantitative si valorice aferente operatiunii efectuate;

g)numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, dupa caz;

h)alte elemente menite sa asigure consemnara completa a operatiuilor efectuate.

Registrele de contabilitate, precum si documentele justificative, care stau la baza inregistrarilor in contabilitate, se pastreaza timp de zece ani in arhiva, cu incepere de la data incheierii exercitiului in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.

Registrele de contabilitate, precum si documentele justificative se pastreaza in arhiva, de regula in forma originala, grupate in functie de natura operatiunilor si in ordine cronologica in cadrul exercitiului financiar la care acestea se refera. Arhivarea documentelor contabile trebuie sa asigure pastrarea si consultarea acestora in termenele prevazute de lege.

In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile, se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de 30 de zile de la constatare.

Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie, cu exceptia primului an de activitate, cand acesta incepe la data infiintarii, respectiv inmatricularii, potrivit legii, la Registrul Comertului.

4.2 Situatiile financiare anuale ale intreprinderii

Intreprinderea are obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale

Situatiile financiare anuale trebuie sa cuprinda:

a)bilantul;

b)contul de profit si pierdere;

c)situatia modificarilor capitalului propriu;

d)situatia fluxurilor de trezorerie;

e)politici contabile si note explicative.

4.3 Reglementari referitoare la bilant

Bilantul este documentul contabil de sinteza prin care se prezinta elementele de activ si de pasiv ale intreprinderii la incheierea exercitiului, precum si in celelalte situatii prevazute de lege.

Bilantul cuprinde toate elementele de activ si de pasiv grupate dupa natura, destinatie si lichiditate, respectiv natura, provenienta si exigibilitate.

In cazul in care un element activ sau o datorie este in relatie cu mai mult de un alt element bilantier, relatia sa cu celelalte elemente trebuie prezentata fie sub elementul la care apare, fie in notele explicative, daca prezentarea este esentiala pentru intelegerea conturilor anuale.

Actiunile proprii si actiunile detinute in filiale vor fi prezentate distinct la posturile prevazute pentru acestea.

Toate angajamentele sub forma garantiilor, girurilor si ipotecilor de orice fel, in cazul in care nu indeplinesc conditiile pentru a fi recunoscute in bilant ca active sau datorii, trebuie sa fie prezentate in mod clar in notele explicative. Pentru orice garantie semnificativa care a fost constituita trebuie facuta o prezentare detaliata, facandu-se totodata distinctie atat intre diferitele tipuri de garantii recunoscute de legislatia romana, cat si intre acestea si tipurile de garantii pe care legislatia romana nu le recunoaste. Daca angajamentele mentionate mai sus exista fata de societati din cadrul grupului, se va face o prezentare separata.

Pentru fiecare element activ imobilizat se vor prezenta:

a)valoarea amortizarii cumulatesi a provizioanelor

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Instrumente de plata.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
3 310 cuvinte
Nr caractere:
19 459 caractere
Marime:
16.81KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
Economie, plati, sistem de plata
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!