Manipulare mass-media

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

"Cei ce manipuleaza acest mecanism ascuns al societatii reprezinta un guvern invizibil care detine puterea in tara noastra... mintile noastre sunt modelate, gusturile noastre sunt formate, ideile ne sunt sugerate, in general de catre oameni de care nu am auzit niciodata" (Bernays 1991).

Multi dintre noi credem ca stim totul despre campania electorala, fie ca facem parte dintr-un partid, fie ca nu. Totusi, multe lucruri, desi par simple, sunt rezultatul unei activitati laborioase si atent planificate. Modalitatile de a conduce o campanie s-au schimbat dramatic, iar singura cale de a castiga este sa-ti folosesti toate sansele pe care le ai, metodele si tehnicile noi, dar, mai ales, sa detii o strategie eficienta.

Orice propaganda electorala este intr-un fel sau altul un procedeu de manipulare, in primul rand pentru a atrage cetatenii la vot, si in al doilea rand orientarea populatiei spre o formatiune sau alta.

Europarlamentarele din 2009

Pofta de putere este caracteristica oricarui partid politic aflat azi la guvernare. Fie ca este vorba de PSD, PNL sau PD-L fiecare formatiune doreste cat mai multe procente din partea alegatorilor fiind in stare de orice sacrificiu pentru acest lucru. Mie mi s-a parut un model de manipulare categoric modul prin care si-a facut campania electorala din acest an PD-L-ul.Folosind pe aproape fiecare afis atat fetele candidatilor cat si fetele unor membrii care au castigat functii la ultemele alegeri locale si care nu candideaza la parlamentare, face dovada clara modul prin care demnitarii manipuleaza masele. Odata cu recesiunea din acest an, nu au intarziat sa apara promisiunile candidatilor la europarlamentare care sustineau ca alegerea lor ne va scoate din impas. Dupa parerea mea acest lucru este categoric emblema unei demagogii. Nici state ca Marea Britanie sau America nu pot depasi aceasta criza economica mondiala si cu atat mai putin statul nostru. O a doua chestiune pe care eu o consider un procedeu de manipulare este aparitia unor fete, destul de cunoscute, langa persoanele care au canditat la aceste europarlamentare; Cazul PD-L-ului, care pe langa fetele obisnuite au folosit si fetele unor politicieni deja alesi la campanile precedente si care nu candideaza la europarlamentare. Motiunea "EI CU EI, Si NOI CU VOI" este de asemenea un procedeu de manipulare. Site-ul partidului PD-L spunea inaintea alegerilor ca aceasta motiune este a cetatenilor, insa mergand pe firul intamplarilor acest lucru este defapt o minciuna ;aceasta motiune se voteaza deabia pe 30 noiembrie.

Folosind presa ca unealta, partidul PDL a creeat din aceasta sintagma o adevarata arma electorala fiind un mesaj de seducere a celor creduli. In cazul in care aceasta motiune era facuta printr-un comunicat de presa, sintagma era considerata poate un fapt divers, insa mediatizarea intensa, mai ales ca a fost prezentata de Emil Boc, a transformat-o in slogan electoral.

Subiect(2): Comentarea cazului ostaticilor romani din IRAK: realitate sau manipulare.

In 28 martie, trei jurnalisti romani si ghidul lor irakian au fost rapiti din fata hotelului la care erau cazati in Bagdad. Cei trei jurnalisti erau: Marie Jeanne Ion (Prima TV), Sorin Miscoci (Prima TV) si Ovidiu Ohanesian (Romania Libera). Ghidul lor era Mohamed Munaf.

La acea data intreaga presa romaneasca a fost cu ochii pe intamplarile celor trei, acordand un interes enorm acestui caz. La inceput rapitorii nu au formulat nici o pretentie politica. Jurnalistii au fost rapiti impreuna cu ghidul lor, Mohamed Munaf, la cinci zile dupa sosirea In Irak. In seara zilei de 30 martie, la doua zile dupa rapirea lor, postul de televiziune cu sediul In Qatar, Al-Jazeera, a difuzat un film scurt care ii arata pe cei trei jurnalisti in viata. Un al doilea film cu cei patru ostatici a fost difuzat de Al-Jazeera In 22 aprilie. Acesta ii arata pe ostatici cu catuse, desfigurati, desculti si amenintati cu pistolul.

Caz socant, daca tinem cont ca pana in acel moment, presa romaneasca nu mai comentase vreo intamplare de acest gen. Rapitorii lor, care se auto-intitulau "Brigada lui Mouadh ibn Jabal", au amenintat ca ii vor omori daca guvernul roman nu isi retrage trupele din Irak. In 22 mai, dupa 55 zile de captivitate, cei trei jurnalisti si ghidul lor au fost eliberati.

Omar Hayssam, om de afaceri sirian rezident In Romania, a fost arestat si inculpat pentru constituirea unei asociatii in scopul savarsirii de acte de terorism si pentru finantarea acestei asocieri.

Bibliografie:

Alain Cardon, Jocurile manipularii

James Lull, Manipularea prin informatie

Bogdan Ficeac, Tehnici de manipulare

S.C. Stan, Manipularea prin presa

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Manipulare mass-media.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 327 cuvinte
Nr caractere:
7 132 caractere
Marime:
14.18KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Comunicare
Tag-uri:
comunicare, manipulare
Predat:
la facultate
Materie:
Comunicare
Sus!