Regimul Juridic al Avizelor se Mediu

Previzualizare disertație:

Cuprins disertație:

CAPITOLUL I.
1.1. Introducere 4
1.2. Structura organizatorica, atributiile si competentele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului 6
1.3. Definitia avizelor de mediu 11
CAPITOLUL II.
2.1. Caracterizarea avizelor de mediu 18
2.2. Avizul de mediu pentru planuri si programe 19
1. Etapa de incadrare 22
2. Etapa de definitivare a proiectului de plan sau de program si de realizare a raportului de mediu 27
3. Etapa de analiza a calitatii raportului si de luare a deciziei 35
4. Informarea si participarea publicului la procedura de evaluare de mediu 45
5. Evaluarea de mediu pentru planuri si programe cu potential efect semnificativ asupra mediului in context transfrontier 49
6. Dispozitii finale si tranzitorii 53
2.3. Avizul pentru stabilirea obligatiilor de mediu 55
2.4. Avizul de mediu pentru produse de protectie a plantelor respectiv pentru autorizarea ingrasamintelor chimice 58
2.5. Aviz Natura 2000 59
CAPITOLUL III.
Regimul juridic al avizelor de mediu 62
3.1. Definirea actului administrativ 62
3.2. Trasaturile si clasificarea actului administrativ 63
3.3. Forma si procedura de elaborare a actului administrativ 64
CAPITOLUL IV.
Concluzii 72

Extras din disertație:

Protectia mediului a devenit una din principalele preocupari ale secolului XX si reprezinta o provocare pentru actualul mileniu. Comunitatea internationala a fost pusa in fata unor evenimente care au avut un impact deosebit asupra mediului: accidentele tancurilor petroliere Tory Canion in 1967, Exxon Valdez -1992, Prestige- 2002, accidentul de la uzinele Sandoz din Elvetia sau cel de la Bhopal din India, si nu in ultimul rand accidentul de la Cernobil- Ucraina.

Toate acestea au determinat societatea internationala sa devina constienta de importanta mediului, nu numai pentru omenire, ci pentru supravietuirea intregii planete. Astfel, relatia mediu-societatea umana a capatat dimensiuni concrete. Nu se mai pune problema "imblanzirii naturii", ci a constientizarii faptului ca omul este o parte intrinseca a mediului, fapt pentru care protectia si conservarea acestuia inseamna, de fapt, asigurarea habitatului necesar pentru continuarea existentei sale.

Un loc aparte in cadrul acestor preocupari este ocupat de tehnicile si instrumentele cu caracter preventiv si de precautie. Rolul lor a crescut odata cu trecerea de la mecanismele ,,end of pipe" de protectie a mediului la cele preventive. Varietatea, complexitatea si acceptarea acestor mecanisme legale au crescut in ultimii ani datorita influentei reciproce a legislatiei nationale si internationale. Printre aceste mecanisme se numara si evaluarea strategica de mediu.

Ce este evaluarea strategica de mediu? Este un instrument folosit in mod sistematic la cel mai inalt nivel decizional, care faciliteaza, inca de foarte devreme, integrarea considerentelor de mediu in procesul de luare a deciziilor, conduce la identificarea masurilor specifice de ameliorare a efectelor si stabileste un cadru pentru evaluarea ulterioara a proiectelor din punct de vedere al protectiei mediului.

Evaluarea strategica se aplica, de catre unele state si la nivel de politici si chiar de legislatie, fiind o metoda de asigurare a unei dezvoltari durabile. In acest sens, s-a dezvoltat un instrument international, pe care si Romania l-a semnat la Kiev in 2003, Protocolul privind evaluarea strategica de mediu - acesta se refera la planuri, programe, politici si legislatie care pot face obiectul evaluarii de mediu.

Evaluarea strategica de mediu s-a dezvoltat ca masura de precautie, la nivel decizional inalt, deoarece evaluarea impactului la nivel de proiect s-a dovedit o masura destul de limitativa si slaba, si in consecinta, insuficienta. Aceasta, datorita momentului tarziu in procesul decizional, in care se aplica procedura EIA la proiecte. Astfel, raspunsurile la intrebarile adresate la nivelul cel mai inalt, de tipul "ce fel de dezvoltare trebuie sa aiba loc, unde si daca acesta trebuie intradevar sa aiba loc" au fost, de cele mai multe ori, nefundamentate din punct de vedere al protectiei mediului.

Evaluarea de mediu sau "evaluarea strategica de mediu" se aplica la cel mai inalt nivel decizional sau de planificare, de exemplu la dezvoltarea politicilor, strategiilor si, evident

Bibliografie:

1. Monica Otel, Daniela Pintea, Andreea Cazacioc - Aplicarea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului - 2006

2. Mircea Dutu - Dreptul Mediului - Editura Economica - 1996

3. Hotararea Guvernului - 1076/08.07.2004

4. Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului - nr.709 din 11.08. 1999

5. Ordonanta de Urgenta - nr.195 din 30.12.2005

6. Antonie Iorgovan - Tratat de drept administrativ - 2005

7. Legea nr. 52 din 2003.

Descarcă disertație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Regimul Juridic al Avizelor se Mediu.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
74 pagini
Imagini extrase:
73 imagini
Nr cuvinte:
15 208 cuvinte
Nr caractere:
86 002 caractere
Marime:
61.02KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Disertație
Domeniu:
Drept
Tag-uri:
dezvoltare, politici, evaluare strategica
Predat:
la master
Materie:
Drept
Profesorului:
Mircea Dutu
Sus!