Organizarea și Exercitarea Profesiei Liberale Juridice

Previzualizare disertație:

Cuprins disertație:

Cuprins
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1 5
ORGANIZAREA, FUNCTIONAREA SI STRUCTURA MINISTERULUI PUBLIC 5
1.1.Consideratii generale 5
1.2 Structura si ierarhia functiilor din cadrul Ministerului Public 5
CAPITOLUL 2
ORGANIZAREA, STRUCTURA SI CONDUCEREA PARCHETULUI DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE 9
2.1 Directia Nationala Anticoruptie (DNA) 14
2.2.1 Organizarea DNA 14
2.2.2 Atributiile procurorului sef DNA 16
2.2.3. Atributiile procurorilor sefi adjuncti ai DNA 19
2.2.4 Organizarea si atributiile adunarii generale a procurorilor si ale Colegiului de conducere al DNA 19
2.3 Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism 21
2.3.1 Conducerea, structura si atributiile Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (precurtat"DIICOT" sau"Directia") 21
2.3.2 Competentele serviciilor si birourilor din cadrul structurii centrale a DIICOT 24
2.3.3 Centrul de aplicatii operationale al procurorilor 26
2.3.4 Compartimentul de specialisti ai DIICOT 27
2.3.5 Serviciile si birourile teritoriale 28
2.4. Sectia de urmarire penala si criminalistica 29
2.4.1 Atributiile procurorilor sefi si structura sectiei de urmarire penala si criminalistica 29
2.4.2 Serviciul de urmarire penala 30
2.4.3 Serviciul pentru coordonarea activitatii Ministerului Public 33
2.5. Sectia judiciara 34
2.5.1 Structura Sectiei judiciare 34
2.6. Sectia de resurse umane si documentare 38
2.7. Sectia parchetelor militare 45
CAPITOLUL 3 65
ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA PARCHETELOR DE PE LANGA CURTILE DE APEL, TRIBUNALE SI JUDECATORII 65
3.1 Structura si conducerea parchetelor de pe langa curtile de apel 65
3.2. Structura si conducerea parchetului militar 70
3.3. Structura si conducerea parchetelor de pe langa tribunale si a parchetelor de pe langa tribunalele pentru minori si familie 72
3.4. Structura judecatorii si conducerea parchetelor de pe langa judecatorii 74
CAPITOLUL 4 COLEGIILE DE CONDUCERE SI ADUNARILE GENERALE ALE PROCURORILOR 76
4.1. Colegiile de conducere 76
4.2. Adunarile generale ale procurorilor 78
STUDIU DE CAZ 80
CONCLUZII SI PROPUNERI 87
BIBLIOGRAFIE 89

Extras din disertație:

INTRODUCERE

Pe teritoriul actual al Romaniei, activitatea judecatoreasca a aparut si a evoluat odata cu organizarea statala. La inceput, activitatea judiciara era realizata impreuna cu celelalte activitati ale statului, neavand un caracter independent si nefiind exercitata de persoane specializate.

Primele mentiuni privind institutia dateaza din 1831, cand Regulamentul Organic al Valahiei a prevazut infiintarea Ministerului Public. In Moldova, Ministerul Public a fost instituit printr-o lege din 26 martie 1862.

Prin Legea de organizare judiciara din 9 iulie 1865, Ministerul Public a fost organizat dupa principiile stabilite in Franta, tara de origine a institutiei. Dupa unirea intr-un singur stat a tuturor provinciilor romane, in 1918, a existat o preocupare de armonizare a legislatiei pe intregul teritoriu national, inclusiv in ceea ce priveste organizarea puterii judecatoresti.

Legea de organizare judecatoreasca din 24 iunie 1924 are dispozitii privind structura Ministerului Public, insa in privinta competentelor si a modulului de actiune, face trimitere la Codul de procedura penala.

Dupa 1945, Romania a intrat intr-o etapa noua a istoriei sale, cand, treptat, in organizarea judecatoreasca apar influente sovietice.

Prin Decretul nr. 2 din 22 aprilie 1948 privind organizarea si functionarea Parchetului s-a stabilit ca ,,Parchetul supravegheaza respectarea legilor penale, atat de catre functionarii publici, cat si de ceilalti cetateni". Principala sarcina era vegherea la urmarirea si pedepsirea crimelor impotriva ordinii si libertatii democratice a intereselor economice, independentei nationale si suveranitatii statului roman.

Parchetul functiona sub conducerea ministrului justitiei. Procurorii se bucurau de stabilitate.Procurorul general era numit de catre Prezidiul Marii Adunari Nationale, la propunerea Guvernului, dupa recomandarea ministrului justitiei.

Legea nr. 6/1952 pentru infiintarea si organizarea Procuraturii elimina din textele legislative sintagma ,,Minister Public" inlocuind-o cu termenul ,,procuror" iar Parchetul este numit Procuratura. Noua institutie astfel creata era un organ independent, subordonat exclusiv organului suprem al puterii de stat si Consiliului de Ministri. Procurorul general era numit de Marea Adunare Nationala. Procuratura exercita activitatea de supraveghere si asigurare a respectarii legii, apara drepturile si interesele legale ale cetatenilor.

Descarcă disertație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organizarea si Exercitarea Profesiei Liberale Juridice
    • Coperta.doc
    • Organizarea si Exercitarea Profesiei Liberale Juridice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
92 pagini
Imagini extrase:
92 imagini
Nr cuvinte:
30 455 cuvinte
Nr caractere:
166 966 caractere
Marime:
116.11KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Disertație
Domeniu:
Drept
Tag-uri:
drept, Economie, conducere, procuror
Predat:
la master
Materie:
Drept
Sus!