Previzualizare curs:

Extras din curs:

3.1. Forme de turism: structura, caracteristici, interactiuni.

3.1.1. Tipologia calatoriilor.

3.1.2. caracteristicile principalelor forme de turism.

3.2. Masurarea (cuantificarea) circulatiei turistice si dificultatile cunoasterii fenomenului turistic.

3.2.1. Metode de inregistrare a circulatiei turistice

3.2.2 Indicatorii de cuantificare a circulatiei turistice.

3.1. Forme de turism: structura, caracteristici, interactiuni:

3.1.1. Tipologia calatoriilor.

Cuvinte cheie: turism intern

turism receptor

turism emitent

turism de sejur

turism de circulatie

turism de tranzit

turism particular

turism social

turism de tineret. etc.

Obiective:

1.clasificarea formelor de turism in conformitate cu mai multe criterii.

O1: In activitatea turistica interna si internationala se practica o gama larga de forme si aranjamente turistice, determinate de modalitatile de satisfacere a nevoii de turism, de conditiile de realizare a echilibrului oferta-cerere, de particularitatile organizarii calatoriei. In multe locuri exista oportunitati pentru practicarea unor forme speciale de turism bazate pe atractii locale interesante sau neobisnuite. Aceste forme de turism pot fi dezvoltate la scara mai mare decat formele de turism traditionale si in regiuni diferite. Oricum pentru comercializarea acestor forme de turism sunt necesare cunostinte de specialitate.

Forma de turism poate fi definita prin aspectul concret pe care il imbraca asocierea/combinarea serviciilor (transport, cazare, alimentatie, agrement) ce alcatuiesc produsul turistic, precum si modalitatea de comercializare a acestuia.

In practica turistica exista o serie de criterii si posibilitati de grupare a formelor de turism:

A: in functie de locul de provenienta sau originea turistilor:

- turismul intern practicat de populatia unei tari in interiorul granitelor nationale;

- turismul international rezultat al deplasarii persoanelor in afara granitelor tarii lor de resedinta. Turismul international se subdivide in turism emitator (outgoing), de trimitere sau pasiv, care se refera la plecarile turistilor autohtoni peste granita, si turism receptor (incoming) - de primire sau activ - care cuprinde sosirile de turisti din alte tari pentru petrecerea vacantei in tara primitoare.

B: dupa modalitatea de comercializare a vacantelor:

-turismul organizat- se caracterizeaza prin angajarea anticipata a prestatiei, respectiv a tuturor sau principalelor servicii legate de calatorie si sejur. Aceasta angajare se realizeaza prin intermediul contractelor (voucher-ul, biletul de odihna si tratament) sau a altor tipuri de intelegere convenite intre turist si agentia de voiaj sau alti organizatori de vacante (hoteluri, companii aeriene).

-turismul pe cont propriu(neorganizat sau individual)- nu presupune angajarea prealabila a unor prestatii turistice. Vizitatorul hotaraste singur asupra destinatiei, duratei deplasarii, perioadei de realizare a acesteia, mijlocul de transport, modalitatilor de agrement.

-turismul semiorganizat (mixt)- se caracterizeaza prin imbinarea trasaturilor specifice celor doua forme deja prezentate.

C: in functie de gradul de mobilitate a turistului

Bibliografie:

. Minciu, R. - ,, Economia Turismului", Bucuresti, Editura Uranus, 2001.

2. www.regielive.ro

3. www.ase.ro

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Turism.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
3 621 cuvinte
Nr caractere:
20 108 caractere
Marime:
29.23KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, atractii
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!