Generalități motorul HMN2156

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Are rolul de a produce puterea necesara deplasarii autovehiculului, functionand dupa ciclul motoarelor Diesel.

Caracteristici generale

Motorul D. 2156 HMN 8 (fig. 1) este un motor Diesel in patru timpi, cu camera de ardere in piston, cu injectie directa si cu formarea si arderea amestecului dupa procedeul HM (MAN) :

numarul de cilindri -- 6 in linie, inclinati la 40? fata de ver?ticala;

- alezajul -- 121 mm ;

- cursa pistonului -- 150 mm ;

- raportul de compresie -- 17 : 1 ;

- cilindreea totala -- 10,350 1 ;

- turatia motorului -- 2200 rot/min ;

- puterea nominala -- 158 kW (215 CP.) la 2200 rot/min ;

- momentul cuplului motor -- 76 DaNm la 1400 rot/min ;

- ordinea de aprindere -- 1-5-3-6-2-4 (cilindrul 1 pe partea vo?lantei) ;

- jocul la supapa (la motorul rece) :

-- supapa de admisie -- 0,20 mm ;

-- supapa de evacuare -- 0,25 mm ;

-- greutatea motorului uscat, fara ambreiaj -- circa 810 kg ;

-- dimensiunile de gabarit :

-- lungimea -- 1326 mm ;

-- latimea -- 1000 mm ;

Ciclul de functionare al motoarelor Diesel

Ciclul de functionare al motoarelor Diesel se deosebeste de cel al motoarelor cu aprindere prin scanteie prin modul de formare a ames?tecului carburant si prin procedeul de aprindere.

Timpul 1 : admisia aerului proaspat in cilindru se realizeaza astfel:

-- pistonul se deplaseaza de la p.m.i. (punctul mort interior) la p.m.e. (punctul mort exterior) ;

-- supapa de admisie este deschisa cu avans fata de p.m.i. din punctul 3 si se inchide in punctul 10, dupa p.m.e. ;

-- supapa de evacuare este deschisa la inceputul cursei de admisie si se inchide la scurt timp dupa trecerea pistonului prin p.m.i. ;

-- presiunea in cilindru in timpul admisiei este ceva mai mica decat presiunea atmosferica (curba 1).

Timpul 2 : compresia aerului in cilindru, reprezentat prin curba 5, se realizeaza astfel :

-- pistonul se deplaseaza de la p.m.e. la p.m.i. ;

-- supapa de evacuare este inchisa ;

-- supapa de admisie este deschisa la inceputul cursei si se in?chide dupa trecerea prin p.m.e. ;

-- la sfarsitul compresiei, aerul proaspat are o presiune de 30-- 40 daN/cm2 si o temperatura de cea 500?C, temperatura care asigura autoaprindera combustibilului.

Cu 20? +1? inainte ca pistonul sa ajunga la p.m.i, combustibilul este injectat in cilindru la o presiune de 171--172 daN/cm2 (175 kgf/cm2), fiind astfel pulverizat fin si distribuit uniform in masa de aer comprimat din camera de ardere.

Numarul de grade cu care se roteste arborele cotit din momentul cand incepe injectia si pana cand pistonul ajunge la p.m.i. se numeste ,,avans la injectie". In cazul motorului D. 2156 HMN 8 avansul este deci de 20? ? 1?. Trebuie retinut faptul ca avansul la injectie variaza in functie de felul combustibilului si modul de injectie, constructia motorului, turatia motorului si altele ;

-- presiunea maxima in timpul arderii in cilindru este de 59--98 daN/cm2 ,(60--100 kgf/cm3).

Timpul 3 : arderea si destinderea, reprezentata prin curba 8, se realizeaza astfel :

-- supapa de evacuare si supapa de admisie sunt inchise ;

-- injectia si arderea continua pana la epuizarea oxigenului din cilindru ;

-- presiunea gazelor produce deplasarea pistonului de la p.m.i. la p.m.e. cu dezvoltare de lucru mecanic ;

-- inainte de ajungerea pistonului la p.m.e., se deschide supapa de evacuare, pentru a asigura iesirea gazelor arse.

Timpul 4 : evacuarea gazelor arse (curba 4) se realizeaza astfel : -- pistonul se deplaseaza de la p.m.e. la p.m.i. ;

-- supapa de evacuare este deschisa ;

-- supapa de admisie este inchisa pana cand pistonul ajunge in punctul 3, moment cand are loc deschiderea acesteia pentru a asigura o umplere cu aer cat mai buna a cilindrului ;

-- in timpul evacuarii, presiunea gazelor din cilindru este mai mare decat presiunea atmosferica.

Injectia si arderea combustibilului in motorul Diesel se fac in 4 faze.

Factorii care influenteaza buna functionare a motoarelor Diesel sunt :

-- calitatea combustibilului ;

-- presiunea si temperatura aerului din cilindri ;

-- pulverizarea fina a combustibilului in cilindri ;

-- reglajul unghiului de injectie a combustibilului ;

-- reglajul distributiei.

La motorul Diesel MAN 2156 HMN 8 se aplica procedeul de ardere, MAN, denumit ,,HM", prin care se realizeaza :

- un amestec corespunzator (aer + combustibil) ;

- o ardere fara cresteri foarte mari de presiune si vibratii ;

- o functionare fara batai a motorului, in cazul utilizarii com?bustibilului cu punct de fierbere intre 40 si 400?C.

Procedeul de ardere ,,HM" consta in :

-- curentul de aer la admisie este rotitor (turbionar), motiv pen?tru care canalul de admisie este prelucrat in forma de spirala ;

-- prin injectie, combustibilul este proiectat pe peretele cald al camerei sferice de ardere, din capul pistonului, formand o pelicula de combustibil, care prin amestec cu aerul favorizeaza autoaprinderea si apoi arderea amestecului combustibil ;

-- vartejul creat in camera de ardere disperseaza combustibilul, asigurand in acelasi timp o ardere si o evacuare completa a acestuia.

Constructia generala a motorului D. 2156 HMN 8

. MECANISMUL MOTOR

Rol:

-- asigura spatiul necesar evolutiei ciclului motor ;

-- transforma energia gazelor arse in lucru mecanic ;

-- transforma miscarea rectilinie de du-te-vino a pistoanelor in miscare de rotatie a arborelui cotit;

-- asigura fixarea diferitelor subansamble si instalatii necesare bunei functionari a motorului.

ELEMENTELE MECANISMULUI MOTOR

Elemente fixe :

-- bloc motor (cu carterul superior) ;

-- carterul inferior (baia de ulei) ;

-- cilindrii motorului ;

-- chiulasa.

Elemente mobile :

-- pistoanele ;

-- bielele ;

-- arborele cotit ;

-- volanta ;

-- amortizorul de vibratii.

Chiulasa

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Generalitati motorul HMN2156.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
2 323 cuvinte
Nr caractere:
12 148 caractere
Marime:
48.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
motor, componente, mecanica
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!