DERANJAMENTE IN FUNCTIONAREA MOTORULUI DIESEL
PROVOCATE DE DEFECTIUNI ALE INSTALATIEI DE
ALIMENTARE SI REMEDIEREA LOR
In timpul exploatarii motorului Diesel pot interveni o serie de deranjamente, dintre care o parte sunt datorate unor defectiuni in func?tionarea instalatiei de alimentare. In continuare, se vor expune princi?palele deranjamente ce ar putea interveni, cauzele si modul de inlatu?rare a acestora (tabelul nr. 4). Se va avea in vedere ca defectiunile motorului pot sa provina si din alte cauze afara de cele datorate insta?latiei de alimentare.
In general, pentru remedierea defectiunilor se recomanda inlocui?rea pieselor si a ansamblelor uzate sau deteriorate si nu reconditionarea lor. Atunci cand se fac inlocuiri de piese sau ansamble, se vor respecta urmatoarele reguli :
-- piesele de precizie (elementi pompe, supape, pulverizator) nu se vor inlocui decat in ansamblu, piesele perechi fiind inseparabile, de?oarece sunt rodate impreuna ;
-- se vor respecta si celelalte indicatii din catalogul pieselor de schimb privitor la piesele care nu se pot inlocui singure, ci numai in?tr-un ansamblu ;
-- pentru realizarea la montaj a unei glisari bune a cremalierei, sant prevazute doua tipuri de sectoare dintate, care difera prin diame?trul cercului de rulare si care se vor folosi dupa caz ;
-- jocul axial al arborelui cu came se regleaza cu saibe de reglaj in limitele 0,02--0,06 ;
-- la demontarea pieselor sectiunii de pompare nu se vor desface in nici un caz dopurile deflectoare ;
-- pentru evitarea blocarii si deformarii pieselor, este obligatoriu ca la strangerea pieselor filetate si, in special, a racordului de refulare sa se foloseasca chei dinamometrice, reglate la cuplurile de strangere prescrise de intreprinderea constructoare.
Tabelul nr. 4
Nr. crt. Deranjamente ti cauze Remedieri
0 1 2
1 a) MOTORUL NU PORNESTE: Rezervorul nu are motorina Se alimenteaza rezervorul cu motorina si se amorseaza sistemul de alimentare
2 Robinetul sistemului de alimentare este inchis Se deschide robinetul si se amorseaza sistemul de alimentare
3 Una sau mai multe din conductele de motorina sunt infundate Se spala conductele si se sufla cu aer comprimat. Se remonteaza si se amor-seaza sistemul de alimentare
4 In circuitul de motorina exista aer Se face amorsarea sistemului de alimen?tare si, in caz ca defectiunea se menti?ne, se verifica patrunderile de aer prin neetanseitati
5 In combustibil exista apa Se scurge motorina care contine apa, se spala rezervorul cu motorina curata si se alimenteaza cu combustibil curat, dupa care se amorseaza sistemul de alimentare
6 Sint imbicsite filtrele de motorina Se inlocuiesc elementele filtrante si, la nevoie, se spala corpul filtrului
7 Motorina este prea viscoasa din cauza temperaturii scazute Se va folosi motorina pentru iarna cu punct de congelare corespunzator
8 Elementii pompei de injectie sint foarte uzati Se inlocuieste pompa de injectie cu regu?lator sau se inlocuiesc elementii si se regleaza pompa
9 Arcul pistonasului pompei de alimentare este rupt Se inlocuieste arcul
10 Pistonul pompei de alimentare se in?tepeneste Se inlocuieste pompa de alimentare. Daca exista posibilitate, pompa de alimentare se reconditioneaza
11 Supapele pompei de alimentare nu mai inchid Se demonteaza supapa si se curata. Daca nici in acest caz supapa nu in-chide, se inlocuieste
12 Arcul de pornire din. regulator este rupt Se inlocuieste arcul
13 Arcul de pornire din regulator s-a des-
prins la unul din capete Se reface montajul corect
14 Cremaliera nu gliseaza usor si din aceasta Se elimina intepenirile si eventualele murdarii
cauza nu se realizeaza debitul majorat
de pornire
b) MOTORUL NU DEZVOLTA
PUTEREA NOMINALA:
15 Exista aer in circuitul de motorina Vezi nr. 4
16 Elementii pompei de injectie sunt uzati Vezi nr. 8
17 Supapele de refulare ale pompei de in- Se inlocuieste ansamblul scaun-supapa de refulare
jectie sunt uzate
18 Pulverizatoarele sint uzate Se inlocuiesc pulverizatoarele si se regleaza presiunea de injectie
19 Acele pulverizatoarelor se intepenesc Daca este vorba de o gripare usoara, se deblocheaza piesele
in corp si se curata.
Daca este gripat puternic, se inlocuieste pulverizatorul
20 A fost modificat reglajul avansului la injectie Se reface reglajul
21 Orificiile pulverizatoarelor sunt infundate Se curata pulverizatoarele
22 S-a modificat presiunea de injectie la injectoare Se regleaza presiunea de injectie
23 S-au slabit sectoarele dintate Se reface reglajul pompei de injectie
24 Camele prezinta o uzura pronuntata Se inlocuieste axul cu came. Se reface re?glajul
25 S-a slabit piulita surubului impingato-
rului si, astfel, s-a dereglat inceputul
injectiei pe cama Se reface reglajul
26 S-au uzat suruburile impingatorilor de la Se inlocuiesc suruburile si contrapiu litele si se regleaza momentul
pompa de injectie si din aceasta cauza inceputului injectiei si avansul la injectie
s-a dereglat avansul la injectie
27 Intarzieri la intrarea in actiune a regula- Se reface reglajul
torului prin relaxarea arcului principal
sau schimbarea pozitiei tamponului
turatiei maxime
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.