Deranjamente în funcționarea motoarelor Diesel

Previzualizare curs:

Extras din curs:

DERANJAMENTE IN FUNCTIONAREA MOTORULUI DIESEL

PROVOCATE DE DEFECTIUNI ALE INSTALATIEI DE

ALIMENTARE SI REMEDIEREA LOR

In timpul exploatarii motorului Diesel pot interveni o serie de deranjamente, dintre care o parte sunt datorate unor defectiuni in func?tionarea instalatiei de alimentare. In continuare, se vor expune princi?palele deranjamente ce ar putea interveni, cauzele si modul de inlatu?rare a acestora (tabelul nr. 4). Se va avea in vedere ca defectiunile motorului pot sa provina si din alte cauze afara de cele datorate insta?latiei de alimentare.

In general, pentru remedierea defectiunilor se recomanda inlocui?rea pieselor si a ansamblelor uzate sau deteriorate si nu reconditionarea lor. Atunci cand se fac inlocuiri de piese sau ansamble, se vor respecta urmatoarele reguli :

-- piesele de precizie (elementi pompe, supape, pulverizator) nu se vor inlocui decat in ansamblu, piesele perechi fiind inseparabile, de?oarece sunt rodate impreuna ;

-- se vor respecta si celelalte indicatii din catalogul pieselor de schimb privitor la piesele care nu se pot inlocui singure, ci numai in?tr-un ansamblu ;

-- pentru realizarea la montaj a unei glisari bune a cremalierei, sant prevazute doua tipuri de sectoare dintate, care difera prin diame?trul cercului de rulare si care se vor folosi dupa caz ;

-- jocul axial al arborelui cu came se regleaza cu saibe de reglaj in limitele 0,02--0,06 ;

-- la demontarea pieselor sectiunii de pompare nu se vor desface in nici un caz dopurile deflectoare ;

-- pentru evitarea blocarii si deformarii pieselor, este obligatoriu ca la strangerea pieselor filetate si, in special, a racordului de refulare sa se foloseasca chei dinamometrice, reglate la cuplurile de strangere prescrise de intreprinderea constructoare.

Tabelul nr. 4

Nr. crt. Deranjamente ti cauze Remedieri

0 1 2

1 a) MOTORUL NU PORNESTE: Rezervorul nu are motorina Se alimenteaza rezervorul cu motorina si se amorseaza sistemul de alimentare

2 Robinetul sistemului de alimentare este inchis Se deschide robinetul si se amorseaza sistemul de alimentare

3 Una sau mai multe din conductele de motorina sunt infundate Se spala conductele si se sufla cu aer comprimat. Se remonteaza si se amor-seaza sistemul de alimentare

4 In circuitul de motorina exista aer Se face amorsarea sistemului de alimen?tare si, in caz ca defectiunea se menti?ne, se verifica patrunderile de aer prin neetanseitati

5 In combustibil exista apa Se scurge motorina care contine apa, se spala rezervorul cu motorina curata si se alimenteaza cu combustibil curat, dupa care se amorseaza sistemul de alimentare

6 Sint imbicsite filtrele de motorina Se inlocuiesc elementele filtrante si, la nevoie, se spala corpul filtrului

7 Motorina este prea viscoasa din cauza temperaturii scazute Se va folosi motorina pentru iarna cu punct de congelare corespunzator

8 Elementii pompei de injectie sint foarte uzati Se inlocuieste pompa de injectie cu regu?lator sau se inlocuiesc elementii si se regleaza pompa

9 Arcul pistonasului pompei de alimentare este rupt Se inlocuieste arcul

10 Pistonul pompei de alimentare se in?tepeneste Se inlocuieste pompa de alimentare. Daca exista posibilitate, pompa de alimentare se reconditioneaza

11 Supapele pompei de alimentare nu mai inchid Se demonteaza supapa si se curata. Daca nici in acest caz supapa nu in-chide, se inlocuieste

12 Arcul de pornire din. regulator este rupt Se inlocuieste arcul

13 Arcul de pornire din regulator s-a des-

prins la unul din capete Se reface montajul corect

14 Cremaliera nu gliseaza usor si din aceasta Se elimina intepenirile si eventualele murdarii

cauza nu se realizeaza debitul majorat

de pornire

b) MOTORUL NU DEZVOLTA

PUTEREA NOMINALA:

15 Exista aer in circuitul de motorina Vezi nr. 4

16 Elementii pompei de injectie sunt uzati Vezi nr. 8

17 Supapele de refulare ale pompei de in- Se inlocuieste ansamblul scaun-supapa de refulare

jectie sunt uzate

18 Pulverizatoarele sint uzate Se inlocuiesc pulverizatoarele si se regleaza presiunea de injectie

19 Acele pulverizatoarelor se intepenesc Daca este vorba de o gripare usoara, se deblocheaza piesele

in corp si se curata.

Daca este gripat puternic, se inlocuieste pulverizatorul

20 A fost modificat reglajul avansului la injectie Se reface reglajul

21 Orificiile pulverizatoarelor sunt infundate Se curata pulverizatoarele

22 S-a modificat presiunea de injectie la injectoare Se regleaza presiunea de injectie

23 S-au slabit sectoarele dintate Se reface reglajul pompei de injectie

24 Camele prezinta o uzura pronuntata Se inlocuieste axul cu came. Se reface re?glajul

25 S-a slabit piulita surubului impingato-

rului si, astfel, s-a dereglat inceputul

injectiei pe cama Se reface reglajul

26 S-au uzat suruburile impingatorilor de la Se inlocuiesc suruburile si contrapiu litele si se regleaza momentul

pompa de injectie si din aceasta cauza inceputului injectiei si avansul la injectie

s-a dereglat avansul la injectie

27 Intarzieri la intrarea in actiune a regula- Se reface reglajul

torului prin relaxarea arcului principal

sau schimbarea pozitiei tamponului

turatiei maxime

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Deranjamente in functionarea motoarelor Diesel.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 428 cuvinte
Nr caractere:
7 879 caractere
Marime:
19.83KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
motoare, functionare, deranjamente
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!