Contractul de vânzare cumpărare - Exploatarea comercială a navei

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Contractul de vanzare-cumparare internationala de marfuri pag. 3
Operatiuni precontractuale pag. 3
Operatiuni precontractuale la export pag. 3
Operatiuni precontractuale la import pag. 3
Cererea de oferta pag. 4
Oferta pag. 4
incheierea contractului pag. 5
Conditiile de validitate privind fondul contractului pag. 5
Conditiile de validitate privind forma contractului pag. 6
Clauzele contractului pag. 6
Subiectele contractului pag. 6
Obiectul contractului pag. 7
Ambalajul si marcarea marfurilor pag. 9
Conditia de livrare pag.11
Grupa E terms pag.13
Grupa F terms pag.13
Grupa C terms pag.14
Grupa D terms pag.15
Termenul de livrare pag.16
Interdependentele dintre contractul comercial si cel de transport pag.17
Contractul de navlosire si cel de transport pag.19
Notiuni introductive pag.19
Partile contractante pag.20
Clasificarea contractelor de navlosire pag.21
Elemente comune contractelor de navlosire pag.22
Preambul pag.22
Partile contractante. Identificarea partilor contractante pag.22
Substituirea navlositorului sau armatorului pag.23
Nava. Descrierea navei pag.23
Limitele in care nava poate naviga pag.24
Buna stare de navigabilitate a navei pag.24
Lay/Can pag.25
Clauza de razboi pag.25
Clauze privind variatiile costurilor si efectele lor
asupra relatiilor contractuale pag.26
Semnarea contractului de navlosire pag.27
Contractul de transport maritim pag.27
Contractul de navlosire pe voiaj pag.29
Nava pag.30
Nominarea porturilor de incarcare si descarcare si rotatia porturilor pag.31
Clauza de deviere a navei pag.32
Marfa pag.32
Felul marfii pag.32
Cantitatea de marfa pag.33
incarcarea si descarcarea marfurilor pag.33
Stalii, contrastalii si despatch pag.33
Navlul pag.42
Formele de stabilire a navlului pag.42
Modalitatea de plata si moneda de efectuare a platii pag.43
Factorii care influenteaza marimea navlului pag.43
Piata navlurilor pag.45
Bursele de navluri pag.47
Conosamentul pag.52
Scurt istoric pag.52
Functiile conosamentului pag.53
Forma conosamentului pag.54
Tipuri de conosamente pag.55
Modul de semnare si eliberare a conosamentelor pag.59
Legatura dintre contractul de vanzare-cumparare,
acreditiv si conosament pag.59
Modalitati de plata in comertul international pag.59
Scrisoarea de credit pag.62
Incasso documentar pag.63
Ordinul de plata pag.64
Clauzarea conosamentelor pag.65
Contractul de navlosire pe timp pag.67
Formulare standard ale contractelor de navlosire pe timp pag.67
Preambulul contractelor de navlosire pe timp pag.68
Descrierea navei pag.68
Descrierea zonei in care nava poate sa navige si a marfurilor
pe care le poate transporta pag.69
Livrarea si relivrarea navei pag.69
Plata chiriei si scoaterea navei din contract pag.72
Perioadele de off-hire pag.77
Contractul de bareboat pag.78
Livrarea si relivrarea navei pag.78
Asigurarea navei pag.79
Exploatarea navei pag.79
Chiria pag.79
Asigurarea maritima pag.80
Efectul asigurarii pag.80
Principiile asigurarii maritime pag.80
Asigurarea la corp si masina - H&M pag.82
Evaluarea primei de asigurare pag.82
Raspunderea pentru coliziune pag.83
Asigurarea marfurilor pag.84
Tipuri de polite. Evaluarea pag.84
Despagubirea pag.85
Asigurarea P&I pag.85
Modul de stabilire a primelor de asigurare pag.86
Riscurile acoperite de catre cluburile P&I pag.87
Avaria comuna pag.88
Conditii ale avariei comune pag.90
Salvarea maritima pag.90
Organizarea pietei maritime mondiale pag. 93
Organizarea flotei maritime mondiale pag. 95
Diferenta intre navigatia de linie si cea tramp pag. 95
Cererea si oferta de tonaj in transportul maritim pag. 98
Interdependentele navlu-oferta in transportul maritim pag. 98
Dinamica navlurilor raportata la variatia cererii pag. 99
Pretul navelor. Efecte si factori de influenta pag.100
Fluctuatiile pietei transporturilor maritime. Ciclicitatea - trasatura
a evolutiei economice pag.101
Dinamica pietei transporturilor maritime in perioada 1969/1994 pag.102
Mecanismul cerere-oferta in cadrul pietei maritime pag.103
Modelul economic al pietei pag.103
Factorii care influenteaza cererea pag.105
Factorii care influenteaza oferta pag.107

Extras din curs:

inaintate de incheierea unei tranzactii comerciale care sa se finalizeze prin semnarea contractului, atat la export cat si la import are loc o suita de activitati menite sa creeze cadrul cel mai adecvat incheierii acestor tranzactii.

in conditiile economiei de piata, activitatile precontractuale sunt desfasurate de societatile comerciale in etape si conditii diferite, in functie de pozitia pe care o ocupa in lantul producator - cumparator. Astfel producatorul depune o activitate mult mai laborioasa fata de comerciantul care nu are si sarcinile de productie. Oricare ar fi pozitia societatii comerciale, el trebuie sa cunoasca conditiile comerciale concrete in care urmeaza sa se incheie contractul.

Operatiuni precontractuale la export

Din punctul de vedere al producatorului, activitatile precontractuale incep cu studierea pietei externe privind produsul si serviciile. El va investiga piata privind producatorii de marfuri similare, cantitatea de marfa produsa si gradul de acoperire al cererii pe piata, calitatea marfii produse, ambalajul de promovare, precum si etichetarea si marcarea marfii care o poate face cat mai atractiva pe piata. De asemenea producatorul este interesat sa cunoasca costurile de productie, facilitatile oferite de piata, politica de distribuire si metodele de promovare prin reclama si publicitate comerciala ale concurentei.

Cunoasterea tuturor acestor aspecte il determina pe producator sa intreprinda masuri care sa confere produselor sale un grad sporit de competitivitate pe piata si deci, sa-si aroge o parte din segmentul de piata internationala cel mai favorabil valorificarii produselor sale.

Din punctul de vedere al comerciantului, aceasta porneste de la stadiul de prospectare a cererii de marfuri pe piata, determinandu-l sa se indrepte catre marfa ceruta pe piata si in consecinta, sa gaseasca marfa ceruta pentru a o putea oferi. Desigur, comerciantul prospecteaza piata sub aspectul conditiilor comerciale concrete in care se vand marfurile, fata de producator care este nevoit sa ia masuri in procesul de productie pentru a produce marfurile la nivelul exigentei produce marfurile la nivelul exigentei pietei externe.

Oricare ar fi pozitia societatii comerciale de producator, comerciant sau producator/comerciant, este necesar ca acesta sa desfasoare o activitate de prospectare a pietei externe, imbinata cu activitatea de reclama si publicitate, care sa se desfasoare metodic, dupa un plan bine conceput si care sa determine interesul partenerilor externi in optiunea lor de a cumpara.

Operatiuni precontractuale la import

La import, operatiunile precontractuale prezinta unele particularitati, in functie de natura si destinatia importului.

Pentru bunurile de consum si in general pentru marfurile de masa (generale), cu caracteristici de finite pe piata produselor, prospectarea pietei se face pe baza cererilor de oferte neutrale, fara referire de tip, model sau specificatia vreunui producator. Cererea de oferta neutrala permite oricarui producator sa ofere produsul sau care are caracteristicile identice sau celor mai apropiate celor solicitate prin cererea de oferta. Astfel importatorul (cumparatorul) dispune de un numar mare de oferte primite, avand posibilitatea de a selecta oferta care raspunde cat mai complet cerintelor sale incat din punct de vedere al calitatii marfii, cat si al conditiilor comerciale oferite.

Pentru marfurile care constituie bunuri de investitii, cererile de oferta, insotite de specificate detailate, caiete de sarcini sau teme tehnice, se transmit producatorilor specializati pentru astfel de marfuri, urmand ca acestia sa faca initial oferte tehnice, care dupa studierea si clarificarea tuturor aspectelor cu caracter tehnic de catre importator, se procedeaza la elaborarea si transmiterea ofertei comerciale. Exceptie fac invitatiile de participare la licitatii la care ofertantii trebuie sa elaboreze oferta tehnice si comerciale conform cerintelor din caietele de sarcini.

Cererea de oferta

Cererea de oferta este manifestarea de vointa a unei unitati de comert exterior (a unui importator) de a cumpara o marfa. Aceasta poate fi facuta in scris (letric, telegrafic, telex), oral sau prin telefon, insa trebuie confirmata in scris.

Continutul si forma cererii de oferta difera in functie de produsul care face obiectul acesteia, precum si de particularitatile segmentului de piata. Astfel, in situatia in care importatorul are nevoie urgenta de marfa, cererea de oferta se poate transforma in comanda, importatorul indicand marfa, cantitatea si un nivel limita al pretului. in cazul in care cumparatorul apreciaza ca oferta pe care o va primi nu va fi urmata de tratative indelungate, el poate cere de la inceput ca, odata cu oferta, sa i se trimita si o factura proforma. in cererea de oferta, cumparatorul poate preciza conditiile de livrare, termenul de livrare sau alte elemente ale contactului.

Principala functie a cererii de oferta este deci, aceea de a initia tratativele cu partenerii externi in vederea incheierii unor tranzactii comerciale. Ea poate avea insa si alte functii, printre care aceea de informare si cercetare asupra pietelor externe.

Politetea impune ca firma care a primit o cerere de oferta sa raspunda la aceasta, chiar daca nu este interesata in tranzactia respectiva, aratand cauzele care o pun in imposibilitatea sa faca oferta.

Oferta

Oferta de marfuri - unul dintre cele mai importante documente comerciale - reprezinta propunerea pentru incheierea unei tranzactii, care poate sa porneasca din initiativa exportatorului sau sa fie un raspuns la o cerere de oferta.

Oferta trebuie sa indeplineasca o serie de conditii de continut si forma: claritate, preciziune, conciziune, aspect placut, corectitudine, traducerea impecabila in limba accesibila pietei pe care se lanseaza. Oferta poate fi ferma sau facultativa (fara obligatii), fiecare din aceste forme prezentand anumite particularitati.

in primul caz, exportatorul se obliga sa pastreze marfa pentru clientul caruia i-a oferit un anumit termen de optiune care difera in functie de felul marfii, de conjunctura pietii, etc. Daca importatorul nu accepta oferta pana la data indicata, ea se considera refuzata.

in cel de-al doilea caz, vanzatorul are posibilitatea de a accepta comanda transmisa, da a nu o lua in considerare sau de a modifica oferta initiala. De asemenea poate oferi aceeasi partida de marfa mai multor clienti, executand comanda celui care raspunde primul la oferta. De obicei, la o oferta fara obligatii, vanzarea se considera perfectata numai dupa ce vanzatorul a acceptat comanda.

Continutul ofertei se refera la urmatoarele elemente de baza: marfa, cu indicarea calitatii si a cantitatii, pretul si modul lui de determinare, conditiile de plata si termenul de livrare, etc.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Contractul de vanzare cumparare - Exploatarea comerciala a navei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
104 pagini
Imagini extrase:
104 imagini
Nr cuvinte:
61 603 cuvinte
Nr caractere:
314 794 caractere
Marime:
188.07KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
nave, comert, Economie, transport de marfa
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!