il constituie comunicarea, prin intermediul careia oamenii reusesc sa patrunda procesul cunoasterii de sine si universale, sa actioneze si sa participe la viata sociala sub toate aspectele.
in orice sistem social comunicarea apare ca un act de afirmare a individului si a grupului. Iar daca un grup poate, la nevoie, sa se dispenseze de a schimba bunuri materiale, in
Relatii publice
conditiile in care el nu schimba informatii, idei sau emotii, ar dispare insasi legatura sociala, nu ar mai exista nimic comun intre membrii grupului si, in consecinta, ar dispare si comunitatea.
Comunicarea interumana constituie un obiect de studiu cu o importanta mult mai mare decat aceea a studierii altor sfere ale comportamentului uman. Patrunderea si intelegerea sistemului de comunicare deschide si inlesneste drumul cunoasterii personale si a celor din jur, fiind in masura sa clarifice ierarhizarea oamenilor in societate dupa criterii de valoare.
Oamenii au la dispozitie mijloace de comunicatie atat de rapide, de diverse si de persuasive, incat potentialul lor nu a fost inca pe deplin inteles. Mesajele sunt transmise in toata lumea prin intermediul satelitilor in fractiuni de secunde. Computerele fac calcule aproape instantaneu si ofera informatii cu o viteza de sute de mii de cuvinte pe minut. Depozite imense de informatii stocate in baze de date electronice sunt disponibile la simpla apasare a unei taste.
Cu toate acestea, in mijlocul acestei revolutii a informatiilor si a "societatii informationale" in care traim, interpretarile gresite, lipsa de intelegere si antagonismele abunda. intotdeauna apar crize sau conflicte ce se datoreaza esecului unei comunicari eficiente.
Cercetarile si analizele efectuate au permis explicarea comportamentului individual, a dinamicii grupurilor si cunoasterea factorilor sociologici ce creeaza conflicte intre diferite grupuri.
Mai mult ca niciodata, lumea are nevoie nu de mai multe informatii, ci de persoane receptive care sa comunice, precum si de persoane care sa explice intr-o maniera responsabila telurile si metodele folosite de organizatii, indivizi si guverne. in acelasi mod acesti experti in comunicare si opinie publica trebuie sa ofere angajatilor lor cunostinte despre ceea ce gandesc ceilalti si sprijin in vederea stabilirii unor politici intelepte. in acest context, Patrick Jackson, fost presedinte al Societatii americane de relatii publicec
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.