Tipul de produs / serviciu care face obiectul contractului Produse de baza Produse industriale Produse de consum curent Serviciile Se folosesc unitatile de masura si uzantele de pe piata clientului Pentru bunurile nefungibile problema este mai usoara Se poate accepta o toleranta...
Cultura poate fi definită ca: “Mod de gândire general” Valori, credinţe, atitudini, comportamente, reguli, simboluri, ritualuri comune Politica unei corporaţii (cultura IBM, McDonald’s, etc) Element important: limba Edward Hall Modul de comunicare: culturi înalt vs. slab...
1 – Definirea si caracteristicile promovarii 1.Definirea promovarii : Promovarea afecerilor economice - ansamblul conceptelor, mijloacelor si instrumentelor utilizate pentru a face cunoscut potentialul de export si cooperare al unei firme, ramuri sau economie, intr-o maniera...
Capitolul 1. 1.Explicati negocierea ca proces competitiv • Negocierea este un proces competitiv in care partile urmaresc realizarea unui acord care, in paralel cu satisfacerea intereselor comune, sa asigure obtinerea unor avanteaje proprii, de multe ori prepoderente. In esenta sa,...
NEGOCIERII ASPECTE GENERALE -Negocierea este prezentă în toate aspectele existenței noastre sub o multitudine de forme, se realizează într-o diversitate de domenii și este cunoscută pe plan local, național și internațional. -Negociem oricând, orice și aproape cu oricine. -Negocierea...
Negocierea conflictelor în mediul educațional NEGOCIEREA modalitate profesionistă, formală de rezolvare a conflictelor (A trata cu cineva încheierea unei convenţii economice, politice, culturale etc. DEX ) negocieri comerciale, negocieri între partide, sindicale, pe probleme de...
Aplicare: A face concesii partenerului cu scopul ca el să le perceapă ca pe o mare favoare şi să ne facă şi el altele. Este un fel de joc “Eu îţi dau ţie, tu îmi dai mie”. Pentru ca ea să funcţioneze eficient, trebuie să ştim cu claritate valoarea fiecărei concesii, atât pentru...
În Franța sistemul ambasadelor permanente a fost adoptat în timpul lui Ludovic al XII lea și Francisc I au pus bazele unei rețele diplomatice ce unea interesele cu privire la Suedia, Statele Germanice și Istambul. Ambasadori legali Agenți Secreți Henric III prima structură...
Conceptul de negociere: în cele mai multe cazuri, negocierea este privită drept forma de comunicare al cărui scop constă în rezolvarea unor probleme cu caracter civil, în general, si comercial, în special. Este sensul restrâns al noţiunii de negociere, cel mai des utilizat. Negocierea...
. Promaovarea-functie a managementului afacerilor economice Continutul,functiile si clasificarea promovarii 1.1 Definire,caracteristici si functii ale promovarii Cuvantul promovare deriva din latinescul promovere,care sensul de a evidential,a scoate in fata.In acceptiunea...
Știința comunicării reprezintă tehnicile și regulile care asigură ușurința și îndemânarea unei persoane de a transmite mesaje, informații, opinii, sfaturi, sentimente și gânduri către o altă persoană sau grup de persoane, direct sau prin intermediul unor metode și instrumente...
Tehnici de negociere Introducere În mod sigur aţi auzit frecvent vorbindu-se despre negociere în diferite contexte şi domenii. Se spune că negocierea este o artă, că cere multă pricepere. De multe ori suntem tentaţi să considerăm că negocierea se face doar în beneficiul propriu şi că...
Stabilirea locului și orei de desfășurare a negocierilor are loc cu cel putin 2-3 zile înainte, dacă partenerii sunt din țară și cu 2-4 săptămâni pentru cei străini. Atunci când fixati ora întâlnirii nu este bine să fiți cel care exercită presiune asupra presupusului partener, mai ales...
Condiţionări şi cunoştinţe prerechizite: Pentru a parcurge această disciplină, studenţii trebuie să aibă o serie de cunoştinţe minime, dobândite în cadrul disciplinelor de marketing şi comunicare. Pentru cei care nu dispun de aceste cunosinţe, există o serie de lucrări în acest...
Negocierea este un talent, un har înnăscut, dar şi o abilitate dobândită prin experienţă, formare şi învăţare. Meseria de negociator este una “de elită”, în afaceri, în diplomaţie, în politică . O marjă de câteva procente la preţ, la termenul de garanţie, la condiţiile de livrare şi...