Marketingul produselor financiare

Previzualizare curs:

Extras din curs:

CONDITII:

- Desprinderea ''drepturilor'' de bunuri, servicii, fonduri etc., si asigurarea unui grad de libertate in circulatia acestor drepturi(vezi in anexa Fig.1;1.1;1.2);

- Recunoasterea acestor drepturi prin intermediul pietelor; oferirea acestora in procesul de schimb;

- Mentinerea trasaturile fundamentale ale dreptului achizitionat indiferent de posesor;

- Gradul de libertate in negocierea si tranzactionarea ''dreptului''este determinat de doua tipuri de piete : -piete primare [unitati de fond, produse de asigurare, ipoteci, emisiuni de actiuni in cadrul IPO etc.]; -piete secundare [valori mobiliare, ipoteci; derivate etc.]

- In conceptia marketingului produselor financiare nucleul produsului financiar este reprezentat de ''drept", asa cum este descris el in contract [asigurare, prospect de oferta publica, actul constitutiv al societatii].Acest drept este insotit de activitati ale emitentului produsului financiar (care inglobeaza dreptul), care adauga valoare suplimentara dreptului si constitue pachetul de beneficii care insoteste dreptul respectiv.

- Finalitatea dreptului este data de consumul bunului sau serviciului (dezinvestire, despagubire, radierea ipotecii etc.).

Produsul financiar este un drept de creanta/ titlul de creanta dobandit de cumparator asupra emitentului produsului respectiv.

MARKETINGUL PRODUSELOR FINANCIARE DIN PERSPECTIVA MARKETINGULUI RELATIONAL

- Presupune un contact direct cu emitentul sau cu reprezentantii acestuia (underwriter, agent, broker, inspector de asigurari);

- Presupune constituirea unui sistem relational, in cazul schimburilor pe piete secundare, care, pentru respectarea dreptului emis, este necesara indeplinirea unor conditii minime obligatorii stabilite prin norme legale;

- Intre emitent si detinatorul dreptului se creeaza un lant valoric pe principiul valoare adaugata pentru posesorul dreptului;

- Posesorul dreptului se bucura de o protectie legala specifica.

Marketingul produselor financiare = Marketing strategic

- Se aplica la nivelul corporatiei si implica decizii ale organismelor de reprezentare ale emitentului;

- Arbitreaza piete in care interesele clientilor sunt contrare;

- Armonizarea intereselor se realizeaza prin norme legale cuprinse in Coduri de guvernare a emitentilor (corporatiilor) si reglementari interne.

- Asigura controlul pricipalelor categorii de interese (consumatorii si detinatorii de drepturi) asupra corporatiei;

- Asigura coincidenta obiectivelor de marketing cu obiectivele generale ale corporatiei;

- Elaborarea strategiei generale are la baza strategia de maketing a corporatiei;

- Mediaza conflictele interne ale corporatiei (strucura de marketing - structura financiara );

- Politica financiara a corporatiilor coincide, in multe privinte, cu politica de marketing; in relatiile cu pietele.

- Deciziile cu privire la tipul produselor financiare, modul de distribuire, pretul si comunicatiile se iau la nivelul organismelor de conducere superioare ale organizatiei (AGA ,CA);

- Asigura capitalizarea oportunitatiilor de marketing si valorificarea acestora pe pietele de capital, in functie de nevoile de resurse ale corporatiei.

- Marketingul produselor financiare =Marketing integrator

- Imaginea corporatiei este rezultatul coordonarii activitatilor si controlul acestora de catre departamentul de marketing al corporatiei;

- Departamenrul de marketing are doua structuri distincte in cadrul corporatiei : -marketingul produselor serviciilor corporatiei;

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul produselor financiare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
43 pagini
Imagini extrase:
43 imagini
Nr cuvinte:
15 109 cuvinte
Nr caractere:
95 143 caractere
Marime:
54.53KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
Economie, marketing, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!