CONDITII:
- Desprinderea ''drepturilor'' de bunuri, servicii, fonduri etc., si asigurarea unui grad de libertate in circulatia acestor drepturi(vezi in anexa Fig.1;1.1;1.2);
- Recunoasterea acestor drepturi prin intermediul pietelor; oferirea acestora in procesul de schimb;
- Mentinerea trasaturile fundamentale ale dreptului achizitionat indiferent de posesor;
- Gradul de libertate in negocierea si tranzactionarea ''dreptului''este determinat de doua tipuri de piete : -piete primare [unitati de fond, produse de asigurare, ipoteci, emisiuni de actiuni in cadrul IPO etc.]; -piete secundare [valori mobiliare, ipoteci; derivate etc.]
- In conceptia marketingului produselor financiare nucleul produsului financiar este reprezentat de ''drept", asa cum este descris el in contract [asigurare, prospect de oferta publica, actul constitutiv al societatii].Acest drept este insotit de activitati ale emitentului produsului financiar (care inglobeaza dreptul), care adauga valoare suplimentara dreptului si constitue pachetul de beneficii care insoteste dreptul respectiv.
- Finalitatea dreptului este data de consumul bunului sau serviciului (dezinvestire, despagubire, radierea ipotecii etc.).
Produsul financiar este un drept de creanta/ titlul de creanta dobandit de cumparator asupra emitentului produsului respectiv.
MARKETINGUL PRODUSELOR FINANCIARE DIN PERSPECTIVA MARKETINGULUI RELATIONAL
- Presupune un contact direct cu emitentul sau cu reprezentantii acestuia (underwriter, agent, broker, inspector de asigurari);
- Presupune constituirea unui sistem relational, in cazul schimburilor pe piete secundare, care, pentru respectarea dreptului emis, este necesara indeplinirea unor conditii minime obligatorii stabilite prin norme legale;
- Intre emitent si detinatorul dreptului se creeaza un lant valoric pe principiul valoare adaugata pentru posesorul dreptului;
- Posesorul dreptului se bucura de o protectie legala specifica.
Marketingul produselor financiare = Marketing strategic
- Se aplica la nivelul corporatiei si implica decizii ale organismelor de reprezentare ale emitentului;
- Arbitreaza piete in care interesele clientilor sunt contrare;
- Armonizarea intereselor se realizeaza prin norme legale cuprinse in Coduri de guvernare a emitentilor (corporatiilor) si reglementari interne.
- Asigura controlul pricipalelor categorii de interese (consumatorii si detinatorii de drepturi) asupra corporatiei;
- Asigura coincidenta obiectivelor de marketing cu obiectivele generale ale corporatiei;
- Elaborarea strategiei generale are la baza strategia de maketing a corporatiei;
- Mediaza conflictele interne ale corporatiei (strucura de marketing - structura financiara );
- Politica financiara a corporatiilor coincide, in multe privinte, cu politica de marketing; in relatiile cu pietele.
- Deciziile cu privire la tipul produselor financiare, modul de distribuire, pretul si comunicatiile se iau la nivelul organismelor de conducere superioare ale organizatiei (AGA ,CA);
- Asigura capitalizarea oportunitatiilor de marketing si valorificarea acestora pe pietele de capital, in functie de nevoile de resurse ale corporatiei.
- Marketingul produselor financiare =Marketing integrator
- Imaginea corporatiei este rezultatul coordonarii activitatilor si controlul acestora de catre departamentul de marketing al corporatiei;
- Departamenrul de marketing are doua structuri distincte in cadrul corporatiei : -marketingul produselor serviciilor corporatiei;
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.