Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Tabelul următor prezintă echivalenţele între sistemele binar, hexazecimal şi zecimal, urmând numere de 8 cifre binare, numite octeţi sau bytes, care întotdeauna corespund la 2 cifre hexazecimale: bin hex dec bin hex dec...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Grafica digitală este un domeniu al informaticii care acoperă toate aspectele legate de formarea imaginilor utilizând un computer. Termenul englez corespunzător este computer graphics. Grafica digitală este o activitate în care computerul este utilizat pentru sintetizarea şi...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Capitolul 1 Calculatorul electronic; structura calculatorului electornic; sistemul de operare; editoarele de text; programe de calcul tabelar. 1.1 Calculatorul electronic Calculatorul electronic sau computer-ul, este un instrument de lucru esenţial pentru munca de birou/cercetare în...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Exista mai multe tipuri si mai multe clase de retele Petri: 1) Retele Petri discrete 2) Retele Petri continue 3) Retele Petri functionale 4) Retele Petri generalizate 5)Retele Petri stocate 6) Retele Petri membranale Atunci cind se modeleaza un sistem e porneste de la ideea ca...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
1 Introducere “Hello world” ... probabil este cel mai des utilizat exemplu cand se incepe un nou curs de programare. Acest “Hello world” a fost introdus de Brian Kernighan in 1974 cand a scris prima carte de programare in limbajul C. Cine nu cunoaste ( sau mai bine zis, care...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
1. Introducere Prezenta carte se vrea un îndrumar pentru cei care vor să se iniţieze în domeniul programării şi, într-un timp relativ scurt, să ajungă să facă programe cu o intefaţă performantă utilizând obiectele puternice puse la dispoziţie de platforma Microsoft .NET. Metoda de...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
1. TEHNOLOGIA CLIENT/SERVER ÎN ARHITECTURA SISTEMELOR DE BAZE DE DATE. MODELE DE ARHITECTURĂ 1.1. Tehnologia client/server în arhitectura SGBD 1.2. Arhitectura sistemelor de baze de date 1.3. Componentele sistemelor de baze de date. Serverul de baze de date 1.4. Prelucrarea...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
#include<stdio.h> #include<conio.h> int sudoku[9][9]; void rezolva_sudoku(int,int); int verificare_linie(int linie,int nr) { int coloana; for(coloana=0;coloana<9;coloana++) if(sudoku[linie][coloana]==nr) return 0 ; return 1; } int verificare_coloana(int coloana,int nr) {...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
1. ALGORITMI SI MODURI DE REPREZENTARE Prelucrarea datelor cu ajutorul calculatorului se realizeazã prin executia unor operatii simple (aritmetice, logice, pe iruri de caractere etc.). Înlãntuirea acestora poate conduce la prelucrãri deosebit de complexe. Aceastã înlãntuire nu este...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Deprinderea principalelor concepte ale limbajelor de programare Învăţarea modului de aprofundare a unui limbaj Învăţarea conceptelor paradigmei obiectuale Deprinderea de aptitudini pe programare în Java si .NET Organizare Laborator: 418/419 Echipa: Lect. Dr. Mircea Moca, Asist....
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Functia cin.get (vector_de_caractere, int nr, char `\n` ) citeste un sir de caractere pana cand este indeplinita una dintre conditiiile de mai jos: - au fost citite nr-1 caractere; - a fost intalnit caracterul transmis ca ultim parametru (implicit, “\n” ). Definitie Numarul de...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Caracteristicile generale ale limbajului SQL sunt [Fehi04, Fehi08]: este un limbaj de programare; este un limbaj uşor de învăţat; este un limbaj neprocedural; -o instrucţiune SQL specifică informaţiile care trebuie să fie afişate sau obţinute, şi nu modul (procedura) în care se...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Exemplu 1: crearea unui tablou <html> <body> <script type="text/javascript"> var mycars = new Array() mycars[0] = "Saab" mycars[1] = "Volvo" mycars[2] = "BMW" for (i=0;i<mycars.length;i++) { document.write(mycars[i] + "<br />") } </script> </body> </html> Exemplu 2:...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Terminologie 1.1 Descriere Atunci când soft-ul se defectează sau se comportă incorect acesta poate fi descris în termenii eșecuri, defecte și erori. Atunci când descrii o problemă este importnat să știi precis si concis definirea termenilro utilizați. În fiabilitatea softului termenii...
Curs / Limbaje de Programare / Facultate
Theme 1 Introduction to graphs 1.1 Basic definitions Definition 1.1.1. A graph (undirected graph, pseudo-graph, general graph) is a pair G = (V,E), where: - V is a finite nonempty set whose elements are called vertices (nodes, points); - E is a finite family (multiset) of unordered...