Sistemul de proiectie simplu definit anterior in care toate obiectele din scena proiectate in planul de vizualizare nu poate fi folosit decat in aplicatii foarte simple in care se proiecteaza obiecte aflate tot timpul in campul de observare. In cazul scenei de dimensiuni mari, numai o parte poate fi vizibila si numai acea parte poate fi redata pe ecran
Transferul de proiectie perspectiva e o operatie costisitoare deoarece necesita operatii de impatire. Executia ei pentru toate obiectele din scena e inutila pentru ca doar o parte din obiecte sunt vizibile. In plus, operatia de decupare (cliping) a obiectelor 3D care nu sunt vizibile e mai greu de facut decat proiectia. Pentru vederea eficienta a scenelor 3D e necesara definirea unui volum de vizualizare cunoscut sub numele de piramida de vizualizare sau transformarea de piramida de vizualizare (Frustum). In forma cea mai simpla, volumul de vizualizare e marginit de 4 plane laterale care trec prin punctul de observare Ov si de 2 plane perpendiculare pe axa OvZv: planul apropiat (near) si planul departat (far).
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.