Metoda de management = mijlocul prin care se realizeaza in conditii optime functiile managementului, in scopul obtinerii unor rezultate cat mai bune, prin utilizarea rationala a resurselor umane, materiale si financiare de care dispune unitatea economica.
Metode generale: pot fi aplicate atat la nivelul intregii intreprinderi cat si la nivelul compartimentelor (in toate domeniile de activitate si la toate nivelele ierarhice);
Metode specifice: au aplicabilitate mai restransa utilizandu-se eficient intr-un domeniu sau altul de activitate, limitandu-se la nivelurile compartimentelor de munca.
Managementul prin obiective;
Managementul previzional;
Managementul prin bugete;
Managementul prin proiecte;
Managementul prin sistem;
Managementul prin exceptie;
Managementul prin plan;
Managementul prin rezultate;
Managementul prin cooperare si colaborare;
Managementul prin delegare;
Managementul prin informatii si comunicare;
Managementul prin consimtamant.
Este o metoda de management prin care se stabilesc obiective ca baza a realizarii unei eficiente ridicate intr-o intreprindere sau in unele compartimente.
Metoda de management prin obiective comporta parcurgerea succesiva a urmatoarelor etape:
1. stabilirea obiectivelor, identificarea factorilor ce pot ingreuna atingerea lor si a masurilor pentru eliminarea influentelor negative a unor factori;
2. actiunea managerilor si a compartimentelor pentru realizarea obiectivelor si a planului de actiune;
3. controlul si evaluarea rezultatelor, stabilirea de noi obiective.
Avantajele metodei:
* concentrarea activitatii intregului potential uman pe directii clare,exprimate prin obiective;
* obisnuirea managerilor sa devina mai mobili si mai dinamici;
* imbunatatirea relatiei intre manageri si compartimente;
* formarea unui stil de management participativ;
* atenuarea si chiar eliminare unor contradictii din activitatea de management a intreprinderii;
* cresterea motivatiei;
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.