Previzualizare curs:

Extras din curs:

CURSUL 1

I. Informaţii generale despre curs, seminar, lucrare practică sau laborator

a) Informaţii despre curs:

Titlul disciplinei: Metodica predării Gimnasticii în şcoală

Codul: UAVEFS F.2.5

Numărul de credite: 4

Anul şi semestrul de desfăşurare a cursului: Anul II, semestrul 4

Tipul disciplinei: Disciplină Fundamentală

Pagina web a cursului:

b) Descrierea disciplinei:

Obiectivele

- Dezvoltarea potenţialului creativ al studenţilor, ca viitori profesori, prin mijloacele specifice gimnasticii.

- Consolidarea şi diversificarea sistemului de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi specifice gimnasticii.

- Dezvoltarea capacităţii profesionale de predare şi de organizare a activităţilor specifice gimnasticii.

- Înarmarea studenţilor cu o strategie adecvată predării elementelor acrobatice şi a săriturilor cu sprijin cuprinse în programele şcolare.

Conţinutul disciplinei:

Disciplina se axează pe expunerea următoarelor aspecte:

- Locul şi rolul gimnasticii în educaţia fizică şcolară ca factor de bază în dezvoltarea fizică generală a tineretului;

- Analiza obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor ramurilor gimnasticii în educaţia fizică şcolară cuprinse în programele şcolare pentru ciclul primar şi gimnazial;

- Studierea obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor ramurilor gimnasticii în şcoală, pentru ciclul liceal;

- Aprofundarea sistemului de metode aplicate în gimnastica şcolară:

- metode de instruire;

- metode de educaţie;

- metode de corectare a greşelilor de execuţie;

- metode de verificare, apreciere şi notare.

- Particularităţile procesului de învăţare în gimnastică. Etapele învăţării. Asigurarea şi ajutorul în procesul învăţării;

- Metodologia predării gimnasticii acrobatice şcolare;

- Metodologia predării săriturilor cu sprijin, cuprinse în programele şcolare;

- Metodologia organizării, predării şi creării jocurilor, piramidelor şi parcursurilor alicative specifice, în cadrul lecţiei, folosind mijloacele gimnasticii;

- Metodologia de utilizare şi aplicare a sistemului naţional şcolar de evaluare la disciplina gimnastică.

Competenţele dobândite prin absolvirea disciplinei:

- Cunoaşterea obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor ramurilor gimnasticii, cuprinse în curriculele şcolare, la toate ciclurile de învăţământ;

- Cunoaşterea sistemului metodelor de instruire tradiţionale şi a celor de acţionare, precum şi a modalităţilor specifice de aplicare ale acestora în educaţia fizică şcolară, ţinând cont în acelaşi timp şi de vârsta, pregătirea motrică şi de baza didactică existentă.

- Cunoaşterea modalităţilor de organizare şi a formelor de exersare cele mai adecvate, utilizate în lecţia de educaţie fizică cu teme din gimnastică;

- Cunoaşterea strategiei predării şi aplicării deprinderilor organizatorice;

- Cunoaşterea strategiei predării exerciţiilor de dezvoltare fizică generală;

- Înarmarea studenţilor cu o strategie adecvată predării elementelor acrobatice şi a săriturilor cu sprijin cuprinse în programele şcolare.

- Cunoaşterea strategiei de organizare, desfăşurare şi de conducere ale jocurilor şi traseelor aplicative specifice gimnasticii.

d) Organizarea temelor în cadrul cursului (Studiu individual)

Disciplina este structurată pe următoarele capitole (module):

- Locul şi rolul gimnasticii în educaţia fizică şcolară – scopul şi sarcinile gimnasticii în şcoală, prevederile programelor şcolare pentru ciclurile: primar, gimnazial şi liceal.

- Sistemul de metode aplicate în gimnastica şcolară:

- metode de instruire;

- metode de corectare a greşelilor de execuţie;

- metode de verificare, apreciere şi notare.

- Particularităţile procesului de învăţare în gimnastică. Etapele învăţării. Asigurarea şi ajutorul în procesul învăţării;

- Metodologia predării elementelor acrobatice statice şi dinamice cuprinse în programele şcolare;

- Metodologia săriturilor, cu sprijin, cuprinse în programele şcolare;

- Metodologia organizării, predării şi creării jocurilor, piramidelor şi parcursurilor specifice, în cadrul lecţiei, folosind mijloacele gimnasticii;

- Evaluarea în gimnastica şcolară.

e) Formatul şi tipul activităţilor implicate de curs

- Parcurgerea acestei discipline va presupune muncă individuală;

- Studentul are libertatea de a-şi gestiona singur, fără constrângeri, modalitatea şi timpul de parcurgere a cursului.

- Este însă recomandată parcurgerea succesivă a modulelor prezentate în cadrul suportului de curs, în ordinea indicată şi rezolvarea sarcinilor sugerate la finalul fiecărui modul.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Gimnastica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
112 pagini
Imagini extrase:
112 imagini
Nr cuvinte:
50 970 cuvinte
Nr caractere:
267 100 caractere
Marime:
192.49KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Educație Fizică
Predat:
la facultate
Materie:
Educație Fizică
Sus!