Bilantul de tractiune reprezinta echilibrul tuturor fortelor care actioneaza asupra autovehiculului la miscarea rectilinie pe un drum oarecare, avand admisiunea plina a motorului intr-o treapta oarecare a cutiei de viteze, respectiv forta totala la roata FR echilibreaza suma tuturor rezistentelor la inaintare (rezistenta la rulare rezistenta la urcarea pantei Rp, rezistenta aerului Ra, si rezistenta la demarare Rd)
Pentru turatia ni cuprinsa in intervalul de calcul [nmin...nmax] se poate scrie:
F_Ri=R_ri+R_p+R_ai+R_di
In care:
F_Ri=((M_ei i_0 i_cvn ?_tr))/r_r
Cu:
M_ei=f (n_i)
R_ri=G f_i
f_i=f_0+f_02 ?3,6?^2 v_i^2 [m/s]
R_ai=K S v_i^2
R_di=F_R-(R_r+R_p+R_a)
Pentru turatia ni=800 din treapta I de viteza, aceste marimi au urmatoarele valori:
F_R800=((% % % %))/%=% N
R_r800=% % N
f_800=%+% ?3,6?^2 %^2=%
R_a800=% % %^2=% N
R_d800=%-%=% N
Cu valorile rezultate se traseaza diagrama bilantului de tractiune in treapta 1 de viteza.
Bilantul de putere al autovehiculului reprezinta echilibrul dintre puterea la roata PR si suma puterilor necesare invingerii rezistentelor ia inaintare (puterea disipata la rulare Pn puterea consumata datorita rezistentei la demarare Pd, puterea necesara invingerii rezistentei la urcarea pantei Pp si puterea pentru invingerea rezistentei aerului Pa) intr-o treapta oarecare a cutiei de viteze.
Pentru turatia nt cuprinsa in intervalul de calcul [nmin...nmax] se poate scrie:
P_Ri=P_ri+P_pi+P_ai+P_di
P_Ri=F_R v_i
P_ri=G f v_i
P_ai=K A v_i^3
P_di=P_Ri-(P_ri+P_pi+P_ai)
Pentru turatia ni=1700 (v=%m/s) din treapta I de viteza, aceste marimi au urmatoarele valori:
P_R1700=% %=% W
P_r1700=% % %=% W
P_a1700=% % %^3=% W
P_d1700=%-%=% W
Cu valorile din tabel se traseaza diagrama bilantului de putere in treapta I de viteza.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.