Previzualizare curs:

Extras din curs:

Conceptia oamenilor despre diferitele forme de comert (stabil, mobil sau

fara magazine), despre diferitele tipuri de magazine (specializate, universale,

supermarketuri, de proximitate, etc.), sau despre diferitele forme de vanzare

(vanzarea clasica cu vanzator, autoservire) a cunoscut in timp mari modificari;

fiecare forma de comert, tip de magazin sau de vanzare avand propria perioada de

glorie sau decadere.

Pentru activitatea firmelor care actioneaza in sfera distributiei sunt

relevante parerile, conceptiile, atitudinea membrilor societatii cu privire la

diferitele forme de comert si tipuri de magazine sau vanzare. Pentru a avea o

perceptie exacta asupra acestor aspecte si a nivelului de acceptare din partea

societatii romanesti in acest moment autorul a realizat o cercetare calitativa de tip

FOCUS- GROUP.

Obiectivele FOCUS GROUP- ului

1. Identificarea preferintelor in ceea ce priveste diferitele magazine din

Brasov

- care sunt magazinele desemnate preferate de catre subiecti

- motivele pentru care le prefera

- din ce categorie de magazine fac parte acestea

- ce forma de vanzare practica

2. Determinarea persoanei sau a grupului de influenta in momentul luarii

deciziei de cumparare

3. Opinii referitoare la sistemul comercial din Brasov

4. Opinii si valori asociate diferitelor tipuri de magazine

5. Opinii si valori asociate diferitelor forme de comert

6. Atitudini referitoare la diverse forme de vanzare

7. Cuantificarea influentei reclamei asupra comportamentului de

cumparare

Esantionul

Esantionul a fost format din doisprezece persoane cu urmatoarele

caracteristici dihotomice:

Sexul: 4 barbati, 8 femei;

Varsta: 1 sub 20 de ani, 4 - intre 21-30 de ani, 3 intre 31-40 de ani, 3 intre

41-50 de ani; 1 - peste 51 ani;

Profesia: Esantionul a fost format din peroane cu urmatoarele profesii:

1 - ofiter, 2 - student, 3 - administrator firma, 4 - profesor, 5 - asistent

medical, 6 - chelner, 7 - economist, 8 - inginer, 9 - pensionar, 10 - contabil,

11 - somer,12 - elev.

Populatia cadru a fost constituita din populatia orasului Brasov.

Datorita disponibilitatilor materiale reduse a fost utilizata o metoda

nealeatoare de esantionare.

Chestionarul de identificare a subiectilor a cuprins intrebari eliminatorii

referitoare la ocupatie, participarea la alte cercetari calitative si obisnuinta de a face

cumparaturi si, de asemenea, intrebari legate de sexul, varsta, ocupatia, starea civila

si venitul subiectilor.

Chestionarea s-a realizat prin intermediul telefonului.

Ghidul de interviu

Ghidul cercetarii imbina mai multe tehnici :

- intrebari deschise: (Care este magazinul de unde va face cea mai mare

placere sa faceti cumparaturi ?)

- intrebari ipotetice: (Imaginati-va ca trebuie sa participati la un

eveniment special din viata dumneavoastra si trebuie sa va cumparati o

vestimentatie de ocazie, cui cereti un sfat in aceasta privinta?)

- Interpretarea de roluri: (Imaginati-va ca aveti o functie care sa va

permita asta ,,ce ati schimba in primul rand in comertul brasovean?")

- Analogiile: (Descrieti sistemul comercial din orasul nostru in termenii

meteorologici, folosind jargonul meteorologilor)

- Testul de asociere libera a cuvintelor: (Scrieti primul cuvant care va

vine in minte atunci cand auziti urmatoarele expresii. METRO, STAR etc.).

Aspecte organizatorice

Data desfasurarii sedintei: 29 martie 2002.

Locul: Sala situata pe Str. Muresenilor nr. 5, Brasov, dotata cu masa si

scaune pentru 12+1 persoane si aparatura pentru inregistrarea discutiilor: doua

camere video si doua reportofoane.

Schema de functionare a cercetarii: un grup alcatuit din 12 membri.

Moderator: autorul.

Co-moderator: sociolog Florentina Scarneci - prepartor univ. in cadrul

Universitatii Transilvania din Brasov.

Durata desfasurarii sedintei: 130 minute.

Bibliografie:

1 BRUHN, M. Marketing notiuni de baza pentru studiu si practica,

Bucuresti, Editura Economica, 1999

2 KOTLER, P. Principles of Marketing, Thirt Editura 1978

3 LEFTER, C.

(coordonator)

Marketing, Brasov, 2000

4 MERTON, R. The Focused Interview a Manual of Problems

and Procedures, A Division of Mocwillan, Inc., 1990

5 PARASURAMAN, A.

Marketing Research, Texas A&M University

6 PATRICHE, D.

(coordonator)

Bazele comertului, Bucuresti, Editura Economica,

1999

7 PRUTIANU, s.

ANASTASIEI, B.

JIJIE, T.

Cercetarea de marketing: studiul pietei pur si simplu,

Iasi, Polirom, 2002

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comert
    • Analiza eficientei strategiilor de penetrare pe o piata straina.pdf
    • Analiza modificarilor structurale produse in comertul international al Romaniei dupa 1990.pdf
    • Cand se folosesc relatiile publice.pdf
    • Caracteristicile procesului de relatii publice desfasurat in cadrul firmelor comerciale.pdf
    • Cercetare de piata privind determinarea imaginii sistemului comercial din Brasov.pdf
    • Conceptul de imagine a firmei comerciale.pdf
    • Distributia - sursa de furnizare a valorii catre client.pdf
    • Distributia si provocarile globalizarii.pdf
    • Implicatiile normelor legislative in stabilirea preturilor pe piata bunurilor de consum.pdf
    • Incertitudinea strategica si viitorul dialogului on-line cu consumatorul.pdf
    • Intreprinderea bazata pe cunoastere.pdf
    • Locul strategiei de marketing in cadrul managementului intreprinderii.pdf
    • Mitul consumatorului global.pdf
    • Necesitatea adaptarii intreprinderii de comert la mutatiile suferite de macromediu.pdf
    • Noua economie, noile intreprinderi, noua societate.pdf
    • Particularitati ale distributiei produselor farmaceutice.pdf
    • Pregatirea unei intalniri de vanzari.pdf
    • Promovarea managementului strategic - conditie a adaptarii la schimbare a intreprinderilor romanesti.pdf
    • Strategii si politici comerciale in cadrul firmelor care actioneaza pe piata constructiilor.pdf
    • Tipologia intrebarilor utilizate in anchetele comerciale.pdf
    • Utilizarea relatiilor publice pentru gestionarea crizelor.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
21 fisiere
Pagini (total):
110 pagini
Imagini extrase:
109 imagini
Nr cuvinte:
41 171 cuvinte
Nr caractere:
223 735 caractere
Marime:
3.16MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
Economie, comert, produse
Predat:
la facultate , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Comerț
Profesorului:
Asist. Univ. Drd. Nela Popescu
Sus!