Previzualizare curs:

Extras din curs:

Tablourile reprezinta o modalitate de a pastra o lista de elemente cu aceleasi tipuri de date primitive sau de clase Fiecare element al listei este pastrat intr-o locatie proprie , numerotata astfel incat informatia poate fi usor accesata

Tablourile pot contine orice tip de informatie pastrata in mod normal intr-o variabila , insa , o data creat , tabloul nu poate fi folosit decat pentru acel tip de date De exemplu , putem avea un tablou de intregi , un tablou de obiecte String sau un tablou de tablouri insa nu putem avea un tablou care sa contina atat siruri cat si intregi

Pentru a crea un tablou in Java trebuie sa urmarim pasii de mai jos :

1.Declaram o variabila care sa refere un tablou

2.Cream un obiect de tip tablou si il atribuim variabilei tablou

3.Stocam informatia in tabloul respectiv

DECLARAREA VARIABILELOR TABLOU

Primul pas de mai sus este declararea variabilei care va referi tabloul Variabilele tablou indica tipul de obiecte sau de date pe care le va contine tabloul , precum si numele acestuia Pentru a le diferentia de declaratiile normale de variabile se adauga o pereche de paranteze patrate [] la tipul de obiecte sau de date sau la numele variabilei

Exemplu :

String cuvinte[];

Point lovituri;

int salariu[];

Exemplele de mai jos sunt si ele valide :

String[] cuvinte;

Point[] lovituri;

int[] salariu;

CREAREA DE OBIECTE TABLOU

Dupa ce declaram variabila tablou , urmatorul pas este de a crea un obiect tablou si de a-l atribui unei variabile Exista mai multe modalitati :

-folosim operatorul new

-initializam direct continutul tabloului

Deoarece tablourile sunt obiecte Java putem folosi operatorul new pentru a crea o noua instanta a unui tablou :

String[] numeJucatori=new String[10];

Aceasta instructiune creaza un tablou de siruri cu 10 pozitii , care poate contine obiecte String Atunci cand cream un obiect tablou folosind operatorul new , trebuie sa indicam cate pozitii urmeaza sa contina acesta Aceasta instructiune nu introduce nici un fel de obiecte String pe aceste pozitii

Obiectele tablou pot contine si tipuri primitive cum ar fi intregi sau valori booleene , nu numai obiecte :

int[] temp=new int[99];

Atunci cand cream un obiect tablou folosind operatorul new toate pozitiile sale vor fi initializate automat ( cu 0 cele numerice , cu false pentru boolean , cu - /0' pentru tipul caracter si cu null pentru obiecte ).

OBS : null nu este echivalent cu zero sau cu caracterul "/0" , ca in cazul limbajului C

Putem crea si initializa un tablou in acelasi timp In loc sa folosim operatorul new pentru a crea noul obiect tablou includem elementele tabloului intre {} , separate prin virgula :

String[] nume={"Ion" , "Andrei", "Mihai" };

Fiecare dintre elementele dintre acolade trebuie sa fie de acelasi tip cu variabila tablou Atunci cand cream un tablou cu valori initiale in acest fel , tabloul are dimensiunea egala cu numarul de elemente incluse Exemplul anterior creaza un tablou de obiecte String , denumit nume , care contine trei elemente

ACCESAREA ELEMENTELOR TABLOULUI

Dupa ce s-a creat un tablou cu valori initiale putem accesa , modifica si testa valorile fiecarei locatii a acestuia Valoarea unei locatii este accesata cu numele tabloului , urmat de pozitia ei in cadrul acestuia , incadrata intre [] Numele si pozitia pot fi folosite intr-o expresie , cum ar fi :

scorParticipant[40]=500;

scorParticipant reprezinta o variabila care refera un obiect tablou Pozitia ( indexul ) specifica locatia care va fi accesata in cadrul tabloului Numerotarea pozitiilor incepe de la 0 astfel incat un tablou cu 10 elemente poate fi accesat folosind pozitiile 0 - 9

Toate pozitiile unui tablou sunt verificate daca se incadreaza in limitele tabloului asa cum s-au specificat la crearea tabloului In Java este imposibil sa accesam sau sa atribuim o valoare unei pozitii a tabloului aflata in afara limitelor sale , problema care aparea in C de exemplu

String[] vorbitor=new String[10];

vorbitor[10] ="Text introdus";

Un program care foloseste aceste doua linii de cod va da eroare de compilare la folosirea variabilei vorbitor[10] Eroarea apare din cauza ca tabloul nostru nu poseda pozitia a zecea

Pentru a evita in programe depasirea accidentala a sfarsitului tabloului putem folosi o variabila de instanta length - disponibila pentru toate obiectele tablou , indiferent de tip :

int lungime=lungime.length;

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Java
    • curs-10-java.doc
    • Curs-2-Java.doc
    • Curs-3-Java.doc
    • Curs-4-Java.doc
    • Curs-5-Java.doc
    • Curs-6-Java.doc
    • Curs-7-Java.doc
    • Curs-8-Java.doc
    • curs-9-java.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
9 fisiere
Pagini (total):
119 pagini
Imagini extrase:
109 imagini
Nr cuvinte:
36 788 cuvinte
Nr caractere:
214 712 caractere
Marime:
209.41KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
programare, sintaxe, java, variabile
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Sus!