1. Resursele umane reprezintta organizatia
Oamenii sunt o resursa comuna (si vitala) a tuturor organizatiilor
Avantajul competitiv al unei organizatii rezida in oamenii sai
Oamenii stiu ce, cand si cum trebuie facut
Organizatiile implica oameni si in final depind de efortul oamenilor
Imaginea organizatiei depinde de imaginea difuzata de angajatii sai
2. Resursele umane reprezinta una din cele mai importante investitii ale unei organizatii
Organizatiile cheltuiesc sume importante cu angajatii lor (angajarea, salarizarea, mentinerea, dezvoltarea)
Investitia in oameni este calea cea mai sigura de a garanta competitivitatea unei organizatii (capitalul uman a inlocuit capitalul financiar, ca resursa strategica)
In cazul investitiilor de personal, procesul de comparare a cheltuielilor si veniturilor asociate proiectului, este diferit si mult mai dificil
Se urmareste un echilibru permanent intre atingerea obiectivelor organizatiei si implinirea aspiratiilor umane ale oamenilor
Tratarea personalului ca un capitol de investitie pentru dezvoltarea ulterioara a organizatiei
3. Resursele umane sunt unice in ceea ce priveste potentialul lor de crestere si dezvoltare
Sursa principala de asigurare a competitivitatii firmei, resursele umane fiind valoroase, rare, dificil de imitat si, relativ de neinlocuit
Sunt singurele resurse capabile sa produca si sa reproduca toate celelalte resurse
Omul este concomitent subiect, obiect si scop al diferitelor activitati
Resursele umane sunt singurele resurse inepuizabile de creativitate
Succesul organizatiilor, gradul lor de competitivitate, depind tot mai mult de calitatea resurselor umane
4. Deciziile manageriale in domeniul resurselor umane sunt printre cele mai dificile
Aceste decizii interconecteaza factorii individuali, organizationali si institutionali
Deciziile variaza de la o organizatie la alta
Deciziile trebuie sa aiba in vedere principiile morale si etice fundamentale, sa nu fie discriminatorii
Preocuparea pentru oameni implica o abordare etica a managementului lor, pe baza unor principii
a). Respectul pentru individ
b). Respectul reciproc
c). Corectitudinea procedurala
d). Transparenta
Personalul unei organizatii nu poate fi tratat "in bloc" ca o "persoana medie", fiecare fiinta umana fiind unica, cu trecutul si personalitatea sa
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.