Integrarea elementelor industriei turismului în produsul turistic

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument
Capitolul I.Industria Turistica
1.1 Serviciile turistice
1.2 Oferta turistica
1.3 Cererea Turistica
Capitolul II. Tour-Operatorii
2.1 Oferta Tour-Operatorilor
Capitolul III. Oferta agentiilor de turism din Romania
Capitolul IV. Circulatia turistica
4.1 Masurarea circulatiei turistice
4.2 Metode de inregistrare a circulatiei turistice

Extras din atestat:

TURISMUL reprezinta prin continutul si rolul sau, un fenomen caracteristiccivilizatiei actuale, una din componentele majore ale vietii economice si sociale ce polarizeaza interesul unui numar tot mai mare de tari. Receptiv la prefacerile lumiicontemporane, turismul evolueaza sub incidenta acestora, dinamica sa integrandu-se procesului general de dezvoltare. La randul sau, prin vastul potential uman si material pecare il antreneaza in dezvoltarea sa, ca si prin efectele benefice asupra domeniilor cu carese interfereaza, turismul actioneaza ca un factor stimulator al progresului.Privit ca un fenomen social-economic, creator de beneficii importante, turismul afost definit in variante din cele mai felurite: "arta de a calatori pentru propria placere" (M.Peyromarre Debord); "activitatea din timpul liber care consta in a voiaja sau a locui departede locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturii, datoritacunoasterii unor noi aspecte umane si a unor peisaje necunoscute" (Jan Medicin);"ansamblul de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afaradomiciliului lor" (E. Hunziker); etc. Conform Organizatiei Mondiale a Turismului(O.M.T.), activitatea turistica este conceputa ca "o forma a manifestarilor cultural-educative si de recreere ale societatii moderne".

Cu deplin temei se poate vorbi astazi de o adevarata industrie a turismului care, inlinii mari, cuprinde activitatea intreprinderilor hoteliere si de alimentatie publica,activitatea firmelor care se ocupa de transportul turistilor, precum si activitatea tuturor agentiilor si asociatiilor care au ca obiect al activitatii lor pregatirea, promovarea sirealizarea prestatiilor de servicii turistice.Crearea ofertei turistice, respectiv intocmirea programelor destinate turistilor straini, este operatiunea care necesita un studiu permanent in aria preferintelor turistilor pentru ca aceasta sa devina prin continut atractiva si, in consecinta, valorificabila.4

Organizatorii de calatorii turistice concep oferta de programe si prestatii destinateturistilor sositi in Romania, atat in baza contractelor externe cat si pe cont propriu sau cudiverse motivatii, luand in considerare interesele de vacanta, cerintele diferitelor nationalitati ale calatorilor, varsta, sexul, profesia, bugetul de vacanta etc.Pluritatea intereselor calatoriei determina si gama diversa de programe pe care oagentie de turism le poate prezenta pentru a fi valorificate direct turistilor; programele suntsupuse permanent schimbarii si transformarii calitative pentru a fi permanent interesante.

Pentru construirea unei oferte care sa suscite interes este oportun ca specialistii dindepartamentul programe sa aiba permanent in atentie urmatoarele elemente:- satisfacerea trebuintelor materiale si spirituale ale turistilor;- studierea preferintelor turistilor pe nationalitati;- luarea in considerare a motivatiilor turistice;- asigurarea, in continutul programelor, a unor elemente cu particularitati distince, in scopulindividualizarii si particularizarii acestora in sfera generala a pietelor turistice;- implicarea in realizarea programelor si a celorlalte sectoare si ramuri care concura laderularea lor (transporturi, cultura, sport, agricultura, industriile pentru consum turistic);- imbinarea mai multor elemente de atractivitate turistica;- selectionarea unui personal cu aptitudini speciale in desfasurarea programelor turistice;- realizarea si derularea programelor avand permanent in vedere respectul fata deconsumator.

Apreciind ca turistul este mai educat, cu mai mult discernamant, mai selectiv si mairevendicativ, organizatorii produsului turistic sunt obligati sa tina seama de "calitate lastandardele cele mai inalte".Industria turismului va fi capabila sa castige procesul integrarii intr-un contextturistic viabil numai daca oferta va fi in deplin acord cu tendintele dinamice ale cererii.Astfel, orientarea si organizarea sectoarelor si departamentelor de marketing si programe pot fi definitorii in stabilirea strategiei fiecarui operator de turism, pe termenscurt si lung, cu accent deosebit pe cercetarea atenta a intereselor consumatorului, invederea crearii noilor produse turistice vandabile..

1. INDUSTRIA TURISTICA

Industria turistica este acea parte a economiei, alcatuita dintr-o suma de activitati sau mai multe ramuri a caror functie comuna este satisfacerea nevoilor turistilor.

Industria turistica reprezinta componenta oferta a pietei turistice si cuprinde totalitatea intreprinderilor si dotarilor destinate producerii si servicii turistice intr-o anumita tara (OMT). Rezultatul productiei cuprinde un ansamblu de facilitati si servicii specifice, grupate in diverse variante intr-un tot unic, valorificat in cadrul unei ambiante specifice create de factorii naturali si entropici de atractie dintr-o localitate, zona sau tara.

Conform celui mai recent raport eliberat de Eurostal, industria turistica include urmatoarele componente:

Bibliografie:

1. Balaure, V. (.coord), Marketing , Editura Uranus, Bucuresti, 2000

2. Bran, Florina; Dinu M.; Simion, Tamara, Economia turismului si mediul inconjurator , Editura Economica, Bucuresti, 1995

3. Cosmescu, I. , Turismul-Fenomen complex comtemporan, Editura Economica,Bucuresti, 1998

4. Cristureanu, Cristiana, Economia si politica turismului international, EdituraAbeona, Bucuresti, 1992

5. Dibb S., Simkin L., Pride W.M. si Ferrrell O. C.,Marketing: Concepts and Strategies, a doua editie europeana, Houghton-Mifflin, Londra, 1994

6. Emilian, R . Management in servicii, Bucuresti, Editura ASE, 1995

7. http://www.greenmedia.info

8. http://www.agero-stuttgart.de

9. www.fvw.com

10. www.statistici.ro

11. www.germanembassyottawa.org

12. www.world-tourism.org

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Integrarea elementelor industriei turismului in produsul turistic.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
5 074 cuvinte
Nr caractere:
32 781 caractere
Marime:
35.40KB (arhivat)
Publicat de:
Panait Preda
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Turism și Alimentație
Tag-uri:
turism, calatorii
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!