Politica de produs

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

CUPRINS3
INTRODUCERE4
Cap.I CONCEPTUL DE PRODUS5
1.1 Definirea produsului5
1.2. Nivelurile produsului6
Cap.II ELEMENTE DE IDENTIFICARE A PRODUSELOR8
2.1. Numele8
2.2. Marca9
2.3 Eticheta12
2.4. Ambalajul13
2.5. Caracteristici13
2.6. Documente insotitoare14
2.7. Serviciile care insotesc produsul15
Cap.III CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI15
Cap.IV PORTOFOLIUL DE PRODUSE20
Cap.V MIXUL PRODUSULUI22
Cap.VI Procesul de dezvoltare si innoire a produselor24
Cap.VII POLITICA DE PROMOVARE A PRODUSULUI TURISTIC28
Cap.VIII STRATEGII DE PRODUS30
8.1. Obiectivele strategiilor de produs32
8.2. Bugetul33
8.3 Strategii privind produsele existente33
8.3.1 Diferentierea34
8.3.2 Pozitionarea39
8.3.3 Modernizarea, restrangerea sau abandonul42
8.3.4 Strategia innoirii produselor42
Bibliografie47

Extras din atestat:

Dezvoltarea si perfectionarea mijloacelor de productie, cresterea indemanarii in munca au creat conditiile pentru ca oamenii sa poate produce mai mult decat nevoile proprii. Surplusul de productie trebuia valorificat altfel decat prin consumul direct si apare ca solutie schimbul. inca de la aparitia productiei de marfuri, producatorii si vanzatorii au fost preocupati si de problema gasirii mijloacelor prin care sa realizeze schimbul in conditii cat mai avantajoase. Prin urmare, politica de produs nu a aparut mai intai ca un concept teoretic, ci mai degraba ca un set de actiuni practice menite sa raspunda nevoilor producatorilor de a-si vinde produsele realizate si de a obtine profit.

De la inceputul utilizarii in practica, respectiv din a doua jumatate a secolului al XX-lea, politica de produs s-a dezvoltat in directia gasirii unor mijloace si solutii cat mai bune pentru a satisface interesele oamenilor atat in calitate de intreprinzatori cat si in calitate de consumatori.Cu toate ca majoritatea specialistilor pleaca de la interesele consumatorilor atunci cand definesc politica de produs, practicile de care ea se leaga vizeaza in primul rand interesele intreprinzatorilor. Acestia au inventat produsul si il utilizeaza pentru a influienta consumatorii, pentru ai atrage si ai determina sa contribuie la realizarea obiectivelor privind profitul.

In zilele noastre numarul categoriilor de persoane si organizatii care apeleaza la politica de produs a crescut si s-a diversificat considerabil.De produs au nevoie:

- Producatorii si vanzatorii pentru relizarea obiectivelor privind profitul;

- Consumatorii, pentru a obtine satisfactiile dorite din consumul de bunuri de orice fel;

- Oamenii politici, oamenii de cultura si de cult, institutiile si organizatiile nonprofit, pentru realizarea in conditii cat mai bune a obiectivelor specifice.

In prezenta lucrare accentul va fi pus pe nevoia de produs a intreprinzatorilor, in legatura cu care s-au dezvoltat majoritatea aspectelor teoretice si metodologice ale acestui domeniu al cunoasterii.

CAPITOLUL I

CONCEPTUL DE PRODUS

1.1 Definirea produsului

In conceptia clasica produsul reprezinta un "ansamblu de elemente fizice, chimice sau de alta natura reunite intr-un tot unitar si identificabil si care indeplineste anumite functii".

Marketingul face abstractie inca de la inceput de elementele care alcatuiesc produsul, punand accent pe atribute sau caracteristici.In acest sens, frecvent intalnim definitii de forma: prin produs se intelege un ansamblu de atribute sau caracteristici fizice si chimice tangibile, reunite intr-o forma identificabila, potrivit destinatiei pe care o are.

Ulterior, tot in marketing, accentul este pus pe functiile pe care le indeplineste produsul si care, ce-i drept, sunt conditionate de caracteristicile pe care acestea le poseda.

In general, marketingul se preocupa de produsele destinate pietei, motiv pentru care produsul apare ca o entitate ce poate satisface o nevoie.

Plecand de la aceasta premisa, produsul a mai fost definit si ca fiind: orice lucru ce poate fi oferit pe o piata pentru a satisface o dorinta sau o nevoie. In aceasta acceptiune produsul se poate concretiza intr-un bun material, un serviciu, o persoana, o idee etc.

La o concluzie similara ajunge si conceptia tehnica asupra produsului care, in ingineria valorii, defineste nomenclatorul functiilor produsului pe care le analizeaza sub cel al costului.

In standardele internationale ISO 9000:2000 prin produs se intelege orice rezultat al activitatilor sau proceselor, respectiv:

- materialele procesate;

- serviciile;

- hardware(de exemplu partea mecanica a unui utilaj);

- software(programe informatice, manuale de utilizare, proceduri, cartea masinii etc);

- o combinatie a acestor elemente

Un produs combinat poate fi denumit hardware, software, material procesat sau serviciu in functie de elementul dominat. De exemplu, produsul automobile include:

- materiale procesate - combustibil, ulei, lichid de frana etc.;

- hardware - motor, caroserie, scaune, cauciucuri etc,;

- software - cartea masinii, instructiuni, documente de garantie etc.;

- servicii - facilitati de plata, garantie etc.

Un produs poate fi intentionat (oferta pentru clienti) sau neintentionat (poluant, efecte nedorite etc.).

In domeniul preotectiei mediului definitia produsului se completeaza cu aceea de "bun" care nu este neaparat un rezultat al proceselor sau activitatilor.

Figura nr. 1

1.2. Nivelurile produsului

O apropiere mai mare intre conceptia tehnica si cea de marketing se realizeaza atunci cand produsul este definit si analizat pe mai multe niveluri distincte.

Primul nivel reflecta avantajul de baza cautat de client, ce anume doreste acesta sa cumpere. Responsabilul de marketing trebuie sa fie preocupat in primul rand nu de vanzarea unei forme materiale sau a unor caracteristici, ci de vanzarea avantajelor sau serviciilor pe care le ofera cumparatorilor Cumparatorul unei haine are nevoie de caldura, de o anumita imagine pe care sa o transmita in afara, de un anumit confort fiziologic si nu de panza cusuta intr-un anumit mod.

Bibliografie:

1. Evrard, R., Barczyk D., "La distribution", Editura Nathan, Paris, 1997;

2. Gherasim, Toader, "Elemente de marketing", Editura Moldovita, Iasi, 1995.

3. Gherasim, Toader, si Maxim, Emil, "Marketing", Editura Economica, Bucuresti, 2000;

4. Gherasim, Toader, si Maxim, Emil, "Bazele marketingului", Editura Sedcom Libris, Iasi, 1996.

5. Ferent, Emil, "Organizarea si gestiunea unitatilor comerciale", Note de curs, Univ. Al. I.Cuza, Iasi, 2001;

6. Florescu, C. s.a., "Marketing", Editura Marketer, Bucuresti, 1992;

7. Kotler, Ph., "Managementul Marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997;

8. Munteanu, V., "Bazele marketingului", Editura Graphix, Iasi, 1992;

9. Nica, Panaite, "Management", Editura Sanvialy, Iasi, 1996.

10. Prutianu, Stefan, Munteanu, Corneliu, Caluschi, Cezar, "Inteligenta marketing plus", Editura Polirom, Iasi, 1998;

11. Ristea, A., Tudose, C., V. Ioan-Franc, "Tehnologie comerciala", Editura Expert, Bucuresti, 1995.

12. Sasu, Constantin, "Marketing", Editura Univ. Al. I. Cuza, Iasi, 1995.

13. Stefanescu, Paul, "Bazele marketingului", Bucuresti, 1995.

14. *** www marketing.net/ressources

15. *** www marketing.free.fr/Mark 02/cadres/cadre_rss. Htm

16. *** www Coca-Cola com.html.

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica de produs.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
47 pagini
Imagini extrase:
47 imagini
Nr cuvinte:
11 834 cuvinte
Nr caractere:
66 724 caractere
Marime:
83.00KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Economie
Tag-uri:
Economie, produse, conceptii
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Sus!