TEMA:ELABORAREA STRATEGIILOR FIRMEI.
Am ales aceasta tema deoarece din punct de vedere teoretic si practic mi-a fost cea mea accesibila si in mediul unei intreprinderi,in zilele noastre,este foarte important ca firma sa aiba unele strategii proprii bine conturate si dezvoltate pentru ca aceasta
sa isi atraga clientii si sa-si atinga obiectivele,deci,strategiile firmei ocupa un loc fruntas in cadrul firmei ,ele ducand la buna functionare a acesteia.
Un alt motiv pentru care mi-am insusit aceasta tema este usurinta cu care o pot aborda si aplicarea acesteia in cadrul unei firme reale din Romania ce va fi prezentata mai jos,si care are ca obiect de activitate comercializarea de produse cosmetice,precum si comercializarea de accesorii.
Aceasta tema este importanta deoarece strategia firmei este cea care permite creionarea misiunii si a perimetrului de desfasurare a activitatii globale a organizatiei, precum si modalitatile de creare sau de sporire a valorii
diverselor activitati care o compun. Prin intermediul acestui nivel, cel mai cuprinzator al strategiei se decide oportunitatea realizarii de catre firma a unor actiuni de anvergura precum fuziuni, achizitii sau parteneriate.
De asemenea, se stabileste modul de organizare al activitatilor, se definesc obiectivele generice, repartizarea globala a resurselor si se realizeaza controlul
performantelor la nivelul ansamblului organizatiei.
Strategiile de firma sunt de asemenea responsabile pentru armonizarea asteptarilor si exigentelor partilor implicate in viata firmei, in speta actionarii, creditorii sau Statul.
Definirea corecta a nivelului de strategie pe care opereaza decidentul este importanta, de acest aspect depinzand tipul deciziilor strategice si modul de punere in aplicare al acestora.
In literatura de specialitate, o serie de autori au incercat formalizarea strategiei de firma pe diverse coordonate, sub forma unor matrici.
In conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor un rol esential il au strategiile elaborate de catre organismele manageriale. Schimbarii conceptiilor privind organizatiile in general si firmele in special, i-a corespuns abordarea diferita a strategiei. Primii care au punctat importanta deosebita a strategiei, in ordine cronologica, au fost: Alfred Chandler, Kenneth Andrews, Igor Ansoff, G. Hofer, D. Schendel, Brian Quinn, Henry Mintzberg si Michael Porter.
In alta acceptiune, prin strategie se desemneaza ansamblul obiectivelor majore ale organizatiei pe termen lung, principalele modalitati de realizare, impreuna cu resursele alocate, in vederea obtinerii avantajului competitiv potrivit misiunii organizatiei.Componentele majore ale strategiei organizationale sunt: misiunea, obiectivele fundamentale, optiunile strategice, resursele, termenele si avantajul competitiv. Strategia globala constituie fundamentul strategiilor partiale, referitoare la unele domenii specifice (financiare, comerciale, productie, personal, management etc.), la nivelul carora obiectivele, optiunile strategice si resursele, ce urmeaza a fi angajate au dimensiuni mai reduse.
Punctul de plecare in elaborarea strategiei firmei trebuie sa-l constituie definirea cat mai exacta a misiunii acesteia, axata pe explicitarea detaliata a raporturilor dintre management, salariati si context.
Prin strategie se are in vedere prefigurarea unui comportament competitiv pentru organizatie pe termen lung , tinand cont atat de cultura firmei, cat si de evolutiile contextuale, aceasta reflecta cultura organizatiei.
In firmele contemporane, chiar si in cele de mici dimensiuni, strategia are, de regula, un caracter formalizat, imbracand forma unui plan. Strategia vizeaza perioade viitoare din viata firmei, cel mai adesea 3 - 5 ani. De aici si gradul ridicat de risc si incertitudine ce-i este asociat, cu toata gama consecintelor in procesul operationalizarii.
Intotdeauna strategia are in vedere, in mod explicit si implicit, realizarea unor scopuri bine precizate, specificate sub forma de misiune si obiective.
In concluzie, avantajul competitiv este componenta invizibila cu caracter sintetic a strategiei, cea care confera, in ultima instanta viabilitatea si competitivitatea firmei pe termen lung.
CAPITOLUL I:
STRATEGIA FIRMEI,NUCLEU AL POLITICII ECONOMICE
Trasaturile definitorii ale strategiei firmei, obligatoriu de indeplinit, sunt urmatoarele:
- Intotdeauna strategia are in vedere, in mod explicit si implicit, realizarea unor scopuri bine precizate, specificate sub forma de misiune si obiective.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.