Model subiectul I Bacalaureat

Previzualizare argumentare:

Extras din argumentare:

1. O trasatura a limbajului poetic

(Reflexivitate , ambiguitate , expresivitate)

EXPRESIVITATEA : -> este o trasatura a limbajului poetic obtinuta din :

-figuri de stil

-imagini poetice( auditive , vizuale , olfactive , tactile , gustative )

-ultilizarea anumitor moduri si timpuri verbale

-folosirea punctuatiei adecvate

2.Ideea poetica in raport cu mijloacele artistice utilizate .

a) Ideea poetica a acestui text este cea a .....(despre ce e vorba )

b)Aceasta idee poetica a fost obtinuta de catre autor prin folosirea urmatoarelor mijloace artistice :

-figuri de stil

-imagini artistice/poetice

-moduri si timpuri verbale

-punctuatia

3 . Moduri si timpuri verbale :

a) PREZENTUL ( eu citesc ) -> are rolul expresiv de a marca ancorarea in realitate , traierea clipei

b) IMPERFECTUL ( Citeam ) -> arata o actiune trecuta dar nefinalizata si indica prezenta unor sentimente de nesiguranta ,melancolie , tristete , nostalgie , dorinta de intoarcere in trecut si retraire a sentimentelor de atunci

c) PERFECTUL SIMPLU ( mersei ) ->arata o actiune trecuta incheiata foarte de curand si are rolul de a da un ritm alert lecturii si de a tine cititorul ,'' in priza''

d) GERUNZIUL (mergand ) -> are rolul de a exprima durativul , continuitatea actiunii

e) VIITORUL (voi merge )

CONJUNCTIVUL( sa merg )

CONDITIONALUL ( as merge )

=> au rolul de a marca prezenta unei dorinte neimplinte inca , dar la implinirea careia protagonistul spera , viseaza.

4. PUNCTUATIA :

Punctuatia considerata expresiva cuprinde urmatoarele semne :

- Punctele de suspensie ( ... )

->au rolul de a marca prezenta sentimentelor de nostalgie , tristete , melancolie , nesiguranta , neliniste , incertitudine

-> arata si o pauza in discursul epic/ liric

- ?! -> marcheaaza umirea insotita de intrebare , neintelegere

- Doua puncte ( : ) : marcheaza inceputul unei enumeratii sau propozitii jucstapuse

- ! - semnul mirari - poate arata :

-o uimire , o mirare

-o bucurie ( Ce bine ca ai venit ! )

-o rugaminte ( Invata , te rog ! )

-un indemn ( Invata daca vrei sa iei note bune ! )

-o porunca ( Invata , ti-am spus !)

-un ordin ( Invata , asa trebuie ! )

-vaicareala ( Ah , ce ma doare ! )

-o imbarbatare ( Hai ca o sa fie bine ! )

5. COMENTAREA UNUI FRAGMENT EPIC

a) Acest fragment face parte dinr-un text epic cu perspectiva narativa..( subiectiva sau obiectiva )

b) Tema fragmentului este ( iubirea etc)

c)Reformulam in cuvintele noastre ceea ce a spus autorul

d)Vorbim despre sentimentele care se degaja din citirea acelui fragment

6. COMENTAREA TITLULUI UNEI POZEI

a) Titlul acestei poezi este alcatuit din ..(subst , adj , verb etc )

b) Vorbim despre semnificatia generala a cuvintelor

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Model subiectul I Bacalaureat.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Anul redactarii:
2015
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
1 227 cuvinte
Nr caractere:
7 333 caractere
Marime:
15.92KB (arhivat)
Publicat de:
Cornoiu A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Argumentare
Materie:
Limba și Literatura Română
Tag-uri:
trasaturi, argumentare, punctuatie
Predat:
la liceu
Clasa:
a 12-a
Profil:
Umanist
Specializare:
Filologie
Nota primită:
Nota 8
Sus!